2018-07-03, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dahliabelle
Angående m.g.l. (ML) så vet jag att han och LW delade hotellrum i början av november 2016, när de deltog på ett stort event (som kallas FAD) i Linköping.

En bekant till mig pratade mycket med LW under den här tiden, och LW anförtrodde hen mycket om SD. Min bekant tyckte att det var lite jobbigt då hen var vän med ML, och samtidigt visste att LW gick bakom hans rygg med SD.

Vad jag minns, så var det vid den tiden någonting om att LW ville avsluta med SD, men SD ville inte, och hotade med att sprida vissa bilder och filmsnuttar (?) som LW hade skickat till honom. Kan det vara detta som låg till grund för ofredandeanmälan som hon sedan inte gick vidare med?

Min bekant har också fått sin telefon genomsökt av Örebropolisen. Om hen lämnade in den frivilligt eller om de beslagtog den vet jag inte. Mycket möjligt att det var frivilligt, då hen var vän med LW.

Hen har dessutom ordentligt styrkt alibi, så tänk inte ens tanken.
Äntligen något nytt som är av vikt! Om denna info är sann så hade hon förhållanden med dessa två män samtidigt, och SD visar sig från en ful sida genom att hota med att sprida ev. intima bilder/filmklipp på LW. Vet du något om hur förhållandet mellan LW och ML såg ut innan mordet
Citera
2018-07-03, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Välkommen till tråden och tack för ny och intressant info! Håller med om att det låter som att ofredandet då kan ha varit hot om att läcka (naken?)bilder på nätet el dylikt.
Stämmer ju dessutom exakt på datumet.
Det går stick i stäv med annan info, att ML:s relation var länge bak i tiden. Den verkar ha pågått samtidigt och parallellt med SD?!
Så frågan är nåt tog det ”slut” med ML? Vem var svartsjukast?
Och... var ML gift vid tillfället (nyligen skild sa någon)?
Citera
2018-07-03, 11:18
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag tror det är så ”enkelt” att svaren inte kommit än. Det är svaren de behöver för att kunna gå vidare. Jag tror de är ganska klara med händelseförloppet. Nu inväntar de teknisk bevisning som binder GM till mordet. Som skrivits i tråden är köerna på NFC gigantiska och det här mordet får vänta i kön som alla andra :/
Dessutom är vi nu i semestertider.
Visserligen är det ingen frihetsberövad så det har inte förtur i den bemärkelsen. och det är semestrar med. Vi får hålla oss till tåls någon vecka till då.
Citera
2018-07-03, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du är inte särskilt trovärdig om du påstår att hon hade ett allvarligt förhållande som var mycket hemligt men hon hade presenterat mannen för barnen. Det barn vet är nästan aldrig hemligt och de hade nog tyckt att det hade varit konstigt om hon bett dem att hålla det hemligt. Barn tycker ofta det är extra roligt att för sina bästa vänner berätta saker som är hemliga.

Det är väldigt konstigt att du skriver att sonen har pratat med för många. Barn pratar, det är väldigt normalt. Känner du ingen lärare som kan tala om för dig hur mycket barn berättar om vad som händer hemma? Föräldrar skulle bara veta.

Alla LWs barn var medvetna om att de inte skulle prata om relationen. De visste också varför.

Givetvis pratar barn. Det vet jag av egen erfarenhet. Så gjorde även LW och UWs barn men inte om den relation jag tog upp.
Citera
2018-07-03, 11:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Avfärdar du polisutredning och Åklagare samt TR som fattade beslutet om att SD är skäligen misstänkt för mordet också som paranoida vanföreställningar?
Vanföreställningar är väl att ta i. Det kan ju ha börjat som rykten och skvaller inom församlingen, som sedan spreds till polisen. Det är ju inte otänkbart heller att poliser som utredde fallet kan ha varit medlemmar i församlingen. Kan det här t.ex. vara förklaringen till att spaningsledningen byttes ut?
Citera
2018-07-03, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
MmeDupin:2018-05-21, 00:10
Flickvännens mor, eller styvmor (annat efternamn) är brottsoffersamordnare inom polisen i Örebro. Hon är säkert ett gott stöd för de tre barnen med sin erfarenhet.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Det börjar lukta illa. Är hon möjligtvis också medlem i församlingen så luktar det ruttet.,
Sorry... blandade ihop de inblandade vad gäller brottsoffersamordnarens stöd, tänkte fel vilka barn hon var till stöd för... (många bokstavskombinationer att hålla reda på)
Citera
2018-07-03, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Alla LWs barn var medvetna om att de inte skulle prata om relationen. De visste också varför.

Givetvis pratar barn. Det vet jag av egen erfarenhet. Så gjorde även LW och UWs barn men inte om den relation jag tog upp.

Vill du inte svara på min undran så är det helt okej, du
lämnar ut exakt det du tycker är relevant för tråden!
Men anledningen till att L:s barn ej skulle prata om
relationen, var det på grund av att mannen i fråga
levde i ett äktenskap/samboförhållande och parallellt
hade ett förhållande med LW?
Citera
2018-07-03, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Äntligen något nytt som är av vikt! Om denna info är sann så hade hon förhållanden med dessa två män samtidigt, och SD visar sig från en ful sida genom att hota med att sprida ev. intima bilder/filmklipp på LW. Vet du något om hur förhållandet mellan LW och ML såg ut innan mordet

Nej det vet jag ingenting om, tyvärr.
Citera
2018-07-03, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Vill du inte svara på min undran så är det helt okej, du
lämnar ut exakt det du tycker är relevant för tråden!
Men anledningen till att L:s barn ej skulle prata om
relationen, var det på grund av att mannen i fråga
levde i ett äktenskap/samboförhållande och parallellt
hade ett förhållande med LW?

Både ja och nej. Mannen hade en komplicerad relation och livssituation.
Citera
2018-07-03, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vanföreställningar är väl att ta i. Det kan ju ha börjat som rykten och skvaller inom församlingen, som sedan spreds till polisen. Det är ju inte otänkbart heller att poliser som utredde fallet kan ha varit medlemmar i församlingen. Kan det här t.ex. vara förklaringen till att spaningsledningen byttes ut?

Jag är helt enig med skribenten Sixten att det handlar om att Springare ansökte och beviljades semester av sin närmsta chef, mitt i den mest kritiska perioden av utredningen varav båda omplacerades. I så fall, så tyder det på synnerligen omdömeslöshet hos båda. Därmed är det ett personalärende omgiven med sekretess.

Varifrån får du ens tanken att polisledningen skulle påverkas av en frikyrkoförsamling????
Citera
2018-07-03, 11:34
Medlem
Citat:

Finns den relationen (personen) med i denna tråd eller är det ytterligen en?

Jag trodde (utgick ifrån) att denna person var BeholderX, när jah först läste det... kan vara en förhastad slutsats.

Allt går emot (känns det som) vad LW sagt Sh.Holm?!
Citera
2018-07-03, 11:37
Medlem
Citat:
Både ja och nej. Mannen hade en komplicerad relation och livssituation.

Tack så mycket för svar, uppskattar dina inlägg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in