2019-05-25, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Tyvärr är det mycket politik i svt "experter" som inte vågar kritisera Grönborg nämnvärt och ännu mindre den finska minoritetens favoritlag Finland. Hade ryssland spelat lika tråkigt som Finland och till slut vunnit med 0-1 på ett kontringsmål då hade det varit ett annat ljud i det borgerliga sportmedia.

Är flaskan tom nu?
2019-05-25, 18:16
Avslutad
Till marxist-leninistiska idioten Bombacci, Heja Finland!

Senast redigerad av Rouen 2019-05-25 kl. 18:23.
2019-05-25, 18:17
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Då skulle du få stryka minst hälften av Tre Kronors guld vännen. Kasta inte sten i glashus.

Jag vet det.

Är så glad att Tre Kronor övergav den sportdödande defensiva spelstilen.

Men Finland tog upp den tröjan och satte den på sig.

Tyvärr.
Medlem
BountyKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
Tror du verkligen Kanada störs av publiken?

De lär blir ännu mer sporrade att pippa lilla Tjeckien.

Störs o störs, men har du någon som helst erfarenhet av ishockey så vet du hur mycket stöder från hemmapubliken (som det skulle bli för tjeckien i detta fallet) kan hjälpa ett lag. Kolla bara på t.ex Winnipeg's whiteout i slutspelen i NHL, RIKTIGT SVÅRT för lag att vinna mot Jets på hemmaplan. Publiken blir som en 6e spelare.

Sen utöver det, så har tjeckien ett bra lag. I kombination med hemmastödet, ja, jag tror dom tar Kanada. Återstår att se vad som händer, men mina monopolpengar ligger på Tjeckien!
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TankoPerravald
Men man får väl inga poäng för hur roligt man spelar?? Detta är inte konståkning där man får domarpoäng, i hockey räknas endast mål.

Heja Finland, du är bara avundsjuk.

ok så om jag hämtar 11 bagare i fotboll som ENAST kommer kicka iväg bollen åt helvete och sedan endast ha tränat på straffar, lyckas på det extremt rråkiga sättet slå ut lag som brasilien och Holland så kommer du skriva "heja bagarna, de andra är bara avundsjuka, det är straffmålen som avgör?" skulle inte tro det va.
2019-05-25, 18:18
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TankoPerravald
Men man får väl inga poäng för hur roligt man spelar?? Detta är inte konståkning där man får domarpoäng, i hockey räknas endast mål.

Heja Finland, du är bara avundsjuk.

Bara att läsa din inställning får mig att må illa och få kväljningar.

Det ska vara underhållande att se på annars kan jag titta på något annat.

Hockeyn konkurrerar med massor av sporter och är en pluttesport jämfört med många andra sporter.

Hockey ska vara underhållande annars dör den.
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Är flaskan tom nu?

Hade du inga fler argument nu?
Avslutad
Citat:
Tyvärr är det mycket politik i svt "experter" som inte vågar kritisera Grönborg nämnvärt och ännu mindre den finska minoritetens favoritlag Finland. Hade ryssland spelat lika tråkigt som Finland och till slut vunnit med 0-1 på ett kontringsmål då hade det varit ett annat ljud i det borgerliga sportmedia.

Du är ju bara sinnesslö liksom. Finland vann rättvist men din marxist-leninistiska idiotideologi tål bara inte det.
2019-05-25, 18:20
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
ok så om jag hämtar 11 bagare i fotboll som ENAST kommer kicka iväg bollen åt helvete och sedan endast ha tränat på straffar, lyckas på det extremt rråkiga sättet slå ut lag som brasilien och Holland så kommer du skriva "heja bagarna, de andra är bara avundsjuka, det är straffmålen som avgör?" skulle inte tro det va.

Sluta gråt nu tomten. Matchen var absolut inte tråkig. Om du önskar ett mer jämställt samhälle för kvinnorna borde du inte göra bort dig och spä på fördomarna i ett hockeyforum. Just sayin.
2019-05-25, 18:21
Medlem
Citat:
Hade du inga fler argument nu?

Du är totalt naiv, söker desperat efter hål som inte finns.
Varför kan du inte erkänna ditt tydliga hat?
2019-05-25, 18:21
Medlem
Citat:
I två perioder så sköt Finland mer skott än Ryssland...vart tillslut 32-29 i skott...

Bombacci försöker ta sig an hela Flashback
2019-05-25, 18:22
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
Jag vet det.

Är så glad att Tre Kronor övergav den sportdödande defensiva spelstilen.

Men Finland tog upp den tröjan och satte den på sig.

Tyvärr.

Men Sverige spelade ju den spelstilen i kvarten. Slå ut puckar och utan hjärta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in