2019-05-26, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Det ligger inte i min natur att lägga mig ner och vänta på att jag skall dö. Jag håller med om att vi befinner oss i elfte timmen. Jag kommer dock att göra mitt bästa för Sverige så länge jag kan och orkar.

Att rösta på ett parti som anlitar EXPO för att leta upp oliktänkande i det egna partiet finns inte i min värld.
Att sätta sig ner och säga det är inte lönt har aldrig lett till något positivt.

Fast nu menade jag inte att man skall ge upp, jag bara funderade över vilket alternativ som är bäst för Sverige. Visst, jag föredrar mycket med AFS men är mer tid verkligen det bästa alternativet för Sverige nu?

Sedan har jag stort förtroende för framförallt Jimmie. Vilken annan människa i Sverige har gett upp så mycket och utstått lika mycket hat för Sveriges skull?
Citera
2019-05-26, 18:20
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapisterna
”MISSTÄNKT VALFUSK: Under röstningsperioden har det kommit in knappt 35 händelserapporter till Valmyndigheten, de flesta om misstänkt valfusk, skriver Aftonbladet. 17 rapporter handlar om stulna eller försvunna valsedlar.

– Vi har incidenter från många olika partier. Men främst så är det Sverigedemokraterna och Alternativ för Sverige som är drabbade, säger Anna Nyqvist, kanslichef på valmyndigheten, till Aftonbladet.”

Vilken chock att vänstern valfuskar!
Citera
2019-05-26, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Samma sak i Nederländerna. Det blir fiasko för dem EU-kritiska partierna runt om i Europa. Tro inget annat, för annars kommer ni bli så besvikna!

Le Pen i Frankrike? Italien? Ungern? Polen? Slovakien? Kom in i matchen kingen.
Alternative för D gick framåt till MINST 11% och i Österrike tappade inte FPÖ dessa "10 procent efterskandalen"

Högernationalismen är på frammarsch och man kan inte annat än att hoppas att vi har en väldigt brun epok framöver.
Känns det jobbigt?
Citera
2019-05-26, 18:21
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det var något av de klenaste svaret jag fått när det kommer till en fråga om att utveckla ett påstående men föga förvånande när just du är avsändaren.

Tror inte att vi har något mer att prata om.

Kan du inte förklara då varför SD hellre vill samarbeta med ett gäng globalister än med Salvini?

SD nobbar ju den nationalistiska gruppen och väljer istället att fortsätta sitt samarbete med Tories.

Vad är det du vill att jag ska utveckla egentligen? Är du full?
Citera
2019-05-26, 18:22
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Om man slängde i sin förtryckta röstsedel utan att kryssa i någon person så är det förstanamnet som blir rösten va?
Blev hastigt paranoid nu att rösten räknas som ogiltig.
Jag kan vara lugn va?
Du kan vara så lugn så. Precis så fungerar det, personvalet är valfritt.
Citera
2019-05-26, 18:23
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDrive
Så din teori är att de bara är "hälsosamt skeptiska", och att det är förklaringen till att så gott som alla högerpartier är det? Om vi pratar konservatism så är det väl närmaste valet att vilja konservera naturen.
Frågan är on topic. "Varför är SD så långt efter i klimatfrågan" är en politisk fråga, och högst aktuell i det här valet.

Frågan är on topic. "Varför är SD så långt efter i klimatfrågan" är en politisk fråga, och högst aktuell i det här valet.

Och ingen gör det du påstår.

Heh, enligt din logik så tycker du alltså att SD har fel då "inget ändrat sig" är något inte ens de står för. Sen förnekar jag inte möjligheten att miljöskatter går till att fylla ladorna, och det kan vi diskutera om du vill. Finns det några belägg för att miljöskatterna går till andra saker för att skydda miljön, eller går de rakt in i ladan? Där har du i så fall kanske en attackvinkel, även om du förmodligen får sluta med ditt vetenskapsförnekande, då det finns otroligt mycket bevis för att klimatförändringarna är äkta, vårt fel, och ett stort problem.

Frågeställningen är politisk, se ovan.
Tror man inte på klimathotet så ska man väl inte engagera sej heller. Kritiserar man det så är man ju en sk klimatförnekare. Det går inte att diskutera dessa frågor med extremister, de tar inte till sej någonting, utan kallar folk för klimatförnekare och en massa ovidkommande.
Citera
2019-05-26, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDrive
Så din teori är att de bara är "hälsosamt skeptiska", och att det är förklaringen till att så gott som alla högerpartier är det? Om vi pratar konservatism så är det väl närmaste valet att vilja konservera naturen.

Och ingen gör det du påstår.

Heh, enligt din logik så tycker du alltså att SD har fel då "inget ändrat sig" är något inte ens de står för. Sen förnekar jag inte möjligheten att miljöskatter går till att fylla ladorna, och det kan vi diskutera om du vill. Finns det några belägg för att miljöskatterna går till andra saker för att skydda miljön, eller går de rakt in i ladan? Där har du i så fall kanske en attackvinkel, även om du förmodligen får sluta med ditt vetenskapsförnekande, då det finns otroligt mycket bevis för att klimatförändringarna är äkta, vårt fel, och ett stort problem.

Frågeställningen är politisk, se ovan.

Du menar varför är SD inte lika extrema i sin miljöpolitik? Tja. För de förstår vilka som är de största miljöbovarna på jorden. Och det är inte svenskar. Och inte ens européer.

Du kan ta din plakatklimatpolitik och köra upp den där den gör bäst nytta. I röven.
Citera
2019-05-26, 18:24
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vilken chock att vänstern valfuskar!
Kan väl ändå inte vara möjligt!
Citera
2019-05-26, 18:26
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Samma sak i Nederländerna. Det blir fiasko för dem EU-kritiska partierna runt om i Europa. Tro inget annat, för annars kommer ni bli så besvikna!

Att AfD inte skulle få mer var ju väntat. Det är ändå Tyskland vi pratar om.

Sverige och Tyskland är Europas mest hjärntvättade länder.
Citera
2019-05-26, 18:27
Avstängd
OliverCromwells avatar
Enligt exit polls från Österrike verkar FPÖ backa rejält.

Det går inte heller så bra för AfD i Tyskland som det var tänkt. Desto bättre för de Gröna.

Tories i UK riskerar att tappa samtliga mandat.

Undrar hur det går för Nationell Samling (fd Nationella Fronten) som lagt utträdet ur Euron på is. Numera vill Marine Le Pen försöka förändra EU inifrån.
Citera
2019-05-26, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Samma i min, var mer utplockat bland etablerade partier medan dessa fack med Afs, Med och några till såg helt orörda ut. Inte helt oväntat trots att Kasslern och hans följare verkar ha lagt champagnen på kylning.
Jovars, AfS-bunten var tjock som en telefonkatalog vilket inte tyder på strykande åtgång, men det är bra att alla är representerade. Jag har rätt hög tillit vad gäller att valförrättarna ”på landet” sköter sitt jobb enligt boken. Aktivism av typen slänga SD/MED/AfS-sedlar är nåt jag förväntar mig i Södermalms mer skitnödiga kvarter, men där röstar ingen på dem i vilket fall.
Citera
2019-05-26, 18:30
Avstängd
OliverCromwells avatar
Fy fan! Det är värre än jag ens trodde. Katastrof även för invandringskritiker i Holland.

De nationalistiska partierna verkar göra urusla val överlag. Kanske Brexit Party blir enda undantaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in