[quote=Fire666|67666010]Mordkvällen börjar i en röd Cadillac med vännerna
• Mordet den 23 juli 1994 kom som en chock för fridfulla Ed, Malin Olssons hemort i Dalsland.
• Malin Olsson, 16, var hundvakt i Härryda när hon åkte in till Göteborg för att festa med vänner.
Men hon återvände aldrig.
• Mordkvällen började i en röd Cadillac cabriolet i Härryda utanför Göteborg. Eftersom Malin inte var myndig fick sitta ensam kvar i bilen när de andra gick in på en lokalpub. Det gjorde henne på dåligt humör och när de väl kom in till centrala Göteborg blev det tjafs med de andra i sällskapet.
• Då gav sig Malin i väg i den varma Göteborgsnatten, men hennes kompis Eva följde efter för att leta efter henne någon minut senare.
• "Jag ropade efter henne, och tyckte att det var konstigt att hon inte kom. Det var inte mig hon var arg på", sa Eva till GT kort efteråt.
• Efter att ha träffat minst två personer och frågat om vägen till kollektivtrafik som kunde ta henne tillbaka till Härryda har ingen sett henne, förrän på Östra kyrkogården.
• "Hon skulle aldrig ha gått in på kyrkogården frivilligt", säger hennes mamma Marita Olsson i SVT i kväll.
• Malin kan ha tvingats in på Kyrkogården där hon strypmördades vid 01.40 på natten mot söndagen.
• Efter mordet tros gärningsmannen ha gått bort till en vattenpump några meter därifrån och sköljt av sig. Bredvid stod en bänk
där han kan ha satt sig och gått igenom innehållet i Malins plånbok - som sedan hittades utspritt i ett stort område runt stadsdelen Lunden.
• I närheten av korsningen Danska vägen och Kärra-lundsgatan upphörde spåren från Malins plånbok. Resten av innehållet hittades i Kortedala, fem dagar senare.
• Drygt tolv timmar efter att Malin avled, vid 13-tiden på söndagen, hittades hon av en man som promenerade på kyrkogården och utspridda i ett buskage återfanns hennes kläder.
Citat:
Faktatext: MARKUS HANKINS, JOHANNA SCHREIBER[/QUOTE NU SKRIVER JAG MED STORA BOSTÄVER FÖR ATT DETTA ÄR DET RÄTTA I EN DEL 100%
HON KOM INTE INTE IN PÅ ROMA I LANDVETTER UTAN SATT KVAR I BILEN MEDANS ETT VISST ANTAL VAR INNE DÄR JA HON VAR KANSKE REDAN SUR DÄR FÖRSTÅLIGT IOFS SYND ATT HON INTE VEK AV REDAN DÅ HEM "DÅ HADE VI INGET SKRIVIT HÄR" MEN HON VAR KVAR I BILEN GÄNGET KOM UT EFTER EN TID R***** FORTSATTE IN TILL CENTRALA GÖTEBORG DOM KÖRDE RUNT STANNADE FÖR ATT TANKA PÅ SHELL ULLEVI MALIN GICK UR BILEN STÄLLDE SIG UTANFÖR OCH TÄNDE EN CIGARETT. OCH FICK EN TYKEN MEN RÄTT I SIG KOMMENTAR AV XxxxX MEN ÄR DU DUM I HUVUDET HÄR KAN VÄL INTE STÅ OCH RÖKA. DÅ LÄMNADE HON ALLA INKL SIN VÄN XxxxX SOM SPRANG EFTER FÖR ATT FÅ HENNE ATT ÄNDRA SIG DÅ ROPADES ATT NU DRAR VI OM DU INTE KOMMER TILLBAKA VARPÅ XxxxX KOM MALIN FÖRSVANN OCH INGEN MER AV DEM HAR ALDRIG SETT HENNE SEN.
Läser igenom och lägger till att vissa tillhörigheter inte alls hittades i LUNDEN utan på Kyrkogården och vid en spårvagnshållplats i Kortedala och ev Friggagatan och just Friggagatan igen är jättekonstigt för hon hade ju slagit följe med en därifrån.
Det är detaljer som ligger som en dimridå kanske medvetet eller ja jag har ingen förklarning alls.
Kan ju vara så att hon tappat en viss del av detta när hon var på Friggagatan från första början.