SD kommer inte finnas kvar om 5 år. M ich Kd kommer äta upp den.
Man märks redan idag att SD tappar röster till de två andra.
Kolla hur det har gått i Danmark, sossarna störst. Sd systerpartiet åkte ur.
Inte en chans. M är definitivt på utdöende, och såvida de inte kickar kucken Kristersson och röjer om i partiledningen så kommer de också göra det. KD verkar ha fått nytt liv, men i slutändan är det samma trötta sjuklöverparti som alltid, det såg man när de röstade för ökad anhöriginvandring nyligen, och det tror jag också folk kommer se.
SD kommer inte finnas kvar om 5 år. M ich Kd kommer äta upp den.
Man märks redan idag att SD tappar röster till de två andra.
Kolla hur det har gått i Danmark, sossarna störst. Sd systerpartiet åkte ur.
NEJ; jag har inte röstat på SD
Inte en chans att de kommer att försvinna inom fem år. På sin höjd marginaliseras lite.
Jag ser däremot att partier med mål som är "enfaldiga" fortsätter att minska. MP, V & S.
Jag är också glad att F! försvinner. Dels pga Sorya själv. Kriminella familjen har inget där att göra, men även för att det F! står för är bara trams.
Danska sossarna är dock radikalare än Sd, så allt väl.
Och dessutom ljuger hen. Venstre blev störst bland danskarna, och de är ännu radikalare än sossarna.
Och förövrigt förtjänar DF att sjunka som en gråsten. De har gjort bort sig totalt. På samma sätt som SD inte förtjänar att öka mer än de gjorde efter all denna idioti de stått för de senaste fem åren.
Så ja. Allt väl.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-05-27 kl. 07:54.
Danska sossarna är dock radikalare än Sd, så allt väl.
Ja danska sossarna är ju i princip som SD. Det är däför DF minskar, men inte SD i Sverige. Fortsätter S i Sverige på den inslagna banan kommer de snart vara mindre än SD.
Men medelklassen är ofta ganska utbildad, de borde väl kunna se bortom sin egen trygga situation med jobb, villa, båt och två bilar?
Finns det inte en möjlighet att de kan vakna upp ändå? Att de trots allt snart kavlar upp ärmarna, tar fighten och är beredda på att kallas rasister, hängas ut i media och grannskapet för den goda sakens skull, dvs att rädda landet och svenskarna?
Har de inte den empatin i sig ändå? De är nog inte så egoistiska att de är nöjda om bara de själva och familjen har det gott ställt med ett bekvämt och bortskämt liv.
De vill nog se ett samhälle de kan respektera och som går åt rätt håll också. För landet, folket och kommande generationers skull. Svenskar kommer ju leva här om 100 år, även om de skulle vara i minoritet då.
Men medelklassen vill nog inte att svensken ska vara i minoritet om 100 år eller någonsin i framtiden. De vill nog aldrig att deras folk ska lida, även om det är i en framtid då de själva inte är med längre.
Jag tror på deras empati och altruism, därför tror jag de vaknar upp snart. Vad tror du?
Du blandar ihop utbildning med bildning och sunt förnuft. Man har det för bekvämt och sorterar undermedvetet bort det som är besvärligt. "Nä men jag ser ju inte så mycket av det där, så himla farligt kan det ju inte vara". "Det blir Moderaterna, vill ju inte betala för mycket skatt". Det är så svenskar tänker, intelligenta och produktiva människor alltså. Man har ingen politisk tanke överhuvudtaget. Filosofi existerar inte. Ibland tycker jag att man kan koppla det till att Sverige fortfarande är ett nyrikt land som dessutom undvikit internationella konflikter en längre tid. Konflikträdslan är även den mycket, mycket betydande. Sen hela biten med att det är känslostyrda personer som har befälet i många hushåll. Det är en soppa som är svår att skriva recept på, men stanken av den går inte att undvika om man har ett dugligt luktsinne.
Men medelklassen är ofta ganska utbildad, de borde väl kunna se bortom sin egen trygga situation med jobb, villa, båt och två bilar?
Finns det inte en möjlighet att de kan vakna upp ändå? Att de trots allt snart kavlar upp ärmarna, tar fighten och är beredda på att kallas rasister, hängas ut i media och grannskapet för den goda sakens skull, dvs att rädda landet och svenskarna?
Har de inte den empatin i sig ändå? De är nog inte så egoistiska att de är nöjda om bara de själva och familjen har det gott ställt med ett bekvämt och bortskämt liv.
De vill nog se ett samhälle de kan respektera och som går åt rätt håll också. För landet, folket och kommande generationers skull. Svenskar kommer ju leva här om 100 år, även om de skulle vara i minoritet då.
Men medelklassen vill nog inte att svensken ska vara i minoritet om 100 år eller någonsin i framtiden. De vill nog aldrig att deras folk ska lida, även om det är i en framtid då de själva inte är med längre.
Jag tror på deras empati och altruism, därför tror jag de vaknar upp snart. Vad tror du?
Medelklassen är obildad, ängslig och strykrädd. Många sitter i bra områden med begränsad kontakt med bidragsinvandrare. De har ingen koll på demografi eller nationalekonomi, de tror på SVT, TV4 och SR. De vill så gärna vara med och vara god.
Visst fler har vaknat men det går sakta. En rejäl kris kommer vara det enda som väcker dem ur dvalan.
Ja danska sossarna är ju i princip som SD. Det är däför DF minskar, men inte SD i Sverige. Fortsätter S i Sverige på den inslagna banan kommer de snart vara mindre än SD.
Varken S eller M kommer fortsätta med det och därför kommer SD inte äga sin fråga längre och därmed kommer försvinna