2019-05-26, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
OK, vi säger så. Dock, jag känner inte en enda person som någonsin fått en sådan förfråga att göra en sådan undersökning. Inte en enda person.
Förmodligen görs undersökningen i de vallokaler som historiskt sett reflekterar det faktiska resultatet.
Citera
2019-05-26, 21:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Nej du har fel, det var precis så det var.
Sedan gjorde SD en dålig valrörelse också, visst absolut. Valrörelsen var kort också, vilket bidrog till att folk kanske fick kalla fötter, vad vet jag.

Att de gjorde bort sig med idiotiska abortfrågor och annat skit är helt rätt men att de inte skulle ha trott att de hade mer vind i ryggen än vad de hadde är inte långt ifrån sanningen.

Hade man haft en starkare medvind så hadde det inte spelat någon roll, nu vet vi att man skrek om valfusk ett par månader efter valet.

Vi får se under nästa valår hur det går men om SD inte har fortsatt enorm ökning så vet vi att medvinden genuint är borta.
Citera
Medlem
Ljungeldens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Begntt
De börjar räkna 21:00 och rapportera 23:00 så det kommer nog mycket på en gång då kl 23

Jo, jag redigerade mitt inlägg då jag insåg det orimliga i att de skulle sitta och rulla tummarna i två timmar!
Citera
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Okej, tackar för informationen, undrar vilka de har som är villiga att åka till parlamentet om de mot all förmodan skulle få en post

Man blir ju rik på det så de skulle nog hitta någon.
Citera
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Eftersom alla invandrare röstar på sossarna så är det givetvis helt kört att ta tillbaka det här landet den demokratiska vägen.

Hoppas ni har förstått detta nu.

Jag tror inte att alla invandrare röstar på S. Det kan verka så då S är väldigt starka i invandrartäta förorter. S har dock alltid varit starka i områden med mycket låginkomsttagare. Idag är det mycket dyrt att bo i städer så det är vissa specifika områden i städerna som utmärker sig som billigare områden med hög andel låginkomsttagare & invandrare. Därför kan just dessa invandrartäta områden sticka ut som S-fästen.

På landsbygden finns inte lika tydlig statusskillnad mellan områden som i städerna så där är det inte lika tydligt att specifika bostadsområden är S-fästen.
Citera
Medlem
Gardiennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Hur många floskler kan Malmström få in i en mening?
Säg det. Men det gäller inte bara henne utan hela eu-etablissemanget är samma skrot och korn. De tänker enbart på sina egna karriärer och folket är naiva och går på skitsnacket.
Citera
Medlem
Allt kommer inte vara rösträknat förrän senare i veckan, torsdag kan vi nog ha en 100% räkning klar, imorgon kommer vi dock ha resultatet klart till 99%
Citera
2019-05-26, 21:45
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Men fan knulla skit att L har 4.4. Det får fan inte stämma helt enkelt. Vi kan inte ha helt värdelösa jävla horor som kan säga vad fan som helst utan att det har några konsekvenser.

Än är det inte kört. Felmarginalen ligger på ca 0,5-1.0%
Citera
Medlem
Belavias avatar
Vad fick gruppen "övriga partier" i riksdagsvalet 2018?

AfS fick 0.3% då. Om gruppen "övriga partier" har ökat, så har nog ökningen nästan uteslutande tillfallit AfS!

Tror inte MED, pp och NMR gör bättre val än riksdagsvalet förra året.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Att de gjorde bort sig med idiotiska abortfrågor och annat skit är helt rätt men att de inte skulle ha trott att de hade mer vind i ryggen än vad de hadde är inte långt ifrån sanningen.

Hade man haft en starkare medvind så hadde det inte spelat någon roll, nu vet vi att man skrek om valfusk ett par månader efter valet.

Vi får se under nästa valår hur det går men om SD inte har fortsatt enorm ökning så vet vi att medvinden genuint är borta.

Fast 17-18% som vi kommer få idag i ett EP-val skulle säkerligen vara över 20% i ett riksdagsval. Så nog fortsätter SD att öka.
Citera
2019-05-26, 21:46
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Holland säger nej till SD anhängare
Danmark säger nej till SD
Tyskarna säger nej

Men stackars svenskar tror att SD ska göra en förändring, haha, SD är ett skämt. De flesta som rörstar på SD är lågutbildade svenskar som hatar invandrare för att de kör fina bilar, åker på semester i fler veckor m.m

Danmark behöver inte ett specifik invandringskritiskt parti. Danmark är ett hälsosamt land med en vettig migrationspolitik som ex ta ifrån stackars IS-resenärers medborgarskap och slöjförbud .

Källa på påståendet.
Citera
2019-05-26, 21:46
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Förmodligen görs undersökningen i de vallokaler som historiskt sett reflekterar det faktiska resultatet.

De stod utanför min vallokal och de brukar alltid stå där (SVT vallokalsundersökning), men det är ju bara vissa som vill tala med dem. De var 3 personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in