Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Snälla du, människor mördas inte för att deras katt bajsat hos grannen eller dylika vardagliga situationer som hör livet till.
Men har man en affär med gift man och leker med människors känslor ökar risken för ett tragiskt slut. Det kan inte ens du förneka.
Många människor lever ett vanligt s.k. svensson liv som inte sårar och skadar andra och därmed inte väcker enormt hat.
Lenas leverne gjorde att någon hatade henne så mycket att det ledde till mord. Det är min uppfattning av allt som kommit fram hittills.
Du behöver inte hålla med men jag accepterar heller inte att bli kallad för någon smutskastare för mina helt normala åsikter.
Jag kallar dig inte smutskastare?
Vi har olika åsikter, vilket är helt normalt.
Jag tycker t om att det är bra att vi har olika åsikter, eftersom det leder fram till en diskussion som förhoppningsvis leder fram till något positivt, ett beslut i vad man tycker.
Sedan behöver inte detta betyda att beslutet är samma. Men diskussioner leder till att ens egna åsikter vässas.
Det har tyvärr hänt att människor har dödats för "skitorsaker" som att en katt har bajsat i grannens rabatt.
Men som du säger, är det inte så troligt.
Och, det är troligare att om du leker med människors känslor, då ökar risken för att någo dålit ska hända.
Men att LW levde ett sådant liv att det skulle väcka ett "enormt hat", hos många personer, eller flera personer, det kan jag inte riktigt tro på. Och att hat leder till mord är ytterst ovanligt. Särskilt i de kretsar som L*ena levde i.
Ingen människa kan undgå att bli illa omtyckt av någon (nästan), men ett enormt hat?
Ja, självklart är en otrohet mer än kattkiss i en rabatt.
Jag tror ändå att L*ena levde ett liv som inte var "värre" än de flestas liv.
Och att det som var orsaken till hennes alltför tidiga död förmodligen inte hade att göra med att hon var otrogen, utan att hon hade ett förhållande med en man som hade ett sjukligt kontrollbehov.