2019-05-26, 21:23
Medlem
Sossarna är sega att utplåna. Spelar ingen roll hur korrupt och svekfulla de är så tar sossarna valsedeln på valdagen.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Konstigt att V och S inte har gått fram mer med tanke på att MP och Fi har förlorat ca 8%-enheter.
Citera
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Får Fi inte över 1% så får dom inte hjälp att placera ut valsedlarna i nästa vall. Vilket är ett STORT bekymmer för dem. Dom hr inte en organisation som kan placera ut valsedlar till alla lokaler. Blir en rysare för dem också ikväll med andra ord (0.8 i valu)
Citera
2019-05-26, 21:24
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Korkad man måste vara om man står o tjuter o klappar händer a när de bara får ca 0.8% och åker ut med ett brak från parlamentet.
De vill väl inte bjuda på liberala tårar.
Citera
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Så underbart att se F! implodera och nu bara försvinna in i glömskans periferi... Kom aldrig tillbaks, tack!
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Vad menar du? Om man kollar riksdagsvalet så gör de bra ifrån sig. Dessutom förra EU valet var en extrem bedrift. Det var ett riktigt bra resultat. Några som jag tycker borde vara besvikna är SD. De borde ha fått bättre om man kollar hur de ser ut.
Jag har ju förklarat vad jag menar. Jag ska förtydliga:

Det är ju självklart att man först och främst ska jämföra partiets prestation med förra EP-valet. Eller vill du att Svt ska ändra grafik till att visa plus och minus i förhållande till riksdagsvalet i stället för som de gör nu i förhållande till förra EP-valet!?

Förstår du nu vad jag menar?
Citera
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Är F! retarded? Varför hurrar dom när dom åker ur?
Exakt
Citera
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Faktiskt märkligt att Vänsterpartiet inte kan ta fler av Socialdemokraternas väljare.

Vart är alla sossar egentligen, jag träffar aldrig någon som säger att de ska rösta på S.

Märkligt att inte SD och V tagit alla S röster. Det känns som vänstersossar borde rösta V och gråsossar borde rösta SD.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfahannen2
Sören Holmberg tror att man i årets Valu kommer att få en viss underskattning av SD i rådatan. I det förra EU-valet var underskattningen 2,7 procentenheter. Valun sade 7,0 procent för SD, och det blev 9,7.

https://www.dn.se/nyheter/politik/vallokalsundersokningen-sa-palitlig-ar-den/

Dock var det under samma tid som opinionsundersökningarna alltid visade samma underskattning. Det gör de inte numera. Men visst om det stämmer så skulle det vara en stor sak om SD för första valet cementerar denna roll som nästa största parti. Kommer vara viktigt inför kommande valrörelser att man där kan visa på det. Samtidigt som det knäcker självkänslan hos M.
Citera
2019-05-26, 21:25
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Faktiskt märkligt att Vänsterpartiet inte kan ta fler av Socialdemokraternas väljare.

Vart är alla sossar egentligen, jag träffar aldrig någon som säger att de ska rösta på S.

Det är nog ganska svårt för de äldre av sossarnas väljare att ta steget över till V. Fortfarande finns det en del gamla som säger saker som "jag är socialdemokrat" trots att de aldrig varit medlemmar i partiet och det är nog inte tänkbart för dem att istället börja säga "jag är kommunist".

Frågan är väl om man i framtiden kan kompensera för alla dessa äldre, som trots allt inte kan leva för alltid, med invandrarröster.
Citera
Medlem
Tyskarna röstade på de gröna, inte på SD vänner.

SD:s systerpartiet i Danmark tappar stort.

Svenskarna röstar på SD bara för att man hatar invandrare. Eller?

Om det stämmer, varför sådant hat bland svenskarna?

Vad är viktigare för en arbetare? Mindre i lön, jobba på lördag utan övertidsersättning eller fortsätta prata om få procent invandrare som inte sköter sig?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Hur har det gått för AFS?

Har ingen möjlighet att se tv nu. Tack på förhand.

Jag tror "Övriga partier" fick 1,5% i VALUn.

Där ligger ju AFS och piratpartiet m fl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in