2019-05-25, 21:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Lämnade UW LW för MH?

Jag tror eventuellt att det kan ha varit tvärtom. Cloudedcrystalbeam grävde fram att Lenas ofredandeanmälan gjorde exakt samma datum som UW begärde snabbare skilsmässa från MH. Innan dess hade de lagt in om 6 månaders betänketid.

Kan det vara en slump att det sker exakt samma dag? Jag är tveksam.
Citera
2019-05-25, 21:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Själv har jag fruktansvärt dåligt minne, men hittade det här inlägget:
https://www.flashback.org/sp64965115

Har inte läst igenom det riktigt, men det kanske kan nystas något rån det+

Tack.

Det står ingenting där om att MH bott
i Örebro eller skulle vara orsaken till
UWs och LWs skilsmässa.

Jag har inget minne av att jag läst
något sådant.
Citera
2019-05-25, 21:32
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror eventuellt att det kan ha varit tvärtom. Cloudedcrystalbeam grävde fram att Lenas ofredandeanmälan gjorde exakt samma datum som UW begärde snabbare skilsmässa från MH. Innan dess hade de lagt in om 6 månaders betänketid.

(Spekulation)

Så det skulle kunna vara en kvinna som ansett att Lena inte var en tillräckligt bra mamma till sina barn , och därigenom gjort saker , skrivit saker och allmänt påpekat hennes oförmåga att vara mamma ?????????
Citera
2019-05-25, 21:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Konversation från 2018-06-16:

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Instämmer. Om jag inte missminner mig så skiljer sig UW och MH någon/några månader innan LW anmäler SD för ofredande och därefter för misshandel. Slump? Kanske.

Postaren Schazz svarar:
Jag har rotat en del i det där. Krävde sin man eftersom jag var tvungen att prata med flera ur kretsen för att få ihop bilden. UW och MH skiljer sig på sommaren. UW begär betänketid men denna begär han senare Tingsrätten ändra. vilket datum han ändrar? Den andra november. Vilket datum LW gör anmälan om ofredande? Den andra november.

Min fundering: Kan UW ha hoppats på en återförening/kärleksrelation med LW eller är det kanske endast jag som tänker så?

Citat:

Jag hade fel, det var Schazz och inte Cloudedcrystalbeam som kom med uppgiften.
Hen citerade Schazz såg jag nu.
Citera
2019-05-25, 21:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tack.

Det står ingenting där om att MH bott
i Örebro eller skulle vara orsaken till
UWs och LWs skilsmässa.

Jag har inget minne av att jag läst
något sådant.

Nej, inte jag heller.
Men å andra sidan är mitt minne inget att lita på.
Tror ändå att jag skulle ha lagt det på minnet eftersom det känns som en viktig detalj.
Citera
2019-05-25, 21:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Nej, inte jag heller.
Men å andra sidan är mitt minne inget att lita på.
Tror ändå att jag skulle ha lagt det på minnet eftersom det känns som en viktig detalj.

Jag minns inget sådant heller. Blessedfruit skrev ju så sent som igår att de växte ifrån varandra.
Du citerade även en annan skribent idag eller igår som tidigt i tråden skrev samma sak.

Jag tror att båda var trogna varandra.
Citera
2019-05-25, 21:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
(Spekulation)

Så det skulle kunna vara en kvinna som ansett att Lena inte var en tillräckligt bra mamma till sina barn , och därigenom gjort saker , skrivit saker och allmänt påpekat hennes oförmåga att vara mamma ?????????

Ja, MH verkade väldigt arg på Lena måste jag säga i sin blogg. Varför var hon det egentligen?

Det kan väl knappast vara enbart på grund av att Lena bad UW ta barnen några gånger på sina veckor?

Vet du något om det?
Citera
2019-05-25, 21:58
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ja, MH verkade väldigt arg på Lena måste jag säga i sin blogg. Varför var hon det egentligen?

Det kan väl knappast vara enbart på grund av att Lena bad UW ta barnen några gånger på sina veckor?

Vet du något om det?

Nej inget alls , undrar som dej varför hon skrev ner Lena i sina texter .
Citera
2019-05-25, 22:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Snälla du, människor mördas inte för att deras katt bajsat hos grannen eller dylika vardagliga situationer som hör livet till.

Men har man en affär med gift man och leker med människors känslor ökar risken för ett tragiskt slut. Det kan inte ens du förneka.

Många människor lever ett vanligt s.k. svensson liv som inte sårar och skadar andra och därmed inte väcker enormt hat.

Lenas leverne gjorde att någon hatade henne så mycket att det ledde till mord. Det är min uppfattning av allt som kommit fram hittills.

Du behöver inte hålla med men jag accepterar heller inte att bli kallad för någon smutskastare för mina helt normala åsikter.

Jag kallar dig inte smutskastare?
Vi har olika åsikter, vilket är helt normalt.
Jag tycker t om att det är bra att vi har olika åsikter, eftersom det leder fram till en diskussion som förhoppningsvis leder fram till något positivt, ett beslut i vad man tycker.
Sedan behöver inte detta betyda att beslutet är samma. Men diskussioner leder till att ens egna åsikter vässas.

Det har tyvärr hänt att människor har dödats för "skitorsaker" som att en katt har bajsat i grannens rabatt.
Men som du säger, är det inte så troligt.
Och, det är troligare att om du leker med människors känslor, då ökar risken för att någo dålit ska hända.

Men att LW levde ett sådant liv att det skulle väcka ett "enormt hat", hos många personer, eller flera personer, det kan jag inte riktigt tro på. Och att hat leder till mord är ytterst ovanligt. Särskilt i de kretsar som L*ena levde i.

Ingen människa kan undgå att bli illa omtyckt av någon (nästan), men ett enormt hat?

Ja, självklart är en otrohet mer än kattkiss i en rabatt.
Jag tror ändå att L*ena levde ett liv som inte var "värre" än de flestas liv.

Och att det som var orsaken till hennes alltför tidiga död förmodligen inte hade att göra med att hon var otrogen, utan att hon hade ett förhållande med en man som hade ett sjukligt kontrollbehov.
Citera
2019-05-25, 23:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag tycker t om att det är bra att vi har olika åsikter, eftersom det leder fram till en diskussion som förhoppningsvis leder fram till något positivt, ett beslut i vad man tycker.
Ja, det är ju jättebra att det finns olika åsikter. Du och åklagaren Åsa Hiding menar alltså att ni fortfarande misstänker SD, medan andra menar att det här nu blir märkligare och märkligare:
Alhem och Sarnecki om Hjärstamordet: "Märkligare och märkligare för var dag som går"
https://theworldnews.net/se-news/alhem-och-sarnecki-om-hjarstamordet-markligare-och-markligare-for-var-dag-som-gar
Vore det inte enklast om ni nu gick ut med vad era misstankar grundar sig på?
Senast redigerad av Draifos 2019-05-26 kl. 00:11.
Citera
2019-05-25, 23:15
Medlem
Citat:
Den enda som jag minns som har tagit upp det är Schazz, tror jag.

Det finns inget som i nuläget får mig att tro att det ligger till på det viset. Jag säger inte att jag inte kan ändra mig, men då får det komma upp något som kan övertyga mig.

Jag undrar hur det var med JH.
När hade LW förhållande med honom och när var han gift?
Finns det några uppgifter om det i tråden?

Frågan är inte ställd till dig specifikt, utan till tråden.

Det fetade. Att JH var gift har inte framkommit i tråden, men det var mycket spekulationer när den ”hemliga pojkvännen” kom på tal. Det närmste man kommer är frågan från Ozzie till Schazz 3 juli:

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Vill du inte svara på min undran så är det helt okej, du
lämnar ut exakt det du tycker är relevant för tråden!
Men anledningen till att L:s barn ej skulle prata om
relationen, var det på grund av att mannen i fråga
levde i ett äktenskap/samboförhållande och parallellt
hade ett förhållande med LW?
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Både ja och nej. Mannen hade en komplicerad relation och livssituation.

Rosamund var de första månaderna i trådens existens flitig med att misförstå information som delgavs i tråden och var upphov till otaliga trådsanningar. Postaren har dock senaste halvåret blivit mycket bättre på att undvika detta.

Att hemliga pojkvännen skulle vara gift är det huvudsakligen denna postare som omtalat som fakta vad jag kan minnas. Ex från augusti:
Citat:
SD, ML och JH är bekräftade hittills av de som kände de inblandade. Det har ju stötts och blötts hur många gånger som helst i tråden, t.ex. hur LW barn fick hålla en man hemlig i 1-2 år p.g.a. hans komplicerade livssituation (gift m barn) m.m. Det är bara ta fram honan6 lista med män, tror hon har skrivit vilka som är gifta eller fråga Schazz eller EGT.
Ni får tycka det är ett normalt dejtingliv, men för mig är en gift man en för mycket.
Nog om detta från mig.

Och att detta inte skulle ha ifrågasätts måste vara selektivt minne, postaren har ifrågasatts vid flera tillfällen vid försök på att skriva ovan som fakta:
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Hold your horses!

Det finns inget belägg för att hon varit med någon annan gift man än SD. Allt annat är obekräftat.

Ska du också börja skapa trådsanningar.
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag vet att det tidigare har diskuterats i tråden. Jag har även koll på listan med män som ingick i Lenas burkletarkrets. Men förutom SD så har det väl inte bekräftats att någon annan gift man har haft en sexuell relation med LW? (...)

Och gällande ML såg jag det här från 29 juli:
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
SD räknas ju inte riktigt, svårt veta om de hade relation då. Således var alltså ML påväg att skiljas, den bokfördes 2016 enligt någon, sannolikt efter gängse prövotid. Inte ”flera samtidiga relationer eller flera gifta män”.
Citera
2019-05-25, 23:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quillin
Det fetade. Att JH var gift har inte framkommit i tråden, men det var mycket spekulationer när den ”hemliga pojkvännen” kom på tal. Det närmste man kommer är frågan från Ozzie till Schazz 3 juli:

Rosamund var de första månaderna i trådens existens flitig med att misförstå information som delgavs i tråden och var upphov till otaliga trådsanningar. Postaren har dock senaste halvåret blivit mycket bättre på att undvika detta.

Att hemliga pojkvännen skulle vara gift är det huvudsakligen denna postare som omtalat som fakta vad jag kan minnas. Ex från augusti:

Och att detta inte skulle ha ifrågasätts måste vara selektivt minne, postaren har ifrågasatts vid flera tillfällen vid försök på att skriva ovan som fakta:

Och gällande ML såg jag det här från 29 juli:

Då får du läsa om tråden från början om du inte hittat fler inlägg än så. Jag har knappast fått mina uppgifter från luften utan från tråden efter noggrann läsning sedan dag ett. Och till skillnad från många andra här är jag någorlunda objektiv och kan ta till mig och värdera alla uppgifter, inte bara de som passar mina åsikter!

De som kände Lena kunde ha protesterat vilket de inte gjorde. Cocinella och LimeTime kände inte de inblandade så deras protester betyder inte mycket.
De andra användarna som skrev samtidigt och gav oss information som "det fanns mer" dementerade inga uppgifter om ML och JH som någon av oss skrev.

Kom inte och börja ifrågasätta efter ett år såvida du inte känner de inblandade väl och glöm inte att det kommer en FUP förr eller senare. Där har sannolikt dessa män förhörts och deras relation med Lena har kommit upp i dager. Där kommet det stå om de var gifta eller inte.

Så du får tänka igenom om du vill lämna falska uppgifter här som sedan kan jämföras med FUP. Jag lämnar iaf inga falska uppgifter, allting finns i tråden från otaliga skribenter och jag tror på "ingen rök utan eld".

Sätt igång nu och läs allting de första veckorna innan du kommer med anklagelser mot mig. Det räcker inte med att använda enbart sökfuntionen då inte alla relevanta inlägg kommer med. Jag vet mycket väl vad jag pratar om. Det finns många inlägg om dessa män och att de var gifta.

Sedan förväntar jag mig en ursäkt.
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-26 kl. 00:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in