2019-05-25, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
Bara att läsa din inställning får mig att må illa och få kväljningar.

Det ska vara underhållande att se på annars kan jag titta på något annat.

Hockeyn konkurrerar med massor av sporter och är en pluttesport jämfört med många andra sporter.

Hockey ska vara underhållande annars dör den.

Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
ok så om jag hämtar 11 bagare i fotboll som ENAST kommer kicka iväg bollen åt helvete och sedan endast ha tränat på straffar, lyckas på det extremt rråkiga sättet slå ut lag som brasilien och Holland så kommer du skriva "heja bagarna, de andra är bara avundsjuka, det är straffmålen som avgör?" skulle inte tro det va.
Men spelarna själva bryr sig inte hur underhållande dom spelar...
2019-05-25, 18:40
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Det är skillnad på skott och skott. Du kan skjuta från halva plan men hur "seriösa" skott är det? Nä släpp det där nu fusk finnar. Ni har inte vunnit något än. Kolla matchen ikväll, där kommer vi få se riktig ishockey istället.

Finland har vunnit ett silver nyss. Speciellt med tanke på hur utdömda man var av alla. Man har vunnit ett silver. Du kan inte ta det från dom, kvinna. Hur du än försöker.

Skotten slutade 32-29. Antar att Ryssland också spelade tråkigt då.

Det haltar för dig. Kopiöst.
2019-05-25, 18:40
Medlem
welcometorealitys avatar
Jag tänkte att någonting stort var på gång för Finland, när jag såg gemenskapen i laget från omklädningsrummet, precis innan de klev in på isen före nedsläpp idag, deras glädje tillsammans, "med high five och give me ten" deras harmoni och glädje är ju något extra i år..tack Jukka Jalonen....
2019-05-25, 18:41
Medlem
Citat:
Det är skillnad på skott och skott. Du kan skjuta från halva plan men hur "seriösa" skott är det? Nä släpp det där nu fusk finnar. Ni har inte vunnit något än. Kolla matchen ikväll, där kommer vi få se riktig ishockey istället.
Bitterfitta
2019-05-25, 18:41
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Finland har vunnit ett silver nyss. Speciellt med tanke på hur utdömda man var av alla. Man har vunnit ett silver. Du kan inte ta det från dom, kvinna. Hur du än försöker.

Skotten slutade 32-29. Antar att Ryssland också spelade tråkigt då.

Det haltar för dig. Kopiöst.

Det är bara "losers" som säger att de vunnit ett silver. Ungefär som svenska friidrottare förr i tiden sa "det var ju kul o få vara med". Det är gulden som räknas.
2019-05-25, 18:43
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Det är bara "losers" som säger att de vunnit ett silver. Ungefär som svenska friidrottare förr i tiden sa "det var ju kul o få vara med". Det är gulden som räknas.

Det är inte bara guld som räknas för detta finska lag. Det kan jag slå vad om. Eventuellt för Svenska laget att allt förutom guld vad fiasko. Men absolut inte för detta Finland. Du visar okunskap om hur utdömda man var.
2019-05-25, 18:43
Medlem
BountyKillers avatar
Citat:

Ursäkta men du är en sån bitterfitta att jag fattar inte ens hur du orkar. Gå till nåt feministforum eller annat istället för att sitta här i hockeyforumet då du har absolut noll koll på ishockey öht.

Det faktum att detta B-lags finland tagit sig till VM FINAL och slagit ut FAVORITERNA Sverige och Ryssland (och även vunnit mot USA) är SENSATIONELLT och LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT över förväntan folk hade, folk tänkte nej detta finska lag ska vara glada om dom tar 2 matcher ens, MEN NU ÄR VI I FUCKING FINAL!! SUG PÅ DEN!!!!
Senast redigerad av BountyKiller 2019-05-25 kl. 18:46.
2019-05-25, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Jag tänkte att någonting stort var på gång för Finland, när jag såg gemenskapen i laget från omklädningsrummet, precis innan de klev in på isen före nedsläpp idag, deras glädje tillsammans, "med high five och give me ten" deras harmoni och glädje är ju något extra i år..tack Jukka Jalonen....

Det är bara guld som räknas i hockey.
2019-05-25, 18:48
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
För att vi älskar ishockey och inte vill se vår sport bli besludad av tråkiga bönder som spelar lika underhållande som ett allsvenskt herrfotbollslag ?

Vi vill se HOCKEY! Inte "sarg ut" och ligga alla i mitten så ingen ska kunna göra något fint.

Jag antar att du inte brukar se på slutspelsmatcher i NHL ?
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Som jag nämnde tidigare i den här tråden. Det spelar ingen roll HUR man vinner!

Bara man vinner. Den som hävdar något annat förstår sig inte på sport och gnäller bara för gnällandets skull!

Utan att ha några kunskaper eller att vara insatta! Och den idiotiska jämförelsen med att spela defensivt i fotboll haltar duktigt mycket! Fotboll går liiite långsammare vet du!

En helt annan sak att spela defensivt med så stora ytor också.

Dessutom spelade New Jersey Devils en lite defensiv hockey för femton år sedan och det funkade utmärkt för dom!

Tror inte dom bryr sig om vad oinsatta idioter tycker!

Blir ju kul att döda sporten hockey med TRÅKHOCKEY.

Spelar ingen roll hur?

Folk betalar för att titta.

Måste till att det är underhållande.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det är bara guld som räknas i hockey.
Åh va bra nu kommer Bombaccis vapendragare, din hjärna är ju ihålig som en donut.
Medlem
-os avatar
Fan vad kul! Grattis Finland.

Hoppas lillebror tar hem hela skiten nu

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här