2019-05-26, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Går ALDE framåt? För det är väl den gruppen de tillhör? De som vill inkorporera Afrika i EU?

Att den gruppen går framåt beror mest på att Macrons parti har bytt sin grupptillhörighet hit
Citera
2019-05-26, 20:49
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Portugals kommunistiska parti.
Perfekt övergång till Vänsterpartiet sen. Det gjorde dom bra, SVT.
Citera
2019-05-26, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Bra gjort! Känns trots allt aningen mer seriöst med förtryckt valsedel än ett halvskakigt "Alternativ för Sverige" ditrafsat med usel penna. Jag själv röstade i Stockholm, och här fanns en prydlig bunt AfS-sedlar.

Fanns även gott om AfS-sedlar i min vallokal. En förort norr om Sthlm.
Citera
2019-05-26, 20:50
Avslutad
Hur fan kan så många bestämma sig så sent hur dom skall rösta? Följer man inte politik löpande så borde man fan inte rösta alls.
Citera
Medlem
Antivalents avatar
Gick förbi F! S valvaka på södermalm. Soraya stod på rökrutan med 3 unga söderbrudar, halvtomt inne på lokalen (malmen). Inge vidare feststämning inte.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Hahaha - glöm 27% för såssarna! De kommer inte ens att nå 17%! Centerns grupp kommer att gå kraftigt framåt enlig senaste pollen!
Jag tippar på 21-22 procent för sossarna och runt 7-8 för Centerpartiet. Det känns inte som något är säkert det här valet. L skulle kunna åka ur eller få 5-6 procent. KD syns mycket och landar nog på strax under 10. M vågar jag inte ens uttala mig om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smygrasisten
"Klimathotet"
"Högerextremism"
"Klimatet"
"Och så går vi vidare till Blabla som lagt upp en bild på en korvmacka på sin Twitter"

SVT

- Klimatkris
- Rasism
- Högerextremism
- Nazister
- Asylrätt

SVT:s valvaka i ett nötskal
Citera
2019-05-26, 20:51
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSmurf
Analysen:

Wi-Fi roaming anledningen till att ungt folk är EU-positiva... Fan, räknar man verkligen ungdomar som så korkade?
Jag hörde två polare så sent som för nån timme sen snacka om hur roamingen är bland det viktigaste, inget skämt.
Citera
Medlem
Citat:
m + l+ kd + c. Du läser inte mycket eller hur?
Aha, okej. Visste inte att vi levde i 2013.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Gick förbi F! S valvaka på södermalm. Soraya stod på rökrutan med 3 unga söderbrudar, halvtomt inne på lokalen (malmen). Inge vidare feststämning inte.

Kunde du hålla dig från att säga något spydigt?
Citera
Medlem
genushexans avatar
Bara minuter kvar till den svenska exit pollen. De få kvarvarande såssarna kommer att hänga Löven i närmaste lyktstolpe!
Jag tror på centern över 15%!
Citera
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Hahaha - glöm 27% för såssarna! De kommer inte ens att nå 17%! Centerns grupp kommer att gå kraftigt framåt enlig senaste pollen!

Ja jag tror utvecklingen framöver är att S stämplas som omodernt tantparti och ett invandrarparti fastän ingen vill säga det medan unga fräscha kvinnor röstar på C. S ner alltså och C upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in