2019-05-26, 12:47
Medlem
Nephenees avatar
Jobbar som röstmottagare. (Är på lunch just nu)
Alltid lika kul att kontrollera partiblanketterna efter varje ung tjej.
Hittills verkar det bara vara vänsterpartiets blanketter som folk lägger över andra partiers blanketter i hyllan. (Alltid över sd)
Har inte märkt att någon har tagit med sig en bunt partiblanketter heller, så det är ju lovande iallafall. Inga slängda afs tillsynes.
Miljöpartiet är dem enda som har en representant som står utanför lokalen i kylan, inga andra har kommit till våran lokal hittills.

Eftermiddagen väntar, och den blir väl värst så saker återstår att se.
Citera
2019-05-26, 12:50
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nephenee
Hittills verkar det bara vara vänsterpartiets blanketter som folk lägger över andra partiers blanketter i hyllan. (Alltid över sd)

Jo det är ju allmänt känt att de sk "vänsterliberala" är motståndare till faktiskt demokrati, där alla röster får komma till tals, och att faktiskt SD är det mest frihetliga och demokratiska partiet av alla.
Så är det, och det visas gång på gång.
Citera
2019-05-26, 12:50
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
I valet 2014 fick SD två mandat, om de hamnar på ca 18% i årets val bör de få 4 mandat alltså en fördubbling.

På val.se kan man följa rösträkningen, den börjar läggas upp från 23.00 ikväll, se vidare på nedanstående länk.
https://www.val.se/servicelankar/press/nyheter/nyheter/2019-05-22-folj-rostrakningen-i-eu-valet.html
Tack
Citera
2019-05-26, 12:52
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Så var det ju inte där jag röstade, och säkerlogen inte på månda ställen. Här var det fritt att se på bordet vilka sedlar man tar, bordet var vänt men alla so skulle ta sedlar såg ju vad den andra tog. Sjukt.

Ajfan, hade hoppats att detta gällde alla vallokaler. Aldrig får man vara riktigt glad i denna bananrepublik.
Citera
2019-05-26, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Fan vad random och bisarrt i så fall.
Där jag röstade var det mycket bra. Flera små bås där man utan insyn kunde ta valsedel och gömma den under röstkortet, innan man gick vidare till röstbåset. Riktigt drygt väder var det, så jag körde bil de 700 meterna till vallokalen.
Citera
2019-05-26, 12:58
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Är bestämt att införa det till valet '12
men tror man provar i en hel del vallokaler se om det fungerar med ha folk i kö och isf hur många stationer de behöver
Där jag röstade stod det anslaget på väggen: "pga nya lagkrav så får bara en i taget gå fram till båset för valsedlarna" (eller något åt det hållet). Så det borde väl gälla i hela landet?
Citera
2019-05-26, 13:00
Moderator
Tinuviels avatar
Inget att klaga på i min vallokal. Valsedlarna bakom en skärm. Samtliga valsedlar fanns (vad jag kunde avgöra).
Citera
2019-05-26, 13:01
Medlem
Tubleross avatar
Jag har förtidsröstat redan på AFS men redan då fanns AFS valsedlar på plats positivt nog.

Hoppas bara inget fusk förekommer i år samt att det går så bra som möjligt för både SD och AFS.

Nu antar jag att det bara är att invänta valresultatet. Jag hoppas personligen på att AFS skräller i detta valet.

Nu är jag såklart lite partisk men jag tycker faktiskt Gustav Kasselstrand om någon är en utav de kompetentaste som finns att skicka ner till EU-parlamentet i detta val.
Senast redigerad av Tubleros 2019-05-26 kl. 13:04.
Citera
2019-05-26, 13:02
Avslutad
Undrar om man ändå inte ska ta sig iväg i pissrusket och slänga en röst på PP. Inte för att det gör någon skillnad precis, men den där artikel 13 skiten gör mig bara så förbannad att jag känner att jag måste markera på något sätt.

Ni rör inte våra memes, Bryssel!
Citera
2019-05-26, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Jag har förtidsröstat redan på AFS men redan då fanns AFS valsedlar på plats positivt nog.

Hoppas bara inget fusk förekommer i år samt att det går så bra som möjligt för både SD och AFS.

Nu antar jag att det bara är att invänta valresultatet. Jag hoppas personligen på att AFS skräller i detta valet.

Nu är jag såklart lite partisk men jag tycker faktiskt Gustav Kasselstrand om någon är en utav de kompetentaste som finns att skicka ner till EU-parlamentet i detta val.

Bra gjort. Tror inget fusk kommer ske dock då inget av 8-klövern är anti-EU.
Citera
2019-05-26, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Undrar om man ändå inte ska ta sig iväg i pissrusket och slänga en röst på PP. Inte för att det gör någon skillnad precis, men den där artikel 13 skiten gör mig bara så förbannad att jag känner att jag måste markera på något sätt.

Ni rör inte våra memes, Bryssel!

AfS är emot artikel 13 också. Bättre lägga rösten där.
Citera
2019-05-26, 13:06
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Inget att klaga på i min vallokal. Valsedlarna bakom en skärm. Samtliga valsedlar fanns (vad jag kunde avgöra).

Sas på radion precis att man glömt lägga fram V:s röstsedlar vid öppnandet i nån lokal. Mänskliga faktorn är en bitch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in