2019-05-26, 20:39
Medlem
Analysen:

Wi-Fi roaming anledningen till att ungt folk är EU-positiva... Fan, räknar man verkligen ungdomar som så korkade?
Citera
2019-05-26, 20:40
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
SVT rapporterar att det är dött på FI:s valvaka än så länge

Det märkliga att det finns en valvaka bland dessa. Förväntar de sig ett mirakel? Jag hoppas vi får se från detta spektakel med gravöl och svartklädda människor, hulkandes och rödögda krama varandra för att söka tröst inför paranoian om världens undergång. För det är slutet på på FI både i EU-valet och framtida val i Sverige. Polariseringen är numera ett faktum, och i framtiden kommer V att stå som enda alternativet för vänstermänniskorna längst till vänster att försöka påverka. Min lekmannamässiga gissning är att FI hamnar på 1,3%
Citera
2019-05-26, 20:40
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Begntt
Både ja och nej.
Sverige har 20 mandat det blir 5% per mandat. Men enligt riksdagen.se måste ett parti ha minst 4% för att komma in i EU

Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Vi har 20 mandat, Sverige.
5% = 1 mandat.
Sen åker något parti ut och några partier kommer inte in så känns som 18-19% räcker för fyra mandat.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
de

Lite förenklat ja då Sverige har 20 eller 21 mandat, kommer inte ihåg exakt. Men det beror ju som sagt på hur det fördelas.

Tack för bra och informativ info - klargjorde en hel del! Kudos!
Citera
2019-05-26, 20:42
Medlem
Ljungeldens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Ungefär var i landet röstade du? Där jag var fanns det inga AFS-valsedlar. Hade dock med mig egna som jag fått skickade till mig.

Samma här. Passade på att förära vallokalen med en bunt AfS-sedlar, så förhoppningsvis kommer någon osäker väljare göra slag i saken om det finns sedlar där. Risken finns ju såklart att någon klåfingrig och systemtrogen godhetsapostel ser till att avlägsna dem, men för tillfället finns de där i alla fall.
Citera
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Kollar hockeyn samtidigt, är det 21:00 den första sammanräkningen kommer, eller rättare sagt, prognosen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Kollar hockeyn samtidigt, är det 21:00 den första sammanräkningen kommer, eller rättare sagt, prognosen?

Stämmer bra, Valundersökning
Citera
2019-05-26, 20:44
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Stämmer bra, Valundersökning

När kommer preliminära resultat?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hmm, hur menar du då? Om ex. SD får 15% hur många mandat representerar dessa % då?

Beror på vilka/om partiet åker under 4% spärren, skulle inget parti hamna under så är det färre platser än om något eller rent av flera skulle förlora sina platser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
När kommer preliminära resultat?

23:00
Citera
Moderator
v50s avatar
Jan Björklund hoppas på att L ska få två mandat men inser att de får vara nöjd om de får ett mandat, allt enligt intervjun i SVT som besöker Liberalernas valvaka.
Citera
Avslutad
Är det Fredrik Federley eller är det Ursula?
Citera
2019-05-26, 20:45
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Jag tror det blir ungefär samma resultat som valet. SD har väl fått borthyvlat ett par procent i valfusk som vanligt och får 16-17%. Svetsaren drar in 27-28% iaf.
Hahaha - glöm 27% för såssarna! De kommer inte ens att nå 17%! Centerns grupp kommer att gå kraftigt framåt enlig senaste pollen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in