2019-05-26, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är inte svårsmält utan det är så det är.
En del betecknar sig som religiösa för att de vill ge sig själva något slags kvalitetsstämpel om hur goda människor de är.
Andra är religiösa för att de har sina demoner att fightas mot och tror på en gud för att förvissa sig om att de blir förlåtna för allt dumt de gör gång efter annan.
Det finns ett fåtal religiösa människor som verkligen lever efter sin tro men de är verkligen sällsynta.

Sant, en äkta humanist behöver ingen gud för att älska sin nästa. Och förlåta dennes svagheter.
Citera
2019-05-26, 12:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
så har jag också uppfattat det och att SD under många år bara var en granne, därefter vän- älskare-stalkare-mördare(?) i nämnd ordning.

Ja, de ska ha varit enbart grannar och vänner också under dessa sex år enligt advokaten eller någon annan från utredningen. Minns inte vem som gjorde detta uttalande i pressen förra sommaren.
Citera
2019-05-26, 12:26
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
ML och JH var gifta när de inledde relation med henne. Sedan skilde de sig efteråt. SD behandlade Lena illa. Ofredande och misshandel bland annat.
Alla dessa uppgifter kommer från källor som påstår sig ha insyn. Jag tror att alla kan vara sanna, inte bara de om SD!

Jag kommer bara fortsätta ännu mer om jag känner att du eller andra försöker sätta munkavle på mig och det jag tror på, när andra tillåts skriva vad de tror.
Det handlar inte om att någon vill belägga dig med munkavle. Den kritik du får beror oftast på att du tänker fel eller förstår fel eller gör egna tolkningar och då är det bra att korrigera dig så att du inte skapar trådsanningar.
Citat:
Att JH hade en "komplicerad livssituation" är inte det enda inlägget. Det fanns fler som var mer tydliga om att han var gift och att han och hans hustru var i samma församling som Lena.
Du omvandlar otydlig information till verkliga fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det är jag som är orsak till det luddiga och otydliga inlägget om att han hade en komplicerad livssituation. Så var det. Det handlade inte om att han var gift. Relationen fick inte komma ut till vissa personer av anledningar jag inte vill gå in på.
Citera
2019-05-26, 12:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det handlar inte om att någon vill belägga dig med munkavle. Den kritik du får beror oftast på att du tänker fel eller förstår fel eller gör egna tolkningar och då är det bra att korrigera dig så att du inte skapar trådsanningar. Du omvandlar otydlig information till verkliga fakta.

Det inlägget om komplicerad livssituation handlade inte om gifternål men det fanns fler inlägg som handlade om det. Lena fick t.o.m. lämna församlingen p.g.a. kontroverser med medlemmarna. Sannolikt för att hon hade affär med denna JH som med sin fru var medlem där.

Jag har redan svarat Quillin att jag inte utgick från det luddiga och otydliga inlägg om "komplicerad livssituation". Det fanns andra inlägg av skribenter med insyn att Lena hade affärer med ML och JH när de var gifta.
Jag kommer ALDRIG någonsin backa från detta. Du är välkommen att läsa om tråden.

Här skriver du igen att jag tänker fel, vem är du att veta vad som är rätt och fel och bedöma mina åsikter? Det finns inget tänka rätt eller fel här.

Det är snarare DU som tänker fel när du säger att människor tänker fel. Låt dina medmänniskor ha sina egna åsikter utan att du ska hoppa på dem och säga att de har fel.
Det är fel och rena rama mobbningen.
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-26 kl. 12:56.
Citera
2019-05-26, 12:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det handlar inte om att någon vill belägga dig med munkavle. Den kritik du får beror oftast på att du tänker fel eller förstår fel eller gör egna tolkningar och då är det bra att korrigera dig så att du inte skapar trådsanningar. Du omvandlar otydlig information till verkliga fakta.

By the way, börja hoppa på skribenter som har det som sanning att SD misshandlat, stalkat, filmat och dödat LW också.

Jsg är inte den enda här som utgår från obevisade ostyrkta inlägg.

Varsågod och läxa upp de andra för att de omvandlar fantasier till fakta. Vågar du gå emot majoriteten din hycklare?

Nej, det är bara mot enstaka skribenter. Du är ren och skär mobbare som ger sig på de svagare.

Lena hade en affär med ML och JH när de var gifta enligt otaliga skribenter med insyn. Punkt slut. Om du väljer att inte tro på det för att du vill glorifiera ett brottsoffer så är det ditt val.

JH var gift 2014 när han och Lena reste till Edinburgh samma år. Skilsmässan skedde samma år. Varför? Någon som blev kär i en annan än sin egen fru kanske?
Varför lämnade Lena församlingen de alla tillhörde efter kontroverser med medlemmarna?
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-26 kl. 13:10.
Citera
2019-05-26, 13:17
Medlem
landbandys avatar
Citat:
MH skrev inte bara ner LW utan även sin fd man och till och med hans barn.

Men inte skulle hon väl kunna be någon att döda Lena ?
Citera
2019-05-26, 13:22
Medlem
landbandys avatar
Citat:
By the way, börja hoppa på skribenter som har det som sanning att SD misshandlat, stalkat, filmat och dödat LW också.

Jsg är inte den enda här som utgår från obevisade ostyrkta inlägg.

Varsågod och läxa upp de andra för att de omvandlar fantasier till fakta. Vågar du gå emot majoriteten din hycklare?

Nej, det är bara mot enstaka skribenter. Du är ren och skär mobbare som ger sig på de svagare.

Lena hade en affär med ML och JH när de var gifta enligt otaliga skribenter med insyn. Punkt slut. Om du väljer att inte tro på det för att du vill glorifiera ett brottsoffer så är det ditt val.

JH var gift 2014 när han och Lena reste till Edinburgh samma år. Skilsmässan skedde samma år. Varför? Någon som blev kär i en annan än sin egen fru kanske?
Varför lämnade Lena församlingen de alla tillhörde efter kontroverser med medlemmarna?

Vet inte vem man skall skylla på när en gift man reser iväg med en singelkvinnor på resa ?

Den attraktiva Lena ?

Den gifta mannen ?

Oförmågan av dessa två att hålla sig till geocachingen enbart ?

Eller helt enkelt den dåliga gränssättningen , att inte åka iväg på det sättet , i den konstellationen ?
Citera
2019-05-26, 13:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Vet inte vem man skall skylla på när en gift man reser iväg med en singelkvinnor på resa ?

Den attraktiva Lena ?

Den gifta mannen ?

Eller helt enkelt den dåliga gränssättningen , att inte åka iväg på det sättet , i den konstellationen ?

Skönt med en skribent som dig som kan diskutera på ett objektivt sätt .

Jag tror egentligen inte att just de två tidigare affärerna har betydelse för Lenas mord eftersom de ligger ett tag tillbaka i tiden, men hennes beteende att återkommande hamna i komplicerade relationer kan vara ett mönster som irriterat många människor.

Det kan vara det som fick en redan gränslös GM att tappa besinningen till slut och slå ihjäl henne. Jag försöker bara förstå vad som kan ha lett fram till mordet eftersom det ger ledtrådar i vem GM är.

Vid en gärningsmannaprofilering t.ex. kartlägger man BO ännu mer minutiöst och noggrannt för att få fram mer exakt vilken typ av GM det kan vara.

Vad tror du kan ha lett fram till detta mord?
Citera
2019-05-26, 13:51
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Skönt med en skribent som dig som kan diskutera på ett objektivt sätt .

Jag tror egentligen inte att just de två tidigare affärerna har betydelse för Lenas mord eftersom de ligger ett tag tillbaka i tiden, men hennes beteende att återkommande hamna i komplicerade relationer kan vara ett mönster som irriterat många människor.

Det kan vara det som fick en redan gränslös GM att tappa besinningen till slut och slå ihjäl henne. Jag försöker bara förstå vad som kan ha lett fram till mordet eftersom det ger ledtrådar i vem GM är.

Vid en gärningsmannaprofilering t.ex. kartlägger man BO ännu mer minutiöst och noggrannt för att få fram mer exakt vilken typ av GM det kan vara.

Vad tror du kan ha lett fram till detta mord?

Den direkta orsaken tror jag var att Lena under en fika med HD berättade om vad som försigick mellan Lena och SD .

Det ställde ju till en hel del i SD:s familjeliv som vi märkt ; skilsmässa bl.a som är en stor omvälvning för alla parter självklart .

Jag får för mig att SD kände som att Lena typ ville jävlas rejält med honom , genom att först berätta för HD om situationen ( han blev helt utelämnad och ensam i att ta emot HD:s stora sorg och besvikelse ,

och Lena hade på något sätt berättat detta för HD i något slags underligt förtroende , som om att SD var det enda skyldige i detta , hmm !? )

Och detta var då Lenas fel , enligt honom , eftersom hon inte hållit tyst om saken !

Inte nog med det så hade Lena gått vidare med en ny förälskelse på gång , så man kan säga att medans SD blev sänkt till botten så flög Lena upp på högsta punkt.

Allt detta gjorde honom så utom sig , att bli satt på plats utav både fru och älskarinna samtidigt , så det enda han i det läget kunde göra då , var enligt honom :

”att försöka dra tillbaka videobandet ”, bildligt talat ; och ”sudda ut ” orsaken till problemet som uppstått = Lena , och försöka få tillbaka sin frus förtroende och kärlek .

Det är vad jag tror . Min spekulation självklart .

Sen att Lena inte var sedd med goda ögon utav ett antal andra människor hjälpte liksom till att försvara handlingen inombords , kan jag tro .

Som att han ansåg sig ha räddat planeten från en besvärlig människa .
Så sorgligt detta , att ta lagen i egna händer som leder till dödsfall ....suck .
Senast redigerad av landbandy 2019-05-26 kl. 14:00.
Citera
2019-05-26, 14:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Den direkta orsaken tror jag var att Lena under en fika med HD berättade om vad som försigick mellan Lena och SD .

Det ställde ju till en hel del i SD:s familjeliv som vi märkt ; skilsmässa bl.a som är en stor omvälvning för alla parter självklart .

Jag får för mig att SD kände som att Lena typ ville jävlas rejält med honom , genom att först berätta för HD om situationen ( han blev helt utelämnad och ensam i att ta emot HD:s stora sorg och besvikelse ,

och Lena hade på något sätt berättat detta för HD i något slags underligt förtroende , som om att SD var det enda skyldige i detta , hmm !? )

Min teori är att SD inte accepterade att LW ville avsluta förhållandet.
Då valde hon som sista utväg att berätta för HD.
Någon i tråden har ju skrivit att HD förbjöd SD att träffa LW.
Jag tror att det var precis vad LW ville uppnå med att berätta.
Citera
2019-05-26, 14:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Den attraktiva Lena ?

Den gifta mannen ?

I tråden konstaterades ganska nyligen att den gifta mannen inte alls var gift längre när de åkte iväg.
Men den informationen misstolkades som vanligt av någon i tråden.
Citera
2019-05-26, 14:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Min teori är att SD inte accepterade att LW ville avsluta förhållandet.
Då valde hon som sista utväg att berätta för HD.
Någon i tråden har ju skrivit att HD förbjöd SD att träffa LW.
Jag tror att det var precis vad LW ville uppnå med att berätta.

Ja kanske. Men jag funderar på om det inte hade räckt att bara hota med att berätta för HD?

Nu blev det nästan motsatt effekt att HD lämnade honom och han blev mer besatt av Lena, tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in