2019-05-26, 16:52
Medlem
fniss.s avatar
Fått för mig att man var tvungen att beställa hem valdsedlar för afs men såg till min förvåning att det fanns valsedlar i lokalen. Minns jag fel eller löste dem det efteråt?

Kanske "bortkastad röst" som i valet förra året men vad fan... kunde inte låta bli.

Edit skrev fel....valsedel röstkort.
Senast redigerad av fniss. 2019-05-26 kl. 17:00.
Citera
2019-05-26, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Nu är Emilie Pilthammar i blåsväder, 4.5 timme innan vallokalerna stänger: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3G536/moderatledningen-om-gruppsexskamtet-totalt-omdomeslost

Emilie Pilthammar verkar vara en skön kvinna med humor, torrisbollar i massmedia kan dra åt helvete.
Citera
2019-05-26, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fniss.
Fått för mig att man var tvungen att beställa hem röstkort för afs men såg till min förvåning att det fanns röstkort i lokalen. Minns jag fel eller löste dem det efteråt?

Kanske "bortkastad röst" som i valet förra året men vad fan... kunde inte låta bli.

Röstkort? Du tänkte väl på valsedlar?
Citera
2019-05-26, 16:55
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
ÄNTLIGEN!!

Precis varit och röstat och för första gången i min nu tämligen långa "röstkarriär" gick det att rösta anonymt, halleluja! I min vallokal var röstsedlarna placerade bakom ett skärmvägg och endast en åt gången fick gå in där. Eländigt att vi inte hade detta förfarande i riksdagsvalet, då hade vi haft ett annat styre idag.

Sd kommer pga ovan att explodera idag mina vänner, explodera!

Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Där ser man. EU själva som ligger bakom det initiativet tror jag. Sverige fick mycket skit i höstas för det där med valsedlarna. Däremot tror jag det fortfarande är samma gamla DDR-stuk i riksdagsvalet. Detta gäller nog enbart EU-valet.

Det är inte kul att behöva ge EU cred för något, men här är vi nu lik förbannat.

Så var det i riksdagsvalet i min vallokal. En stor skärmvägg där en åt gången fick gå in och plocka sina valsedlar.

I detta val hade de istället ställt ut några små bås, så att flera personer kunde gå och plocka valsedlar samtidigt.
Senast redigerad av morrhugg 2019-05-26 kl. 16:59.
Citera
2019-05-26, 16:55
Medlem
fniss.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Röstkort? Du tänkte väl på valsedlar?
Oj, självklart.
Citera
2019-05-26, 16:57
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Fått för mig att man var tvungen att beställa hem röstkort för afs men såg till min förvåning att det fanns röstkort i lokalen. Minns jag fel eller löste dem det efteråt?

Det är aldrig en bortkastad röst att rösta i enlighet med sina åsikter.

Det är dock en bortkastad röst om man av någon anledning röstar på ett annat alternativ än det man egentligen sympatiserar med.

Det e n d a sättet att göra sin röst hörd är att rösta på det alternativ man tycker är bäst.
Citera
2019-05-26, 16:57
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Emilie Pilthammar verkar vara en skön kvinna med humor, torrisbollar i massmedia kan dra åt helvete.
Håller med, det är bara fulspel detta.
Citera
2019-05-26, 16:58
Medlem
Sådär då har man röstat! jag röstade på Peter Lundgren tillsist, mest för att jag tycker synd om honom och ville visa mitt stöd på det här sättet.

Nu är det bara att luta sig tillbaka o se hur det går,
hoppas på att L och C åker ut rejält
Moderaterna vet jag inte, har ingen åsikt om dom
Citera
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Så var det i riksdagsvalet i min vallokal. En stor skärmvägg där en åt gången fick gå in och plocka sina valsedlar.

I detta val hade de istället ställt ut några små bås, så att flera personer kunde gå och plocka valsedlar samtidigt.

Borde gynna känsliga väljare. Typ SD, V och MP. Vem vill gå runt med SD-sedlar och möta grannarnas blickar?
Citera
Medlem
Citat:
Oj, självklart.

Från
https://www.val.se/for-partier/infor-europaparlamentsvalet-2019/valsedlar/utlaggning-av-valsedlar.html
Citat:
På alla ställen där väljarna kan rösta lägger röstmottagarna ut namnvalsedlar för de partier som vid något av de två senaste valen till Europaparlamentet fick mer än 1 procent av rösterna. Men endast om partierna begär utläggning, och om de endast har en lista. Har de flera listor läggs partivalsedlar ut.

Övriga partier ansvarar själva för att lägga ut valsedlar med namn på sina kandidater. Dessa kan läggas i vallokalerna, röstningslokalerna och på ambassader och konsulat med röstmottagning.

Så AfS själva har nog lagt ut dom.
Citera
2019-05-26, 16:59
Medlem
DampJanne1488s avatar
Röstade på Mjölbypartiet. Vad tror ni pojkar, kommer dom in?
Citera
2019-05-26, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Även jag hoppas på framgång för SD, då det faktiskt existerar olika grader av helveten.
Jag har dock mycket lite till övers för de sykofanter som blint röstar på SD som dessutom gör allt för att svartmåla AfS.
Detta är samma kritter som jag slogs argumenterade emot på Aftonbladets kommentarsfält innan det blev ofarligt att rösta på SD.
Många av de idioter som i kommentarsfälten ursinnigt förkunnade att ett nazistparti som SD aldrig skulle kunna ta sig in i Riksdagen, är numera nyfrälsta SD anhängare som lika ursinnigt som tidigare förkunnar att ett nazistparti som AfS aldrig kommer kunna ta sig in i Riksdagen.

Idiocracy is here…

Jag skulle faktiskt föredra president Camacho framför dessa äckliga tandlösa pamp-gubbäckel, rabiata feminist-orcs, cringiga ålt-rajt populister och Greta-dyrkare.

https://www.youtube.com/watch?v=sGUNPMPrxvA
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-05-26 kl. 17:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in