2019-05-25, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maddafakkaa
Röstade idag, blev SD givetvis. Alla andra kör bara med sina smutskastingsmetoder och det sänker mitt förtroende för dem enormt. SD är inte ett mirakelparti men dom ser verkligheten som vi vanliga människor upplever varje dag och som alla andra partier konstant förnekar. Skiter i att Löfven har varit en "vanlig arbetare", han förnekar ändå verkligheten som vi tvingas leva med dagligen.

KD är också vettiga och går säkert framåt i valet vilket jag tycker är bra, de förtjänar det.

L och F! åker förmodligen ut och det känns jäkligt bra. De behövs inte i politiken öht, tar bara massa debatt-tid. Hoppas även att C får ett uselt valresultat.
Jag förstår inte varför man skulle vilja rösta SD i EU-valet.

SD vill inte straffa länder som Bulgarien och Rumänien som får enorma bidrag men vars befolkning ändå sitter och tigger på våra gator. Deras idé om att inskränka på den fria rörligheten kommer aldrig att hända, utan istället kommer tiggare att fortsätta komma till Sverige. Sedan tycker SD inte heller att migrationspolitiken ska vara gemensam för EU. Invandrarna tar sig till Sverige/Tyskland just nu, om invandrarna istället skulle skickas till Östeuropa skulle det helt plötsligt inte vara så attraktivt att ta sig till Europa.

SD vill inte heller att länder ska bli tvingade att ta emot fler invandrare, resultatet blir ju att alla invandrare samlas i Sverige och Tyskland där våra naiva politiker fortsätter bedriva massinvandring. Om man gillar tiggare och invandrare är SD rätt parti för en, men jag väljer att lägga min röst på något annat.
Senast redigerad av LilleKanin 2019-05-26 kl. 00:07.
Citera
2019-05-26, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
Jag förstår inte varför man skulle vilja rösta SD i EU-valet.

SD vill inte straffa länder som Bulgarien och Rumänien som får enorma bidrag men vars befolkning ändå sitter och tigger på våra gator. Deras idé om att inskränka på den fria rörligheten kommer aldrig att hända, utan istället kommer tiggare att fortsätta komma till Sverige. Sedan tycker SD inte heller att migrationspolitiken ska vara gemensam för EU. Invandrarna tar sig till Sverige/Tyskland just nu, om invandrarna istället skulle skickas till Östeuropa skulle det helt plötsligt inte vara så attraktivt att ta sig till Europa.

SD vill inte heller att länder ska bli tvingade att ta emot fler invandrare, resultatet blir ju att alla invandrare samlas i Sverige och Tyskland där våra naiva politiker fortsätter bedriva massinvandring. Om man gillar tiggare och invandrare är SD rätt parti för en, men jag väljer att lägga min röst på något annat.

Dom länder som borde straffas är istället Sverige och Tyskland som haft en "generös" invandringspolitik och nu vill Sverige ha en utökad anhöriginvandring. Gymnasielagen var också en katastrof.
Genom att Sverige tagit emot så mycket siktar många fler på att få komma hit.

Hur kan man då rösta på partier som låtit detta komma öveross? Skall vi straffa dom länder som stängt sina gränser?
Nej vi skall straffa länder med öppna gränser och vi skall straffa i stort sett alla partier vid valurnorna utom SD.
Citera
2019-05-26, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Dom länder som borde straffas är istället Sverige och Tyskland som haft en "generös" invandringspolitik och nu vill Sverige ha en utökad anhöriginvandring. Gymnasielagen var också en katastrof.
Genom att Sverige tagit emot så mycket siktar många fler på att få komma hit.

Hur kan man då rösta på partier som låtit detta komma öveross? Skall vi straffa dom länder som stängt sina gränser?
Nej vi skall straffa länder med öppna gränser och vi skall straffa i stort sett alla partier vid valurnorna utom SD.
Okej, så du vill ha en fortsatt massinvandring och en ett fortsatt organiserat tiggeri? Jag förstår.

OnT: Att rösta på SD i EU-valet är samma sak som att rösta blankt, det kommer inte lösa något. SD vill helt enkelt inte använda EU-parlamentet för att lösa några problem. Värt att poängtera att rösta på SD i riksdagsvalet inte är samma sak som att rösta på SD i EU-valet.
Senast redigerad av LilleKanin 2019-05-26 kl. 00:17.
Citera
2019-05-26, 00:36
Medlem
Ja, man har varit med om några härliga valvakor det senaste decenniet. Vissa värre än de andra. Vet inte om jag minns rätt men erinrar mig ngn valvaka med inbjudna gäster som Pascalidou, Dinamarca och Sahlin.. det var mkt "högerextremism" och hysteri i luften där. Andra favoriter var ju brexitomröstningen och trumpvinsten, sådana minnen förgyller den gråaste novemberdag. i takt med att Europa blivit mer "extremt" har media fått förskjuta bevakningen för att inte göra sig helt irrelevanta, rapporteringen om fpö och lega för tio år sedan var som rapportering om ss-förband.

Ja, fi lär ju åka ut, ingen vild gissning direkt. Ju fler som åker ur desto bättre men vågar inte hoppas på ngn mer.
Senast redigerad av sweintoo 2019-05-26 kl. 00:38.
Citera
2019-05-26, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
Okej, så du vill ha en fortsatt massinvandring och en ett fortsatt organiserat tiggeri? Jag förstår.

OnT: Att rösta på SD i EU-valet är samma sak som att rösta blankt, det kommer inte lösa något. SD vill helt enkelt inte använda EU-parlamentet för att lösa några problem. Värt att poängtera att rösta på SD i riksdagsvalet inte är samma sak som att rösta på SD i EU-valet.

En röst på SD är alltid en röst mot kultur-marxist-eliten, mot SVT och massmedia.

Vi kan inte lösa några som helst problem om inte vi når jämställdhet så att alla politiska uppfattningar har samma värde.
Se hur Italien har stoppat sin massinvandring. Nationalismen behövs nu nära hela skiten faller samman.

Vi röstar inte FÖR någonting, vi protesterar och rösta MOT. Det tar för lång tid att förklara vad jag menar.
Så länge man inte lyssnar på SD kommer jag att proteströsta och tro inte att dom skyldiga partierna kommer att stoppa massinvandring, det gör dom aldrig.
Citera
2019-05-26, 01:37
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Jo då, SD är en härlig samling personer....

Varför bry sig om vad politiker i SD gör på sin fritid?
Det viktiga är att de hjälper EU att stoppa massinvandringen och missbruket av skattepengar i EU.
Redan idag saknar 20 miljoner EU-medborgare ett arbete.
Vi behöver verkligen inga fler.
Citera
2019-05-26, 01:51
Medlem
swe.ctrls avatar
Röstade på SD (självklart). FI åker förmodligen ur och L lär få lågt resultat.
Citera
2019-05-26, 01:51
Medlem
Knucklehugss avatar
Jag tror ingenting om detta val efter förra årets meltdown i regeringsbildning. Men kan hoppas liberalerna åker ut med huvudet först. V kan nog få några extra röster från S och M kan nog tappa lite till KD, verkar gå bra för EBT nu.
Citera
2019-05-26, 01:52
Medlem
Astrorbits avatar
Hoppas på max 2% i valdeltagande.
Citera
2019-05-26, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Som tur är åker F! ut. Nu bör man slippa dem i debatter både i EU och inrikes.
L lär tappa ett mandat eller kanske alla.
M näst störst och SD trea.
MP och KD ca 10%
Vidriga S störst så klart.

Skönt om hon Soraya Post äntligen försvinner.
Citera
2019-05-26, 03:10
Medlem
folkgemenskaps avatar
Det finns inga latare människor än SDare, det hänger på att dom på något sätt ska orka gå och rösta imorgon. Annars kan dom sluta på 10%
Citera
2019-05-26, 04:10
Medlem
KahlanAmnells avatar
Tror ni att det finns AfS-valsedlar att ta i vallokalerna? Tänkte rösta SD, men efter debatten med Bard så blir det AfS för första gången.

Vet i och för sig att man kan ta en blank och rösta på så sätt, men då kan man inte personrösta va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in