Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
Om vännen är svensk kan du ju enkelt be nån bekant svensk föra över pengar till denna som du kan ta ut. Du har ju tillgång till internet så det bör ju inte vara några problem.
Åker du charter (antagligen inte) kontaktar du ditt charterbolag, annars så kontaktar du själva svenska ambassaden. Eller så går du till en bank och förklarar ditt problem så kanske de kan hjälpa dig.
Vännen är dessvärre inte svensk.
Hade tänkt testa banken faktiskt, tror du att det funkar?
Citat:
Ursprungligen postat av
apsidejzi
Du kan ringa någon hemma att föra över pengarna till din kompis som kan ta ut de från ATM.
Eller, jobba några månader och spara för flygbiljet.
Problemet är att jag inte har BankID och min bank, Nordea, kräver banköverföring sker med BankID.
Stanna hade jag tänkt göra i vilket fall men man vill ju kunna leva också!
Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Be någon släkting göra en överföring via Western Union är väl snabbaste lösningen?
Till nästa gång reser du inte utan minst ett backupkort packat på annat ställe än i plånboken och ser till att få med både bankid och riktiga inloggningsdosan till din bank(er). Man kan inte förvänta sig att andra skall lösa ens problem, svenska ambassaden lär inte ta i ärendet med mindre än att alla andra vägar är uttömda och då blir du dessutom återbetalningsskyldig.
Tack för tipset. Vet att jag borde haft med mig backupkort, bättre lycka nästa gång. Nu vill jag bara lösa detta!