2019-05-25, 18:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Hoppas verkligen att UW inte känner
det skönt att LW är borta, mördad på
ett brutalt sätt. Det vore synnerligen
tragiskt, inte minst för barnens skull,
om han skulle tänka så.

Jag tror inte heller det - givetvis utan
att veta - utan tror att han sörjer att
den kvinna som varit hans hustru och
mamma till de tre barnen, är för alltid
borta och aldrig mer kommer att finnas
där som stöd för barnen i deras framtida
liv. Att de aldrig mer får krama henne,
dottern beskrev i inlägget på Instagram
så väldigt fint och sorgligt saknaden efter mamman.

Det har tidigare skrivits att LW brukade
kontakta UW under de veckor hon hade
barnen, och be att pappan skulle "ta över"
eftersom hon skulle ut på någon
geocachingtur. Att hon dessutom var mycket envis I sina övertalningsförsök att UW skulle
bistå henne så att hon fick ägna sig åt
sitt stora intresse. Så förmodligen har han
ställt upp mycket för LW.

Skriver från mobilen och har svårigheter
med sökfunktionen, så kan tyvärr ej nu
länka till inlägg som tagit upp detta.

Det fetade:
Så då kunde hon be honom om hjälp
men när hon jobbade så fick hennes gamla föräldrar åka från Norrköping för
att vara barnvakt.
Man kan ju undra hur mycket/lite tid
hon egentligen spenderade med barnen.
Citera
2019-05-25, 18:37
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tanken svindlar, men det skulle faktiskt kunna vara så att det "oerhört stora pussel" som åklagare och polis säger sig försöka lägga består av bl.a. de över 90 pusselbitar som Honan6 listar i sitt inlägg (se länk).

En sak som slår mig är att de flesta av pusselbitarna tydligt har med SD (men inte med brottet) att göra. Andra av pusselbitarna har med brottet (men inte med SD) att göra.

Den omtalade pusselbit som fortfarande sägs saknas är väl en sådan som både har med SD och mordet på LW att göra, dvs. en koppling mellan den misstänkte och brottet.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Menar du att tidslinjen jag gjort över trådinfo och den lilla bekräftade fakta som finns skulle vara ett pussel OCH att du har räknat till över 90 bitar? Då kan jag berätta för dig att jag samlat många fler bitar, men FB har en begränsning om 10000 tecken per inlägg.
Citera
2019-05-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
TR har på de underlag ÅK sakligt presenterat fattat beslutet om att SD är skäligen misstänkt gärningsman.

Det finns något konkret som vi inte känner till. Det är sakfakta.

Ja det är ju ett sätt att se på saken. Ett annat är att åkl pläderade för att övertyga TR om att det förelåg sannolika skäl.
TR köpte inte det men gav henne på nåder en veckas respit för att inkomma med något konkret (inte bara historik och alibiavsaknad).
Vid veckans slut underkände de återigen åkl:s framställan och mgm släpptes fri.
Det är väl också sakfakta.
Senast redigerad av Rubar 2019-05-25 kl. 19:04.
Citera
2019-05-25, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja det är ju ett sätt att se på saken. Ett annat är att åkl pläderade för att övertyga TR om att det förelåg sannolika skäl.
TR köpte inte det men gav henne på nåder en veckas respit för att inkomma med något konkret (inte bara historik och alibiavsaknad).
Vid veckans slut underkände de återigen åkl:s framställan och mgm släpptes fri.
Det är väl också sakfakta.

Om sannolika skäl ja, men TR påpekade särskilt att SD kvarstod som skäligen misstänkt för mord på LW.

Att SD släpptes har helt att göra med att häktningstiden förbrukats.
Citera
2019-05-25, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade:
Mycket möjligt att det var orsaken till
hans andra skilsmässa.

Egotrippad narcissist?
Struntade i UW och barnen?

Hans andra skilsmässa tror jag han helt och själv tog initiativ till. Liksom att han lämnade LW för MH.
Med tanke på vad MH publicerat har jag viss förståelse för UWs sista beslut.
Citera
2019-05-25, 19:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Hans andra skilsmässa tror jag han helt och själv tog initiativ till. Liksom att han lämnade LW för MH.
Med tanke på vad MH publicerat har jag viss förståelse för UWs sista beslut.

Lämnade UW LW för MH?
Citera
2019-05-25, 20:25
Medlem
Citat:
Lämnade UW LW för MH?

Så vitt jag förstår. Dom var aktiva i samma församling och kanske orsaken till att LW sökte sig därifrån (spekulation).
Citera
2019-05-25, 20:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Så vitt jag förstår. Dom var aktiva i samma församling och kanske orsaken till att LW sökte sig därifrån (spekulation).

???

Var har du fått det ifrån?

Hon bodde väl inte ens i Örebro?
Citera
2019-05-25, 20:33
Medlem
Citat:
???

Från tidigt i tråden då LW och UW skilsmässa diskuterades.
Citera
2019-05-25, 21:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det är ju den linje du driver med stor energi här i tråden. Att det handlar om en eskalerande våldsspiral som går från knoggnuggningen i bilen i januari 2017 till ett brutalt mord i maj 2018. Du får väl försöka stoppa in lite däremellan för att s.a.s. upprätthålla kontinuiteten.

Du har förresten ännu inte svarat på mitt inlägg:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Ja, däremellan är det som jag länkat till tidigare; "det finns mer", "oerhört grova saker".

Jag finner det osannolikt att så många skulle vittna om det i tråden om det inte fanns någon substans i det.

Då skulle vi nästan var i läget konspiration.
Citera
2019-05-25, 21:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
???

Citat:
Från tidigt i tråden då LW och UW skilsmässa diskuterades.

Själv har jag fruktansvärt dåligt minne, men hittade det här inlägget:
https://www.flashback.org/sp64965115

Har inte läst igenom det riktigt, men det kanske kan nystas något från det.
Senast redigerad av notknapparen 2019-05-25 kl. 21:41.
Citera
2019-05-25, 21:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Pure victim, som i Lisa Holms fall, där är det random person som utsätter en helt ovetandes tjej för ett bestialiskt brott när hon kommer ut från sitt jobb tillsammans med sina arbetskamrater.

Det är svårt att anklaga henne (eller hennes föräldrar som ringde strax efter det att hon slutat) för att ha utsatt sig själv i en farlig situation eftersom hon bara gick från sitt jobb.

Annars lever vi alla mer eller mindre i situationer där någon kan irritera sig på oss eller där du utsätter dig för faror mer eller mindre frivilligt.
Som chef på en arbetsplats måste du göra dig obekväm ibland.
Som granne kanske du gör dig obekväm för att du vill bygga ett Attefallshus mitt för utsikten mot sjön (ja, jag är utsatt för det, men jag tänker inte mörda dom för det )
Om du har katt kanske katten bajsar i grannens grönsaksland/barnens sandlåda
Du kan utsätta dig för hat från någon för att du är vacker, driftig, framgångsrik och har en snygg man.
Du kan utsätta dig för faror genom att parkera på en parkering som är ödslig på natten.
Du kan utsättas för hat för att någon av dina mindre bra sidor som att du är skvallrig, för envis, inte lyssnar på dina underodnade, driver dina egna agendor hänsynslöst.

Det är mycket svårt att vara pure victim även om du är en god medborgare, och inte medvetet utsätter dig för onödiga faror.

Det är viktigt att inte blunda för risker/saker som kan utgöra motiv.
Att ta fram fakta är inte fel.

Men det är på samma gång viktigt att ta reda på om det finns belägg för det man "anklagar" offret för. Om man inte har fakta, då är det bra att länka till inlägg eller liknande för att visa varifrån informationen kommer ifrån. Eller visa att det är ens egna spekulation.

Annars är och förblir risken att det som läggs fram framstår som försök till att svartmåla/smutskasta offret. Motivet till det kan variera som sagt.

Snälla du, människor mördas inte för att deras katt bajsat hos grannen eller dylika vardagliga situationer som hör livet till.

Men har man en affär med gift man och leker med människors känslor ökar risken för ett tragiskt slut. Det kan inte ens du förneka.

Många människor lever ett vanligt s.k. svensson liv som inte sårar och skadar andra och därmed inte väcker enormt hat.

Lenas leverne gjorde att någon hatade henne så mycket att det ledde till mord. Det är min uppfattning av allt som kommit fram hittills.

Du behöver inte hålla med men jag accepterar heller inte att bli kallad för någon smutskastare för mina helt normala åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in