2019-05-26, 21:46
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Det man får hoppas på är att L:s 4,4% i SVT;s valu är överdriven och att de hamnar under 4% och åker ut.

Ja, det vore en Gudi behaglig utveckling. Men jag är pessimistisk...
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Holland säger nej till SD anhängare
Danmark säger nej till SD
Tyskarna säger nej

Men stackars svenskar tror att SD ska göra en förändring, haha, SD är ett skämt. De flesta som rörstar på SD är lågutbildade svenskar som hatar invandrare för att de kör fina bilar, åker på semester i fler veckor m.m

Så du tycker att det är bra att asylfuskande invandrare som lever på bidrag har fina bilar och åker på lyxsemester till sitt hemland de påstått de flytt ifrån?

Vilka partier håller med dig om det i EU-sammanhang?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Jag tror inte att alla invandrare röstar på S. Det kan verka så då S är väldigt starka i invandrartäta förorter. S har dock alltid varit starka i områden med mycket låginkomsttagare. Idag är det mycket dyrt att bo i städer så det är vissa specifika områden i städerna som utmärker sig som billigare områden med hög andel låginkomsttagare & invandrare. Därför kan just dessa invandrartäta områden sticka ut som S-fästen.

På landsbygden finns inte lika tydlig statusskillnad mellan områden som i städerna så där är det inte lika tydligt att specifika bostadsområden är S-fästen.

KD överlever i stort set på kristna kurder, syrier och palestinier så du har helt rätt rörande att S inte tar alla invandrarröster
Citera
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kom ihåg att SD var överskattade i Valun i riksdagsvalet 2018. Det kan alltså gå ännu sämre för SD.

Ja vänta bara tills Valmyndighetens sida kraschar. Då skjuter MP, FI och L i höjden och SD sjunker som en sten.
Citera
Medlem
MADs avatar
När jag tittar på Valu så känns den rätt rimlig förutom att jag trodde S skulle ligga lägre och MP högre.
Pater Lundgrens bröstklämmande fick som väntat ingen större påverkan, medan KDs abortdebacle innebar att KD tappade 1-2 mandat.
Moderaterna ökade på bekostnad av KD, L misslyckades kapitalt och F! åkte som väntat ur.
Inga större överraskningar mao
Ni väntar vi bara på om L klarar 4%
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Alla smarta arbetare röstade inte på höger (SD,M,KD).

Kunskap är makt
Detta är andra inlägget i rad där du skriver två meningar som motsäger varandra. Det första var om Danmarks SD systerpartier. Om kunskap är makt så skulle det ju per definition innebära en röst på höger.
Citera
2019-05-26, 21:47
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annonsblockeringen
Okej. Vet inte hur jag ska bemöta det där. Har du ens varit i en vallokal någon gång? Självklart har de inte representanter i samtliga vallokaler under hela valdagen, de åker runt med bil för att få en bred träffbild. Om du vill bli min kompis så känner du en som genomfört VALUn två gånger. Upp till dig.

Jag brukar rösta i riksdagsval dock är det första gången jag röstar i EU-valet. Jag har dock aldrig sett några representanter för VALU under alla riksdagsval sedan 1998 och, som sagt, det har ingen jag känner heller någonsin gjort.

Är det någon i tråden som någonsin fått göra en VALU-undersökning?
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungelden
Därför att det primära resultatet presenteras klockan 23.00. Det är då alla länder i Europa är färdiga med röstningen.
Tror han menade sändning ifrån vallokalerna. Finns såklart en enda anledning till det. Spekulationer om valfusk.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast 17-18% som vi kommer få idag i ett EP-val skulle säkerligen vara över 20% i ett riksdagsval. Så nog fortsätter SD att öka.

Säger inte att de inte fortsätter att öka utan att SD troligen kommer att börja behöva kämpa för att få väljare snart, de har inte full medvind längre
Citera
Medlem
okok1s avatar
Borde väl droppa in lite siffror snart: https://data.val.se/val/ep2019/slutresultat/E/rike/index.html
Citera
2019-05-26, 21:48
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Exakt! Detta är röster som kommer från dels importerat och indoktrinerat, inhemskt hjon, som aldrig tänker utan enkom väljer efter tradition! Skulle vara ytterst intressant hur många som nappade på S sms-kampanj som skickades ut till runt en halv miljon röstberättigade...

Såna som en kompis. Klagar jämt men är knegare och alltid röstar på S. Han tror inte saker går att förrändra för inget har förrändrats i hans liv.
Citera
2019-05-26, 21:48
Medlem
Amadeusss avatar
Är dom andra miljöpartierna i Europa lika extrema som MP i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in