2019-05-26, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Du vill ha det till att L*n* provocerade GM? Även om hon gjorde det, så berättigar det inte till att mörda. En sån person är livsfarlig om man råkar säga eller göra något som är fel i hens ögon. En som mördat en gång, kan göra det igen.
Mordet på L*n* är utfört av en GM som var högst motiverad att släcka hennes liv. Hen hade möjlighet att ändra sig när L*n* kämpade för sitt liv under de ca 5 min som det sägs att skriken hördes.

De som lever nära GM kanske låter hen föra och de följer i dansen - precis vart hen vill. Det fungerar tills någon vill kliva av?

Jag är inte säker på att GM var motiverad. Det kan ju vara något tjall på det limbiska systemet helt enkelt. Då tänker jag främst på en omognad. Det skulle förklara att GM kan leva vidare som om ingenting har hänt. Alltså långt ifrån iskyla och beräknande. GM kanske inte förstår att stå upp för sin gärning?
Citera
2019-05-26, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Att JH hade en "komplicerad livssituation" är inte det enda inlägget. Det fanns fler som var mer tydliga om att han var gift och att han och hans hustru var i samma församling som Lena.

Men sedan var Lena tvungen att lämnade församlingen p.g.a. kontroverser så där hintades det om att hennes affär med en gift församlingsmedlem kan ha varit bidragande faktor. Är det ingen som känner igen dessa uppgifter?

Varför skulle man utgå från att någon är gift utifrån bara ett luddigt och otydligt inlägg som att "han hade komplicerad livssituation"?
Det komplicerade kan faktiskt handla om annat än giftermål.

Det är jag som är orsak till det luddiga och otydliga inlägget om att han hade en komplicerad livssituation. Så var det. Det handlade inte om att han var gift. Relationen fick inte komma ut till vissa personer av anledningar jag inte vill gå in på.
Citera
2019-05-26, 11:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det är jag som är orsak till det luddiga och otydliga inlägget om att han hade en komplicerad livssituation. Så var det. Det handlade inte om att han var gift. Relationen fick inte komma ut till vissa personer av anledningar jag inte vill gå in på.

Ok tack, då fick vi åtminstone det utrett.
Citera
2019-05-26, 11:30
Medlem
Citat:
Jag tror att ofredandeanmälan var redan 2016, november någon gång.
Passionen varade nog ganska kort tid innan destruktiviteten tog vid.
så har jag också uppfattat det och att SD under många år bara var en granne, därefter vän- älskare-stalkare-mördare(?) i nämnd ordning.
Citera
2019-05-26, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Som jag förstått det så kände varken du
eller jag LW IRL.

Jag grundar mina omdömen om henne
på det hon själv har valt att visa upp
på sociala medier.
Jag har gått igenom alla foton på hennes
Insta, FB och GC-logg.

Vad grundar du din uppfattning på?

Jag har mycket empati med hennes
barn, HD och HDs och SDs barn men
jag har ingen empati för folk som
vänsterprasslar.
Däremot har jag stor empati med LW
för att hon blev mördad.

eftersom det betyder mycket för dig vill jag påminna om att hon inte vänsterprasslade
Citera
2019-05-26, 11:38
Medlem
Citat:
Ok tack, då fick vi åtminstone det utrett.

Det är bra att vi kan reda ut saker. Jag läser mest sporadiskt här numera, därav mitt sena svar.
Men jag tycker dock att det är intressant att BO valde relationer som på ett eller annat sätt var komplicerade. Detta tycks genomsyra alla relationer så som kärlek, vänskap och familj. Jag har inte kunskap om vad detta står för men det kanske du har?
Citera
2019-05-26, 11:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vad som däremot är allvarligt är när åklagare/polis och diverse "brottsexperter" står
i media och säger att "vi vet att MGM är skyldig, vi kan bara inte bevisa det", det skapar
nämligen en opinion mot MGM inför eventuell rättegång och där personer som ska
döma har läst dessa artiklar.
Var har du läst det?
Det enda de har sagt är att SD fortfarande är huvudmisstänkt.
Vad jag vet har ingen sagt att de vet vem gärningsmannen är.
Citera
2019-05-26, 11:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det är bra att vi kan reda ut saker. Jag läser mest sporadiskt här numera, därav mitt sena svar.
Men jag tycker dock att det är intressant att BO valde relationer som på ett eller annat sätt var komplicerade. Detta tycks genomsyra alla relationer så som kärlek, vänskap och familj. Jag har inte kunskap om vad detta står för men det kanske du har?

Jag har mina teorier men då haglar det mer påhopp på mig så jag låter bli att framföra dessa varför hon valde/hamnade i/skapade komplicerade relationer.
Citera
2019-05-26, 11:48
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Jag är inte säker på att GM var motiverad. Det kan ju vara något tjall på det limbiska systemet helt enkelt. Då tänker jag främst på en omognad. Det skulle förklara att GM kan leva vidare som om ingenting har hänt. Alltså långt ifrån iskyla och beräknande. GM kanske inte förstår att stå upp för sin gärning?

Oavsett vem som är GM, så vill hen inte stå upp för sin gärning och lägga korten på bordet. Hen tiger hellre än att stå för sitt dåd. En människa utan empati upplever nog att det där med mordet var något nödvändigt och besvärligt som störde vardagslunken, men hen lider inte av sin gärning. Om GM är däremot har känslor, så lider hen nog helvetes kval.

(Ska jag uppfatta dig som att du vill antyda att du misstänker hennes största son som GM eller anstiftare?)
Citera
2019-05-26, 11:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Var har du läst det?
Det enda de har sagt är att SD fortfarande är huvudmisstänkt.
Vad jag vet har ingen sagt att de vet vem gärningsmannen är.
CarlJanne75 syftar nog på hur det lät förra sommaren, med jättemycket bevisning och sådant. De flesta var väl ganska säkra på att det var SD. Kolla t.ex. på klippet med Leif GW Persson som MrBarnaby länkade till:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-05-26, 11:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
CarlJanne75 syftar nog på hur det lät förra sommaren, med jättemycket bevisning och sådant. De flesta var nog ganska säkra på att det var SD. Kolla t.ex. på klippet med Leif GW Persson som MrBarnaby länkade till:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Ja precis. Sa de inte också att SD var den enda misstänkta? Man blev hoppfull minst sagt att de skulle lösa mordet ganska snabbt.
Citera
2019-05-26, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Oavsett vem som är GM, så vill hen inte stå upp för sin gärning och lägga korten på bordet. Hen tiger hellre än att stå för sitt dåd. En människa utan empati upplever nog att det där med mordet var något nödvändigt och besvärligt som störde vardagslunken, men hen lider inte av sin gärning. Om GM är däremot har känslor, så lider hen nog helvetes kval.

(Ska jag uppfatta dig som att du vill antyda att du misstänker hennes största son som GM eller anstiftare?)

Jag antyder faktiskt ingenting utan lade fram en tanke om att det kan vara något hos GM som felar.
Du skriver att "Hen tiger hellre än att stå för sitt dåd" och jag menar att det kräver en förståelse för handlingen som kanske inte finns. Flera i tråden för fram att GM måste vara iskall och beräknande. Jag ville bara addera en ytterligare aspekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in