2019-05-25, 18:09
Medlem
BountyKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
När de möter ett tråklag som endast spelar puck ut så tröttnar de ryska spelarna lite o tänker ” Aja jävla greker, någon annan gör säkert mål så slipper jag stå o puttas med er tråkspelare” tyvärr så funkar tråkspel ibland. Vinner Finland finalen imorgon så är jag rädd att nästa VM kommer bara spelad inför halva läktare, ingen orkar bry sig.

hahaha, bortförklaringar gumman, vet att det svider att vi skickade hem er och nu detta ryska topp lag men du måste sluta vara så grinig =)
2019-05-25, 18:10
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag fann definitivt inte matchen tråkig. Klart den är tråkig när ditt Tre Kronor inte var ett av lagen.

Bryr mig desto mindre om dom var tråkiga mot Ryssland. Dom vann matchen och är i final. Och gjorde 5 mål på Sverige. "Tråkhockey" my ass.

Det var TRÅKHOCKEY hur mycket du än förnekar det.

Ser hellre att Tre Kronor förlorar än dödar sporten.
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Härlig tanke..Men..

Förut höll jag på sådär med, jämföra matcher på det viset..Men nej..Gruppspel mot Semifinal kan man inte ens ställa mot varandra..Det går bara inte..Om Kanada vinner ikväll, då kan Kanada lika gärna lämna WO med tanke på gruppspelsmatchen ni hade

Härlig tanke? Det är facit svart på vitt och inget annat.
Medlem
BountyKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
Då väntar snart Kanada - Tjeckien då.

Tippar Kanada.

Tippar Tjeckien. Dom kommer ha hela publiken bakom sig, då det spelar i Slovakien. Kanada kommer få det tufft!
2019-05-25, 18:11
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Det var TRÅKHOCKEY hur mycket du än förnekar det.

Ser hellre att Tre Kronor förlorar än dödar sporten.

Då skulle du få stryka minst hälften av Tre Kronors guld vännen. Kasta inte sten i glashus.
2019-05-25, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
När de möter ett tråklag som endast spelar puck ut så tröttnar de ryska spelarna lite o tänker ” Aja jävla greker, någon annan gör säkert mål så slipper jag stå o puttas med er tråkspelare” tyvärr så funkar tråkspel ibland. Vinner Finland finalen imorgon så är jag rädd att nästa VM kommer bara spelad inför halva läktare, ingen orkar bry sig.

Du utför din egen inbillningsanalys, du borde bli expertkommentator i och med svt säger det motsatta.
2019-05-25, 18:13
Medlem
Målfattig men olidligt spännande semifinal FIN vs RYS. Många målchanser för bägge lagen. Imponerande insats av båda målvakterna, framför allt Lankinen. Gastkramande slutminuter. Finland värdig segrare med ett noll. Måste ha varit turneringens mest spännande match hittills.
2019-05-25, 18:15
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BountyKiller
Tippar Tjeckien. Dom kommer ha hela publiken bakom sig, då det spelar i Slovakien. Kanada kommer få det tufft!

Tror du verkligen Kanada störs av publiken?

De lär blir ännu mer sporrade att pippa lilla Tjeckien.
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Du utför din egen inbillningsanalys, du borde bli expertkommentator i och med svt säger det motsatta.

Tyvärr är det mycket politik i svt "experter" som inte vågar kritisera Grönborg nämnvärt och ännu mindre den finska minoritetens favoritlag Finland. Hade ryssland spelat lika tråkigt som Finland och till slut vunnit med 0-1 på ett kontringsmål då hade det varit ett annat ljud i det borgerliga sportmedia.
Medlem
Citat:
Och tråkade ut oss tittare.

Jävlar, vilken tråkig hockey.
Men man får väl inga poäng för hur roligt man spelar?? Detta är inte konståkning där man får domarpoäng, i hockey räknas endast mål.

Heja Finland, du är bara avundsjuk.
2019-05-25, 18:16
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Härlig tanke? Det är facit svart på vitt och inget annat.

Om du hittar matcher som betyder exakt lika mycket, då kan det vara läge att jämföra sådär om man känner för det Gruppspel är som att stå i en lång bilkö, det är inte det roligaste, men det är en del av spelet!
2019-05-25, 18:16
Medlem
Browndawgs avatar
Finland Jani Hakanpää var tårögd i intervju efter matchen.

"Det är mycket känslor. Det kommer några tårar här nu, men det är glada tårar".

Herregud. Snacka om att spela med hjärta?! Dom satsar verkligen allt på detta VM, dom utdömda spelarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in