2019-05-25, 21:33
Medlem
Att FI åker ut är självklart. L hänger på gärsgårn.
S störst (cirka 23&)
M och SD jämnstora (cirka 15%)
KD, MP och C ungefär lika stora (cirka 10%)
V runt 7%
Citera
2019-05-25, 21:34
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
FI åker ju självklart ur, sedan tror jag inte det blir något oväntat resultat. Hoppas att Liberalerna missar 4% spärren fast deras väljer är motiverade att rösta i EU-valet tyvärr.
Jag ska rösta på Liberalerna, kanske kan det hjälpa dem att komma upp i 4%
Citera
2019-05-25, 21:36
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det meningslösa partiet Fi åker ut, som tur är!

Och förhoppningsvis går det dåligt för både vänsterpopulisterna och högerpopulisterna.
Det är viktigt att populisterna inte får något inflytande i EU-parlamentet, oavsett om de kommer från höger eller vänster, för sveriges del betyder det att man i detta val inte bör lägga sin röst på SD eller V.

Det viktigaste är naturligtvis att europas folk lägger sin röst EU-vänliga partier, då kan vi fortsätta utveckla EU i rätt riktning, en röst på något av våra EU-vänliga partier är en röst för frihet och demokrati i vårt europa.

Detta är ett av våra viktigaste val någonsin.

Det blir spännade att följa valvakan i morgon, klockan 20.00 börjar valvakan i både radio och TV, och då drar det väl igång riktigt här på flaschback också!
Imorgon är en stor dag, för hela vårt europa!

Och du kommer börja grina din jävla globalist.

Du kommer få en sådan jävla chock på söndagskväll.
Citera
2019-05-25, 21:47
Moderator
OYs avatar
Citat:

Och förhoppningsvis går det dåligt för både vänsterpopulisterna och högerpopulisterna.
Det är viktigt att populisterna inte får något inflytande i EU-parlamentet, oavsett om de kommer från höger eller vänster, för sveriges del betyder det att man i detta val inte bör lägga sin röst på SD eller V.

Det viktigaste är naturligtvis att europas folk lägger sin röst EU-vänliga partier, då kan vi fortsätta utveckla EU i rätt riktning, en röst på något av våra EU-vänliga partier är en röst för frihet och demokrati i vårt europa.

Det blir spännade att följa valvakan i morgon, klockan 20.00 börjar valvakan i både radio och TV, och då drar det väl igång riktigt här på flaschback också!

EU --> frihet och demokrati?

Det viktigaste är naturligtvis att folk röstar på den politik de tror på, och att politikerna respekterar utfallet, även om det är populister som går segrande ur valet.
Citera
2019-05-25, 21:57
Avslutad
Högerpopulistiska partier kommer att öka en del, men inte lika mycket som hajpen på flashback vill göra gällande. Kommer ni ihåg i höstas när vissa nötter på allvar trodde att SD skulle nå 30% i riksdagsvalet? Det blir typ samma grej den här gången. Ingen flopp precis, men heller ingen "nationalistisk revolution" så som lodisen Bannon redan proklamerat på förhand.

Menmen. Imorgon vet vi.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-05-25 kl. 22:00.
Citera
Unitys avatar

Moderatormeddelande

Postat av Unity 2019-05-25, 22:09
Moderator
Denna tråd behandlar valresultatet i Sverige. Övriga EU-länders valresultat behandlas i EU-forumet: (FB) EU-Valvaka 2019

AfS/Sd-tjafs får ni ta någon annanstans.
/Mod
Senast redigerad av Siegfrid 2019-05-26 kl. 18:00.
2019-05-25, 22:15
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loqu
Det mest spännande är inte hur resultatet fån Sverige blir utan de stora länderna i Europa, och vilka grupper som växer.

Alla medlemsstater räknas såklart, det är ju trots allt hela 28 medlemsstater som ska rösta, vissa större än sverige, men många är också mindre än sverige så sveriges inflytande är större än genomsnittet.

Störst är såklart tyskland, och därför kan jag ge dig den senaste opinionsundersökngen här:
CDU/CSU 28%
Miljöpartiet 18,5%
Socialdemokraterna 17,5%
AfD 12%
Vänsterpartiet 6,5%
Liberalerna 5,5%
Citera
2019-05-25, 22:16
Medlem
Lydans avatar
Jag skulle rekommendera alla som förtidsröstat att även gå och rösta imorgon. Jag litar inte en sekund på förtidsrösterna längre. För många konstiga avarter som skett, och med tanke på alla rapporter om saknade plomberingar finns det ingen anledning att skänka dem tillit. Vi vet hur det ser ut där ute. Inte en chans att de har någon som helst respekt för valsystemet, och att fuska med förtidsröster är alldeles för enkelt. Det är bara att öppna förtidskuvertet och byta ut valsedlarna fritt. Det finns ingen bevakning där.
Citera
2019-05-25, 22:30
Medlem
brutalares avatar
Spelar det verkligen någon roll vilken grupp ett parti ingår i, på riktigt?
Citera
2019-05-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Jag och flickvännen förtidsröstade SD förra veckan, tror faktiskt att de kan spurta mer än förväntat, men jag vågar inte tro för mycket i risk att bli besviken igen. Över 15% borde de kunna skrapa ihop åtminstone men skulle inte förvåna mig med ett 17-20% resultat.

Speciellt efter KDs senaste utspel med invandringen samt abortfrågan. Många naiva svenskar som blev lurade av KD går nu tillbaka till SD eller M.
Jag tänker som du. Sarah Skyttedal har inte varit så framstående i senaste debatterna. Famlande och otydlig. Talar snabbt och otydligt också. Svårt för ett ålderstiget öra att uppfatta. Många Kd- väljare ligger i de övre åldrarna.
Sarah har också en " nippertippig " framtoning. Och är det sant att hon kan kalla väljare för " dumpuckon ", så tappar de till SD.
Det är Ebba som dragit upp Kd i Sverige, och jag är rädd att Sarah sänker dem i EP.
Citera
2019-05-25, 23:10
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:

Partier som lyssnar på folket - HUGA. Måtte de inte få inflytande i EU-parlamentet.
Citera
2019-05-25, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maddafakkaa
Röstade idag, blev SD givetvis. Alla andra kör bara med sina smutskastingsmetoder och det sänker mitt förtroende för dem enormt. SD är inte ett mirakelparti men dom ser verkligheten som vi vanliga människor upplever varje dag och som alla andra partier konstant förnekar. Skiter i att Löfven har varit en "vanlig arbetare", han förnekar ändå verkligheten som vi tvingas leva med dagligen.

KD är också vettiga och går säkert framåt i valet vilket jag tycker är bra, de förtjänar det.

L och F! åker förmodligen ut och det känns jäkligt bra. De behövs inte i politiken öht, tar bara massa debatt-tid. Hoppas även att C får ett uselt valresultat.

Exakt vilken "verklighet" ser ditt SD med Jimmie "Jag vet inte, jag har inte siffrorna, jag kan inte svara på det just nu" Åkesson. Han är en skicklig debattör som döljer sig bakom allt och när hans företrädare gör bort sig (som vanligt), så svarar de endast på SMS, de är för veka för tfn. Jo då, SD är en härlig samling personer....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in