2019-05-26, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Då får du läsa om tråden från början om du inte hittat fler inlägg än så. Jag har knappast fått mina uppgifter från luften utan från tråden efter noggrann läsning sedan dag ett. Och till skillnad från många andra här är jag någorlunda objektiv och kan ta till mig och värdera alla uppgifter, inte bara de som passar mina åsikter!

De som kände Lena kunde ha protesterat vilket de inte gjorde. Cocinella och LimeTime kände inte de inblandade så deras protester betyder inte mycket.
De andra användarna som skrev samtidigt och gav oss information som "det fanns mer" dementerade inga uppgifter om ML och JH som någon av oss skrev.

Kom inte och börja ifrågasätta efter ett år såvida du inte känner de inblandade väl och glöm inte att det kommer en FUP förr eller senare. Där har sannolikt dessa män förhörts och deras relation med Lena har kommit upp i dager. Där kommet det stå om de var gifta eller inte.

Så du får tänka igenom om du vill lämna falska uppgifter här som sedan kan jämföras med FUP. Jag lämnar iaf inga falska uppgifter, allting finns i tråden från otaliga skribenter och jag tror på "ingen rök utan eld".

Sätt igång nu och läs innan du kommer med anklagelser mot mig. Jag vet mycket väl vad jag pratar om. Det finms många inlägg om dessa män och att de var gifta.

Sedan förväntar jag mig en ursäkt.

Du kommer inte få någon ursäkt. Jag har läst tråden kontinuerligt (och då även läst de poster som senare raderats) och har även gått tillbaka till början flera gånger. Du kanske själv borde läsa om tråden eller blir det för skämmigt? Noggrann läsning kan man knappast påstå du bedrivit. Har du glömt hur mycket dina misstolkningar ifrågasatts?

Jag lämnar inga falska uppgifter eftersom jag själv inte har några andra uppgifter än de som står i tråden eller kännskap till fallet utanför tråden. Det finns inte otaliga skribenter som hävdat det du påstår, enbart postare som spekulerat. Du får gärna motbevisa mig.

De postare som ifrågasätter dig ovan ifrågasätter dig utifrån att du har tagit "uppgifter från luften" och inte från tråden. Du har misstolkat spekulationer och sprider det som fakta. Att du medvetet eller omedvetet skapade otaliga trådsanningar/onödiga diskussioner/förvirringar med dina misstolkningar i början (inte bara om just den här frågan) var otroligt störande, men jag hade inte möjlighet att skriva i tråden då av personliga omständigheter. Jag behövdes dock inte då det var mer än nog andra som försökte förklara detta för dig. Att du fortfarande håller på är anledningen till att jag nu kommenterar.

Och du kan inte på fulla allvar mena att det är bekräftat att LW hade förhållanden med flera gifta män för att ingen har dementerat detta?

3 augusti:
Citat:
Schazz och EGT har datum för när de hade relation och sedan tog faktamaskinen Cloudedcrystalbeam fram att dessa män var gifta under samma tidpunkt. Eller minst ett av männen iaf. Måste kolla upp om det var båda.

Så jag anser det vara ganska bekräftat. Mer än den mesta s.k. info som läggs fram här och tas för sanning direkt. Som den infon om JG ikväll!

Vänligen skriv inte om detta mer åtminstone inte på så vis att jag upplever mig kränkt som när du påstod nu att jag är trådsanningskapare. För då fortsätter jag göra allt för att bevisa att det jag blir anklagad inte stämmer och då kommer jag skriva mer om detta. Vilket jag egentligen inte vill. Så nog om det nu.

Du verkar tvärsäker eller hur
Du "anser" att det är "ganska" bekräftat och nu sprider du det som fakta.
Citera
2019-05-26, 00:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quillin
Du verkar tvärsäker eller hur
Du "anser" att det är "ganska" bekräftat och nu sprider du det som fakta.

Vi får väl se när FUP kommer vem av oss som läst ordentlig, och lämnat falska uppgifter. Du är ett s.k. troll med ditt nyskapade konto och 8 inlägg i endast denna tråd.

Blev det för känsligt och började det brännas för mycket kanske det som framkommit och diskuterats i tråden på sistone?
Citera
2019-05-26, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag är inte på minsta sätt perfekt eller utan synd men jag har inga problem
med att erkänna det och jag försöker
inte upprätthålla någon fasad.

Jag föraktar människor som inte lever
som de lär och som inte står för vad de
gör/gjort. Hycklare, alltså.

Du är den enda/första som ifrågasätter
att affären varade i 6 år, nu ett år efter
att tråden började och du kände inte ens LW?
Varför är det så viktigt för dig att sätta
henne på en piedestal?

Längden av förhållandet har analyserats noga i tråden, 2014-2015 verkade det passionerat. Under 2016 alltmer problematiskt och i början av 2017 (bilen) verkade det över.
Nej jag sätter henne inte på piedestal. Men jag anser att hon inte förtjänar dina omdömen (illojal, falsk, egoist). Väldigt hårda ord - på tal om hyckleri och dubbelmoral. Visserligen har jag inga förhoppningar om att religiösa hyser mer empati än andra, men att den rentav verkar lägre är svårsmält.
Citera
2019-05-26, 00:34
Medlem
Citat:
Det fetade. Att JH var gift har inte framkommit i tråden, men det var mycket spekulationer när den ”hemliga pojkvännen” kom på tal. Det närmste man kommer är frågan från Ozzie till Schazz 3 juli:

Ursprungligen postat av Schazz
Både ja och nej. Mannen hade en komplicerad relation och livssituation.

Varför är den här JH sån het potatis då? Vill minnas att nån antydde att han fanns i samma församling som LW.
Senast redigerad av glendale 2019-05-26 kl. 00:37.
Citera
2019-05-26, 00:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Längden av förhållandet har analyserats noga i tråden, 2014-2015 verkade det passionerat. Under 2016 alltmer problematiskt och i början av 2017 (bilen) verkade det över.
Nej jag sätter henne inte på piedestal. Men jag anser att hon inte förtjänar dina omdömen (illojal, falsk, egoist). Väldigt hårda ord - på tal om hyckleri och dubbelmoral. Visserligen har jag inga förhoppningar om att religiösa hyser mer empati än andra, men att den rentav verkar lägre är svårsmält.

Jag tror att ofredandeanmälan var redan 2016, november någon gång.
Passionen varade nog ganska kort tid innan destruktiviteten tog vid.
Citera
2019-05-26, 00:39
Medlem
Citat:
Vi får väl se när FUP kommer vem av oss som läst ordentlig, och lämnat falska uppgifter. Du är ett s.k. troll med ditt nyskapade konto och 8 inlägg i endast denna tråd.

Blev det för känsligt och började det brännas för mycket kanske det som framkommit och diskuterats i tråden på sistone?

Jag hoppas verkligen det kommer en FUP, men förstår inte hur du menar det är relevant. Har du möjligtvis misstolkat igen? Om du läst noggrannt så hade du sett att jag inte påstått att JH var gift, enbart att det inte framkommit uppgift på det i tråden. Jag är ytterst tveksam till att FUP kommer redovisa om denna uppgift framkommit på fb.

Brinner gör det knappast, men det kliar lite i skrivfingrarna när någon postar felaktigheter.

Och det blir väldigt tydligt att man saknar logiska argument när man måste slänga in ”troll”-kortet
Citera
2019-05-26, 00:42
Medlem
Citat:

Hur väl genomtänkta inlägg är eller hur väl insatt personen är i tråden är oberoende av hur många inlägg någon skriver. Många väljer att bara läsa i tysthet. Fundera själv, gå tillbaka och kontrollera ... för att sedan yttra sig.

Det är allt annat än egenskapen för ett sk troll.
Citera
2019-05-26, 00:43
Medlem
Citat:
Snälla du, människor mördas inte för att deras katt bajsat hos grannen eller dylika vardagliga situationer som hör livet till.

Men har man en affär med gift man och leker med människors känslor ökar risken för ett tragiskt slut. Det kan inte ens du förneka.

Många människor lever ett vanligt s.k. svensson liv som inte sårar och skadar andra och därmed inte väcker enormt hat.

Lenas leverne gjorde att någon hatade henne så mycket att det ledde till mord. Det är min uppfattning av allt som kommit fram hittills.

Du behöver inte hålla med men jag accepterar heller inte att bli kallad för någon smutskastare för mina helt normala åsikter.

Är det värre att han var gift eller? M a o lägger du en stor värdering på den kristna vigseln och sållar dig till de religiösa här i tråden.

Det andra fetade stycket: Så du tror inte MGM är mördaren, utan nån som tog illa vid sig av vad de två höll på med? Eller menar du att MGMs dåvarande fru hatade henne så mycket att MGM mördade henne?
Citera
2019-05-26, 00:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag hoppas verkligen det kommer en FUP, men förstår inte hur du menar det är relevant. Har du möjligtvis misstolkat igen? Om du läst noggrannt så hade du sett att jag inte påstått att JH var gift, enbart att det inte framkommit uppgift på det i tråden. Jag är ytterst tveksam till att FUP kommer redovisa om denna uppgift framkommit på fb.

Brinner gör det knappast, men det kliar lite i skrivfingrarna när någon postar felaktigheter.

Och det blir väldigt tydligt att man saknar logiska argument när man måste slänga in ”troll”-kortet

Hur kan du veta att det är felaktigt? Jag tror faktiskt ingen av oss kan veta med säkerhet. Den som visste allt dödades för drygt ett år sedan.
Citera
2019-05-26, 00:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower

Som jag förstått det så kände varken du
eller jag LW IRL.

Jag grundar mina omdömen om henne
på det hon själv har valt att visa upp
på sociala medier.
Jag har gått igenom alla foton på hennes
Insta, FB och GC-logg.

Vad grundar du din uppfattning på?

Jag har mycket empati med hennes
barn, HD och HDs och SDs barn men
jag har ingen empati för folk som
vänsterprasslar.
Däremot har jag stor empati med LW
för att hon blev mördad.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-05-26 kl. 00:56.
Citera
2019-05-26, 00:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur väl genomtänkta inlägg är eller hur väl insatt personen är i tråden är oberoende av hur många inlägg någon skriver. Många väljer att bara läsa i tysthet. Fundera själv, gå tillbaka och kontrollera ... för att sedan yttra sig.

Det är allt annat än egenskapen för ett sk troll.

Ja, men nu vet jag med säkerhet att det är ett s.k. troll när hen skriver inlägg som ska missleda tråden. Jag råkar nämligen veta med säkerhet att dessa inlägg i början av tråden finns som denna skribent förnekar existensen av. Man kan ju fråga sig varför någon vill göra ett konto här för att ljuga.

Det vore ju inte första gången i denna tråd vi får besök av troll som kommer med viktig information till oss.
Citera
2019-05-26, 01:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Är det värre att han var gift eller? M a o lägger du en stor värdering på den kristna vigseln och sållar dig till de religiösa här i tråden.

Det andra fetade stycket: Så du tror inte MGM är mördaren, utan nån som tog illa vid sig av vad de två höll på med? Eller menar du att MGMs dåvarande fru hatade henne så mycket att MGM mördade henne?

Jag är inte religiös men man kan ju ha åsikter ändå om att inte röra upptagna män/kvinnor eller vara sin make/hustru trogen.

Jo, jag har MGM som mest sannolik mördare. Motivet kan ju vara t.ex. att han förlorade sin fru på grund av sin affär, samtidigt som Lena valde att inte fortsätta träffa honom mer.

Det skulle nog gjort SD väldigt arg tror jag. Han kanske kände att han gav upp sin familj för Lenas skull men hon svek honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in