2019-05-26, 14:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
I tråden konstaterades ganska nyligen att den gifta mannen inte alls var gift längre när de åkte iväg.
Men den informationen misstolkades som vanligt av någon i tråden.

Det var samma år som skilsmässan, och du tror så klart att människor tar semestrar ihop direkt när de precis börjat dejta?

De flesta väntar med att vara tillsammans ett tag innan man tar en resa ihop där man måste umgås 24/7.

Hur förklarar du att Lena lämnade församlingen efter kontroverser med den? Vad bestod konflikterna av?
Det var samma församling där denna man JH och hans hustru också var medlemmar.

Jag tycker inte att man bara kan avfärda möjligheten att hon hade affär med denna man så som du gör. Du har ingen personlig kunskap heller i hur det verkligen förhöll sig, så vitt jag vet. Så hur kan du vara så säker på din sak?

Om det inte hade varit helt och hållet bevisat och styrkt att hon hade en affär med SD hade du säkert förnekat den också. Du vill helt enkelt inte tro på att Lena hade något negativt. Du är förblindad tyvärr, knappast objektiv och öppensinnad och mottaglig för alla uppgifter och möjligheter, enbart de som stämmer överens med dina egna åsikter.
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-26 kl. 14:32.
Citera
2019-05-26, 14:17
Medlem
why123s avatar
Det jag vet är att vi inte vet vem som är GM. Åklagaren har efter ett år inte lyckats binda den MGM till mordet. Men lik förbannat skrivs SD ner trots att han är den som är mest utredd i hela Sverige när det gäller mordet på LW.

Under hösten lät det snart, snart så kunde de binda honom till brottet, de väntade bara på analyssvar från NFC.

När ska åklagaren erkänna att hon har ingen aning om vad hon sysslar med.. Några av oss andra begriper det, men uppenbarligen inte hon.
Citera
2019-05-26, 14:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Den direkta orsaken tror jag var att Lena under en fika med HD berättade om vad som försigick mellan Lena och SD .

Det ställde ju till en hel del i SD:s familjeliv som vi märkt ; skilsmässa bl.a som är en stor omvälvning för alla parter självklart .

Jag får för mig att SD kände som att Lena typ ville jävlas rejält med honom , genom att först berätta för HD om situationen ( han blev helt utelämnad och ensam i att ta emot HD:s stora sorg och besvikelse ,

och Lena hade på något sätt berättat detta för HD i något slags underligt förtroende , som om att SD var det enda skyldige i detta , hmm !? )

Och detta var då Lenas fel , enligt honom , eftersom hon inte hållit tyst om saken !

Inte nog med det så hade Lena gått vidare med en ny förälskelse på gång , så man kan säga att medans SD blev sänkt till botten så flög Lena upp på högsta punkt.

Allt detta gjorde honom så utom sig , att bli satt på plats utav både fru och älskarinna samtidigt , så det enda han i det läget kunde göra då , var enligt honom :

”att försöka dra tillbaka videobandet ”, bildligt talat ; och ”sudda ut ” orsaken till problemet som uppstått = Lena , och försöka få tillbaka sin frus förtroende och kärlek .

Det är vad jag tror . Min spekulation självklart .

Sen att Lena inte var sedd med goda ögon utav ett antal andra människor hjälpte liksom till att försvara handlingen inombords , kan jag tro .

Som att han ansåg sig ha räddat planeten från en besvärlig människa .
Så sorgligt detta , att ta lagen i egna händer som leder till dödsfall ....suck .

Jag är inne på en liknande teori som du har att SD blev arg när Lena lämnade honom efter att han förlorat sin familj för hennes skull.

Hon kanske lovade honom att de ska bli ett par efter SD blir singel? Då kände han sig nog väldigt arg och sviken när hon inte höll det löftet.

Sh.Holmes som är en god vän till Lena skrev här att hon förlorade sitt intresse för SD efter HD flyttade ut och han blev singel. Spänningen försvann.
Citera
2019-05-26, 14:32
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
I tråden konstaterades ganska nyligen att den gifta mannen inte alls var gift längre när de åkte iväg.
Men den informationen misstolkades som vanligt av någon i tråden.

Aha , okej , ja då var det ju helt okej med resan ju
Citera
2019-05-26, 14:35
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag är inne på en liknande teori som du har att SD blev arg när Lena lämnade honom efter att han förlorat sin familj för hennes skull.

Hon kanske lovade honom att de ska bli ett par efter SD blir singel? Då kände han sig nog väldigt arg och sviken när hon inte höll det löftet.

Sh.Holmes som är en god vän till Lena skrev här att hon förlorade sitt intresse för SD efter HD flyttade ut och han blev singel. Spänningen försvann.

Okej , tråkigt att de överhuvudtaget fick för sig att kuckilura med varandra för vem i hela världen skulle tro att SD ville vara ”låtsaspappa” åt sina fd grannungar ?
Hade aldrig funkat beroende på fd grannfrun och fd grannman osv.
Sämsta valet de gjorde , att ha grannar som älskare ...suck ...
Citera
2019-05-26, 14:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Aha , okej , ja då var det ju helt okej med resan ju

Det har inte alls skett ett sådant konstaterande. Det var bara ytterligare en åsikt om att hon inte hade en affär med honom. Ingenting blev bevisat eller styrkt på något sätt att han skilde sig innan affären inleddes.

I annat fall får hoppsann länka till detta bevis där det tydligt framgår att JH skiljde sig ett visst datum år 2014 och att deras relation inleddes efter detta datum samma år 2014.
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-26 kl. 14:43.
Citera
2019-05-26, 14:43
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det var samma år som skilsmässan, och du tror så klart att människor tar semestrar ihop direkt när de precis börjat dejta?

De flesta väntar med att vara tillsammans ett tag innan man tar en resa ihop där man måste umgås 24/7.

Hur förklarar du att Lena lämnade församlingen efter kontroverser med den? Vad bestod konflikterna av?
Det var samma församling där denna man JH och hans hustru också var medlemmar.

Jag tycker inte att man bara kan avfärda möjligheten att hon hade affär med denna man så som du gör. Du har ingen personlig kunskap heller i hur det verkligen förhöll sig, så vitt jag vet. Så hur kan du vara så säker på din sak?

Från LWs geologg:

08 Sep 13

Ooops, just realized I didn't log this one until now - some eight months later.

On a fabulous weekend trip from Sweden to celebrate a close friend turning 40 years, hanging around with her friends and family. After big Scottish Breakfast at Café Grande a whole bunch of "new believers" in various ages joined to see what geocaching was like. This was the first one and we needed some time to find it, though we were like ten people seeking. Big joy finding the tiny little one!

And likely five more accounts to register...”

Det var tydligen inte någon geo-resa
som hon tagit med sin vän på.

Var anledningen till att det tog
8 månader innan hon registrerade
den JHs komplicerade livssituation?

Edit:
Traditional Geocache John Livingston's Tomb
by roolku | GC150NR | Southern Scotland, United Kingdom
Senast redigerad av gloriouslife 2019-05-26 kl. 14:47.
Citera
2019-05-26, 14:44
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ja kanske. Men jag funderar på om det inte hade räckt att bara hota med att berätta för HD?

Nu blev det nästan motsatt effekt att HD lämnade honom och han blev mer besatt av Lena, tror jag.

(Spekulation)

Ja precis , så den ELAKA enligt honom ,( kanske enligt andra också , som vill sopa saker under mattan och låta saker rinna ut i sanden ;enklast så ..)

sanningsägningen som Lena talade om för HD under fikat (säkert chockande för HD att höra , att fd och även nuvarande grannen var den som hennes man ”gjorde saker med ” )

var droppen som fick bägaren att rinna över , och eftersom SD ” hamnat ” i ett sådant utsatt läge , begärde han antagligen en uppoffring ifrån Lena då =

att hon skulle skippa att åka iväg med Beh*ld*rX till Norge .
Annars .......
Citera
2019-05-26, 14:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Från LWs geologg:

08 Sep 13

Ooops, just realized I didn't log this one until now - some eight months later.

On a fabulous weekend trip from Sweden to celebrate a close friend turning 40 years, hanging around with her friends and family. After big Scottish Breakfast at Café Grande a whole bunch of "new believers" in various ages joined to see what geocaching was like. This was the first one and we needed some time to find it, though we were like ten people seeking. Big joy finding the tiny little one!

And likely five more accounts to register...”

Det var tydligen inte någon geo-resa
som hon tagit med sin vän på.

Var anledningen till att det tog
8 månader innan hon registrerade
den JHs komplicerade livssituation?

JH ska inte ha geocachat. Så det var inte på grund av gemensam hobby de hängde ihop.
Citera
2019-05-26, 14:50
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Det har inte alls skett ett sådant konstaterande. Det var bara ytterligare en åsikt om att hon inte hade en affär med honom. Ingenting blev bevisat eller styrkt på något sätt att han skilde sig innan affären inleddes.

I annat fall får hoppsann länka till detta bevis där det tydligt framgår att JH skiljde sig ett visst datum år 2014 och att deras relation inleddes efter detta datum samma år 2014.

Hmm , det är inte kul att skriva det här , men ibland uppfattar jag det som om att Lena verkar ha varit orsak till många skilsmässor och det är inte alls kul att inse , om så är fallet , särskilt inte om den som är orsaken har en prästutbildning .
(Spekulation )
Citera
2019-05-26, 14:51
Medlem
why123s avatar
Citat:
Den direkta orsaken tror jag var att Lena under en fika med HD berättade om vad som försigick mellan Lena och SD .

Det ställde ju till en hel del i SD:s familjeliv som vi märkt ; skilsmässa bl.a som är en stor omvälvning för alla parter självklart .

Jag får för mig att SD kände som att Lena typ ville jävlas rejält med honom , genom att först berätta för HD om situationen ( han blev helt utelämnad och ensam i att ta emot HD:s stora sorg och besvikelse ,

och Lena hade på något sätt berättat detta för HD i något slags underligt förtroende , som om att SD var det enda skyldige i detta , hmm !? )

Och detta var då Lenas fel , enligt honom , eftersom hon inte hållit tyst om saken !

Inte nog med det så hade Lena gått vidare med en ny förälskelse på gång , så man kan säga att medans SD blev sänkt till botten så flög Lena upp på högsta punkt.

Allt detta gjorde honom så utom sig , att bli satt på plats utav både fru och älskarinna samtidigt , så det enda han i det läget kunde göra då , var enligt honom :

”att försöka dra tillbaka videobandet ”, bildligt talat ; och ”sudda ut ” orsaken till problemet som uppstått = Lena , och försöka få tillbaka sin frus förtroende och kärlek .

Det är vad jag tror . Min spekulation självklart .

Sen att Lena inte var sedd med goda ögon utav ett antal andra människor hjälpte liksom till att försvara handlingen inombords , kan jag tro .

Som att han ansåg sig ha räddat planeten från en besvärlig människa .
Så sorgligt detta , att ta lagen i egna händer som leder till dödsfall ....suck .

Tror du inte HD har vetat om LW:s förhållande med SD länge. När anser du den eventuella fikan skulle ha ägt rum som fick HD att öppna ögonen.

För tydligen visste alla om deras förhållande men HD skulle varit ovetande efter flera år, troligt? Dessutom även om LW inte längre skulle vara intresserad av SD, och HD har flyttat så umgås ju HD och SD jättemycket. Det är kanske där han blir bjuden på bullar med dopp nu istället

Vi skulle kanske kolla i LW:s bekantskapskrets om där finns någon som missuppfattat hennes signaler och tagit illa vid sig. Förhållandet mellan SD och LW kommer vi nog inte längre med eftersom det har diskuterats i tråden ett helt år.. Men det är bara min åsikt, det går säkert och vända och vrida på det ett år till.. Samtidigt som åklagaren väntar på analyser
Citera
2019-05-26, 14:51
Medlem
landbandys avatar
Citat:
JH ska inte ha geocachat. Så det var inte på grund av gemensam hobby de hängde ihop.

Där ser man
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in