2019-05-26, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Tror att SD får ca 18 procent.

Jag tror tyvärr även att L klarar sig kvar med 4,2 eller något liknande, men hoppas givetvis på att de åker ur.

Är det någon som vet hur partier som L och MP gör för att alltid hamna strax över spärren? Det känns som att det finns hur många exempel som helst där dessa partier har fått 4,1-4,2 procent, men inte ett enda där de har fått 3,8-3,9.
jag tror spärren ligger på 5%?
Citera
2019-05-26, 19:37
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Klart de inte bryter mot lagen. Sossarna ÄR lagen i sovjetrepubliken Svennebananistan.

Så är det. De har suttit på sina höga hästar så länge att de nominerat sig själva till "Eliten"...
Får de ytterligare mandat i EU- valet än de hittills haft blir det fortsatt och ökande massinvandring, högre skatter och än mer skräppolitik enligt "lagen om all jävlighet".

Vänta och se...
Citera
2019-05-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
jag tror spärren ligger på 5%?

4%
Citera
2019-05-26, 19:38
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Var följer vi detta spektakel bäst live? Förutom på Flashback då? Har inte röstat då jag lovat mig själv att aldrig rösta i något mer val. Dumsvenskarna röstar ALLTID för sin egna undergång och jag vill inte vara en dela skiten! Egentligen borde detta diskvalificera mig från att uttala mig om detta val, men det skiter jag i...

SVT givetvis. TV4 om man inte har problem med reklamavbrott. Sveriges Radio funkar också.
Citera
2019-05-26, 19:39
Moderator
v50s avatar
Citat:
Var följer vi detta spektakel bäst live? Förutom på Flashback då? Har inte röstat då jag lovat mig själv att aldrig rösta i något mer val. Dumsvenskarna röstar ALLTID för sin egna undergång och jag vill inte vara en dela skiten! Egentligen borde detta diskvalificera mig från att uttala mig om detta val, men det skiter jag i...

SVT har en valvaka som börjar 20.00

https://www.svtplay.se/video/22094854/eu-val-2019-valvaka

TV4 likaså sedan har aftonbladet och expressen sina men vilken som är bäst är svårt att säga du får zappa mellan dem och se vad som faller dig i smaken.
Citera
2019-05-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag hade fel, det var visst 13%! http://www.friatider.se/sentio-13-procent-kan-t-nka-sig-r-sta-p-alternativ-f-r-sverige
Och den analysen tycker du var träffsäker jämfört med det faktiska valresultatet?
Citera
2019-05-26, 19:40
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Varför diskuteras ens AfS? Tyckte att det tydliggjordes under förra valet att detta är ett gäng pajasar som i princip bara lyckas övertyga sina egna familjer att rösta på dem. Vad var det nu igen, 0,03%?

20k röster i ett val i september när man startade partiet i mars samma år är värdelöst enligt dig? Särskilt som man också får 0 uppmärksamhet i traditionella mediakanaler.

För övrigt har partiet helt överlägsen politik och politiska företrädare. Kasselstrand spelar i en helt annan internationell liga än övriga partiledare i Sverige. Det är bara att kolla på debatten med Alexander Bard så inser man hans intellektuella briljans.
Citera
2019-05-26, 19:41
Medlem
Amazon-mannens avatar
Enligt Rapport precis och deras inrikespolitiske expert är troligen SD och Kd de stora vinnarna.

Han räknade dessutom ut Fi med 100% säkerhet
Citera
Medlem
sinewaves avatar
"Denmark: Record high turnout the European Elections, at 63.2%, with the polls still open. The previous record was 59.5, in 2009."

63.2% ... rena U-landsnivåer som vanligt för EU-valet med andra ord.
Citera
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:

Kan ju ändå vara värt att slänga in en röst på nån gubbe man tror kan ställa till med lite oreda om han väl kommer in. För att det parlamentariska systemet bara skulle haverera, eller att vi får ett inbördeskrig eller dylikt är inte särskilt realistiskt.
Citera
2019-05-26, 19:42
Medlem
JustZlatans avatar
Jag sätter in en flaska champagne i kylen. Kommer öppna den ifall det går bättre än väntat och SD blir största parti och L åker ur.

Taittinger eller Gula Änkan, vilken ska jag välja?
Citera
2019-05-26, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renberg_Ölkorv
Att skicka ett mass-sms i sig bryter inte mot lagen. Att skapa ett register över människor som ska ingå i massutskicket är däremot olagligt. GDPR.

S är väl kända för sina register, genom LO och ungdomsförbund bland annat.

Det är väl inte första gången kritik för liknande tilltag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in