2019-05-27, 08:03
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Men medelklassen är ofta ganska utbildad, de borde väl kunna se bortom sin egen trygga situation med jobb, villa, båt och två bilar?

Finns det inte en möjlighet att de kan vakna upp ändå? Att de trots allt snart kavlar upp ärmarna, tar fighten och är beredda på att kallas rasister, hängas ut i media och grannskapet för den goda sakens skull, dvs att rädda landet och svenskarna?

Har de inte den empatin i sig ändå? De är nog inte så egoistiska att de är nöjda om bara de själva och familjen har det gott ställt med ett bekvämt och bortskämt liv.

De vill nog se ett samhälle de kan respektera och som går åt rätt håll också. För landet, folket och kommande generationers skull. Svenskar kommer ju leva här om 100 år, även om de skulle vara i minoritet då.

Men medelklassen vill nog inte att svensken ska vara i minoritet om 100 år eller någonsin i framtiden. De vill nog aldrig att deras folk ska lida, även om det är i en framtid då de själva inte är med längre.

Jag tror på deras empati och altruism, därför tror jag de vaknar upp snart. Vad tror du?
Nej, medelklassen i Sverige är ganska obildad och de sista vi ska hoppas på. Visst de kanske har en medioker gymnasieutbildning och några kurser på universitetet, men någon egentlig utbildning av att vara kritiskt mot media och samhällsutvecklingen handlar det inte om.

Det vi kan hoppas på är begåvningsreserven i andra samhällsklasser. Det är tex. de som är och har varit ryggraden i SD.
Citera
2019-05-27, 08:05
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Varken S eller M kommer fortsätta med det och därför kommer SD inte äga sin fråga längre och därmed kommer försvinna
Det tror jag inte ett ögonblick på. Båda partierna är totalt opålitiliga opporturnister. Särskilt när det gäller invandringsfrågan.
Citera
2019-05-27, 08:06
Medlem
SD är störst bland bönderna i Skåne och som sagt danskarna visar vägen, snart lämnar skåningar Sd
Citera
2019-05-27, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det tror jag inte ett ögonblick på. Båda partierna är totalt opålitiliga opporturnister. Särskilt när det gäller invandringsfrågan.

Man har redan idag minskat invandringen.

Problemet är att Sd är inget parti man kan lita på. Först hade de i sitt partiprogramm att de vill lämna EU men nu har de ändrat sig. Med andra ord de också anpassar sig och det kommer skada förtroende för partiet
Citera
2019-05-27, 08:10
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, medelklassen i Sverige är ganska obildad och de sista vi ska hoppas på. Visst de kanske har en medioker gymnasieutbildning och några kurser på universitetet, men någon egentlig utbildning av att vara kritiskt mot media och samhällsutvecklingen handlar det inte om.

Det vi kan hoppas på är begåvningsreserven i andra samhällsklasser. Det är tex. de som är och har varit ryggraden i SD.

Synd bara att SD blivit ett hycklande sionistiskt PK-parti som gör allt för att få behålla sin plats vid köttgrytorna. Israel first verkar vara parollen.
Citera
2019-05-27, 08:11
Medlem
Dansk Folkeparti dvs Sd systerparri tappade 3 mandat och nu har bara en i EU parlamentet

Hallooo svenskarna vakna.
Citera
2019-05-27, 08:13
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Jag hade tyckt detta varit mycket bra resultat OM:

1. Liberalerna åkte ut.
2. MP backade rejält
3. SD blev 2:a största parti och går förbi M.

Men det vi fick är ju helt klart godkänt tycker jag. L minskade som satan och SD ökade rejält. Och F åkte ut med huvudet före.

Tycker ni är lite väl griniga och hårda.
Just den delen är nåt jag gläds över. Dessa slemmiga hatmakerskor skall inte finnas representerade nånstans.

Har egentligen inte haft koll så visste inte att de ens hade mandat, mycket märkligt. Enligt SVT förlorade de hela 85 % av tidigare röster får jag det till. Nånstans måste dock dessa svagbegåvade väljare tagit vägen, bara vart.
Citera
2019-05-27, 08:14
Avslutad
Citat:
Man har redan idag minskat invandringen.

Problemet är att Sd är inget parti man kan lita på. Först hade de i sitt partiprogramm att de vill lämna EU men nu har de ändrat sig. Med andra ord de också anpassar sig och det kommer skada förtroende för partiet

INGET parti går att lita på. Minst av allt dina jävla sosse-idoler. Men ja, SD är även de äckliga kappvändare, opportunister och smygborgare. Det kan jag ge dig.
Citera
2019-05-27, 08:15
Medlem
Sd +2 mandat
Danske Folkeparti -3 mandat

Sund förnuft hos danskarna
Citera
2019-05-27, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
INGET parti går att lita på. Minst av allt dina jävla sosse-idoler. Men ja, SD är även de äckliga kappvändare, opportunister och smygborgare. Det kan jag ge dig.

SD sviker många redan idag och mer besvikelse kommer.

För Näringslivet och världseliten bestämmer, inte Sd med sina 15%
Citera
2019-05-27, 08:17
Avslutad
Citat:
Sd +2 mandat
Danske Folkeparti -3 mandat

Sund förnuft hos danskarna

Ja, danskarna straffar DF. Betyder inte att danska väljare gått och blivit globohomo nu helt plötsligt som en del verkar tro.
Citera
2019-05-27, 08:20
Avslutad
Citat:
SD sviker många redan idag och mer besvikelse kommer.

För Näringslivet och världseliten bestämmer, inte Sd med sina 15%

Det stämmer. Fast då är alternetivet knappast heller sossarna, elitens i särklass nyttigaste idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in