Citat:
Ursprungligen postat av
StillaHavet
Den enda som är förlorare är den som aldrig försöker eller deltar. Jag tycker AfS ska lägga några månader på en eftervalsanalys. Nu har man två genomförda valrörelser. Dra igång direkt och åk runt till olika distrikt och valkretsar och lyssna. Gör sedan en konkret plan, månad för månad, vecka för vecka fram till nästa val. AfS vinner på att vara aktiva när de andra partierna slumrar mellan valen, tror jag. Ökar inte antalet medlemmar kommer inte heller antalet väljare att göra det.
Mycket bra inlägg.
Man behöver få igång lokala orginsationer och en nationell verksamhet. Detta är extremt viktigt. Man kan inte bara dyka upp några månader innan valet och hoppas att alla medlemmar, aktivister och väljare ska vara kvar. Man måste ha en ständig dialog med de olika lokala organisationerna och väljarna framförallt.
Samt så tror jag de måste lägga ner torgmötesgrejen. Visst, det är jättekul att kolla på men idag så lever bokstavligen människor på sociala medier. Det är där AFS måste vara mer aktiva.
Sedan skulle jag personligen vilja att AFS drev en mer islamkritisk linje tillsammans med återvandringsfrågan. Om man kollar på partier som Stram Kurs i Danmark tex så håller de på att komma in i parlamentet enbart pga av att tala extremt kritiskt om islam vilket därmed gjort partiet oerhört kontroversiellt i Danmark men samtidigt har ett budskap som väldigt många stödjer.
Lite reflektioner bara. Men det stora problemet är som någon sa att de syns inte och når inte ut. Nu lever ju AFS i en total mediaskugga och det är den man måste komma över för att nå bra valresultat. Det är jag helt övertygad om.