2019-05-27, 00:33
Medlem
Kycklingtasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Tycker ju att körkortet borde ha dugit då...
Om du var i din vallokal och inte FICK rösta för att du inte hade röstkort så anmäl anmäl anmäl!

Finns du med i röstlängden så duger ID, och det måste inte ens vara giltigt ID, välliknande räcker!!

Bra om du har något vittne. Vägrar de ta emot en röst så ska det vara protokollfört. Har de inte protokollfört en vägran så har de gjort två jävligt allvarliga fel, och då är det bra om vittne finns för att leda det i bevis.

Jag satt själv som röstmottagare idag, jag uppskattar att 25% röstade utan röstkort och enbart med ID-handling. Någon enstaka saknade bådadera men fick rösta under förutsättning att någon annan med ID intygade identiteten.
Citera
2019-05-27, 00:33
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
SD har när nästan alla röster är räknade 22,6 % i Blekinge och 20,4 % i Skåne.
Är vi lite klokare i södra Sverige?

Ni är lite mer danska där nere. Det är orsaken.
Citera
2019-05-27, 00:34
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Kommunen? Nej de som arbetar på vallokalerna. Här sa de högt att man kan rösta utan röstkort, bara att identifiera sig så kollade de upp det i datorn. Min sambo röstade så.

Okej jag vet ju iof inte om jag var i rätt lokal... eftersom jag inte hade röstkort, men när jag kolla på internet så stod det att man kunde kontakta sin kommun.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapisterna
Ha, Polens största parti får 24 mandat, mer än hela Sverige och dom sitter i SD’s grupp.

Ha ha ha
Polens rasistiska högerpopulister får 24 mandat.
Mer makt i Bryssel än samtliga svenska partier tillsammans.
Citera
Medlem
0rganets avatar
Bara att gratulera Centern, KD och miljöpartiet!!
De var enda som presterade bättre än riksdagsvalet.
Citera
Medlem
I-van-Toers avatar
Hela Skånes län. 774 av 810 distrikt räknade.
https://data.val.se/val/ep2019/prelresultat/E/lan/12/index.html

S: 20,9%
SD: 20,4%

Jämnt skägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
En kombination av att vi ser skiten på nära håll och att vi är mer realister.
I Lomma och Lund röstade få på SD, men där finns få invandrare än.
Citera
2019-05-27, 00:35
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Miljöpartiet är valets förlorare.
SD är valets vinnare.
Fast när opinionsundersökningar pekar på uppåt 18-19 procent av resultatet blir 15 procent så måste det ändå ses som ett misslyckade. Speciellt så med tanke på det generellt lägre valdeltagandet.
Citera
Medlem
zweihanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ändå är det rekordval....

Svensken gillar inte EU. Nuff said.
Iofs är väl detta kanske i linje med vad USA har för valdeltagande när de har presidentval.

Min analys är väl att den politiska makten hamnar för långt bort och det blir skyddad verkstad kan inte ens minnas när man intresserade sig för politiken i Bryssel. Då skall man ändå komma ihåg att EU dikterar 60% av det som Sveriges riksdag tvingas genomföra i form av lagar och annat.

EU är en succé om den enda ambitionen var att Tyskland, England och Frankrike inte skall kriga annars har jag svårt att se det som annat än trams. Detta då de enda frågorna som hade varit intressant att driva på EU nivå dvs migrationspolitik osv vägrar länderna godta iaf.
Citera
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullbandspelare
Jag tror aldrig jag hört ett ord repeteras så många gånger under så få timmar... högerextremism... det blir nästan lite roligt!

Haha, ska byta till SVT nu bara för att kolla skillnaden, suttit med TV4 som inte säger högerextremism någonting. Marcus sa precis att Åkesson dansar segerdanser.
Citera
2019-05-27, 00:37
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ändå är det rekordval....
Svensken gillar inte EU. Nuff said.

Svensken är överlag positiv till eu
men väldigt ointresserad av rösta dit..

det säger mig att EU är rätt oviktigt för gemene man.
klingar lite svagt när mer makt ska över till eu.
Citera
2019-05-27, 00:37
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingtass
Om du var i din vallokal och inte FICK rösta för att du inte hade röstkort så anmäl anmäl anmäl!

Finns du med i röstlängden så duger ID, och det måste inte ens vara giltigt ID, välliknande räcker!!

Bra om du har något vittne. Vägrar de ta emot en röst så ska det vara protokollfört. Har de inte protokollfört en vägran så har de gjort två jävligt allvarliga fel, och då är det bra om vittne finns för att leda det i bevis.

Jag satt själv som röstmottagare idag, jag uppskattar att 25% röstade utan röstkort och enbart med ID-handling. Någon enstaka saknade bådadera men fick rösta under förutsättning att någon annan med ID intygade identiteten.

Men de gjorde nog inget fel... eftersom jag kan ha gått in i fel röst lokal... finns Ö,V,N i det område jag bor jag har inte koll på vilken... jag ska till.

Så jag googla och då kom det fram att jag kunde få ett nytt av kommun eftersom valmyndigheten inte skulle hinna o skicka ut ett nytt idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in