2019-05-24, 12:04
Medlem
Fire666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fire666
Måste bara säga att Mölnlycke är inte alls aktuellt utan det är Landvetter
https://www.google.se/search?q=landvetter+pizzeria+romas&hl=sv&rlz=1T4GU EA_svSE827SE827&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahU KEwjYntCs9LPiAhVYwsQBHfiDANgQ_AUIDygC&biw=1157&bih =483

JAG HAR INTE SETT BILDER OM DETTA NI BESKRIVER OM MÖLNLYCKE UTAN DET VAR HÄR

https://www.google.se/maps/place/Restaurang+Romas/@57.6620005,12.2400167,11z/data=!4m5!3m4!1s0x464ffa030b618da7:0xc91dfb26990dd 48e!8m2!3d57.686982!4d12.2106499?hl=sv
Senast redigerad av Fire666 2019-05-24 kl. 12:07.
Citera
2019-05-24, 12:26
Medlem
Fire666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Antingen kan hon ha sökt sig till kyrkogården för att kissa eller så har hon träffat GM ganska direkt i hörnet och följt med honom. Hon kan ju frågat även honom om vägen. Vet man att det där sista manliga vittnet talar sanning eller kan han haft någon plan med att vandra med henne från Svingeln - inte långt från Ullevi eller Nisseplatsen, ända upp till just innan Redbergsplatsen, för att sedan därifrån visa vägen via Gubberogatan tillbaka ner mot Ullevi? Det är en jäkla cirkel att gå full, ensam mitt i natten. Minst en timme. Har han vart med henne in på kyrkogården för att köpa brajja eller nått som var gångbart på den tiden? Och vittnet som GW säger stått och sett på, var det kanske han? Hade den här mannen hon promenerade med en cykel?

Bättre bild.

https://minfil.com/J3FcE4sbn3/B_LTE2_jpg
Citera
2019-05-24, 15:05
Medlem
Fire666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det finns säkert många här som vet mer än jag om fallet, inte minst detaljerna. Men eftersom det gått så lång tid tyckte jag att det var bra att friska upp minnet om platser mm och den här faktarutan från expressen 2011 var bra:
Citat ” FAKTA
Mordkvällen börjar i en röd Cadillac med vännerna
• Mordet den 23 juli 1994 kom som en chock för fridfulla Ed, Malin Olssons hemort i Dalsland.
• Malin Olsson, 16, var hundvakt i Härryda när hon åkte in till Göteborg för att festa med vänner.
Men hon återvände aldrig.
• Mordkvällen började i en röd Cadillac cabriolet i Härryda utanför Göteborg. Eftersom Malin inte var myndig fick sitta ensam kvar i bilen när de andra gick in på en lokalpub. Det gjorde henne på dåligt humör och när de väl kom in till centrala Göteborg blev det tjafs med de andra i sällskapet.
• Då gav sig Malin i väg i den varma Göteborgsnatten, men hennes kompis Eva följde efter för att leta efter henne någon minut senare.
• "Jag ropade efter henne, och tyckte att det var konstigt att hon inte kom. Det var inte mig hon var arg på", sa Eva till GT kort efteråt.
• Efter att ha träffat minst två personer och frågat om vägen till kollektivtrafik som kunde ta henne tillbaka till Härryda har ingen sett henne, förrän på Östra kyrkogården.
• "Hon skulle aldrig ha gått in på kyrkogården frivilligt", säger hennes mamma Marita Olsson i SVT i kväll.
• Malin kan ha tvingats in på Kyrkogården där hon strypmördades vid 01.40 på natten mot söndagen.
• Efter mordet tros gärningsmannen ha gått bort till en vattenpump några meter därifrån och sköljt av sig. Bredvid stod en bänk
där han kan ha satt sig och gått igenom innehållet i Malins plånbok - som sedan hittades utspritt i ett stort område runt stadsdelen Lunden.
• I närheten av korsningen Danska vägen och Kärra-lundsgatan upphörde spåren från Malins plånbok. Resten av innehållet hittades i Kortedala, fem dagar senare.
• Drygt tolv timmar efter att Malin avled, vid 13-tiden på söndagen, hittades hon av en man som promenerade på kyrkogården och utspridda i ett buskage återfanns hennes kläder.[quote]
Faktatext: MARKUS HANKINS, JOHANNA SCHREIBER[/QUOTE NU SKRIVER JAG MED STORA BOSTÄVER FÖR ATT DETTA ÄR DET RÄTTA I EN DEL 100%
HON KOM INTE INTE IN PÅ ROMA I LANDVETTER UTAN SATT KVAR I BILEN MEDANS ETT VISST ANTAL VAR INNE DÄR JA HON VAR KANSKE REDAN SUR DÄR FÖRSTÅLIGT IOFS SYND ATT HON INTE VEK AV REDAN DÅ HEM "DÅ HADE VI INGET SKRIVIT HÄR" MEN HON VAR KVAR I BILEN GÄNGET KOM UT EFTER EN TID R***** FORTSATTE IN TILL CENTRALA GÖTEBORG DOM KÖRDE RUNT STANNADE FÖR ATT TANKA PÅ SHELL ULLEVI MALIN GICK UR BILEN STÄLLDE SIG UTANFÖR OCH TÄNDE EN CIGARETT. OCH FICK EN TYKEN MEN RÄTT I SIG KOMMENTAR AV XxxxX MEN ÄR DU DUM I HUVUDET HÄR KAN VÄL INTE STÅ OCH RÖKA. DÅ LÄMNADE HON ALLA INKL SIN VÄN XxxxX SOM SPRANG EFTER FÖR ATT FÅ HENNE ATT ÄNDRA SIG DÅ ROPADES ATT NU DRAR VI OM DU INTE KOMMER TILLBAKA VARPÅ XxxxX KOM MALIN FÖRSVANN OCH INGEN MER AV DEM HAR ALDRIG SETT HENNE SEN.
Citera
2019-05-24, 15:43
Medlem
Fire666s avatar
[quote=Fire666|67666010]Mordkvällen börjar i en röd Cadillac med vännerna
• Mordet den 23 juli 1994 kom som en chock för fridfulla Ed, Malin Olssons hemort i Dalsland.
• Malin Olsson, 16, var hundvakt i Härryda när hon åkte in till Göteborg för att festa med vänner.
• Mordkvällen började i en röd Cadillac cabriolet i Härryda utanför Göteborg. Eftersom Malin inte var myndig fick sitta ensam kvar i bilen när de andra gick in på en lokalpub. Det gjorde henne på dåligt humör och när de väl kom in till centrala Göteborg blev det tjafs med de andra i sällskapet.
• Då gav sig Malin i väg i den varma Göteborgsnatten, men hennes kompis Eva följde efter för att leta efter henne någon minut senare.
• "Jag ropade efter henne, och tyckte att det var konstigt att hon inte kom. Det var inte mig hon var arg på", sa Eva till GT kort efteråt.
• Efter att ha träffat minst två personer och frågat om vägen till kollektivtrafik som kunde ta henne tillbaka till Härryda har ingen sett henne, förrän på Östra kyrkogården.
• "Hon skulle aldrig ha gått in på kyrkogården frivilligt", säger hennes mamma Marita Olsson i SVT i kväll.
• Malin kan ha tvingats in på Kyrkogården där hon strypmördades vid 01.40 på natten mot söndagen.
• Efter mordet tros gärningsmannen ha gått bort till en vattenpump några meter därifrån och sköljt av sig. Bredvid stod en bänk
där han kan ha satt sig och gått igenom innehållet i Malins plånbok - som sedan hittades utspritt i ett stort område runt stadsdelen Lunden.
• I närheten av korsningen Danska vägen och Kärra-lundsgatan upphörde spåren från Malins plånbok. Resten av innehållet hittades i Kortedala, fem dagar senare.
• Drygt tolv timmar efter att Malin avled, vid 13-tiden på söndagen, hittades hon av en man som promenerade på kyrkogården och utspridda i ett buskage återfanns hennes kläder.
Citat:
Faktatext: MARKUS HANKINS, JOHANNA SCHREIBER[/QUOTE NU SKRIVER JAG MED STORA BOSTÄVER FÖR ATT DETTA ÄR DET RÄTTA I EN DEL 100%
HON KOM INTE INTE IN PÅ ROMA I LANDVETTER UTAN SATT KVAR I BILEN MEDANS ETT VISST ANTAL VAR INNE DÄR JA HON VAR KANSKE REDAN SUR DÄR FÖRSTÅLIGT IOFS SYND ATT HON INTE VEK AV REDAN DÅ HEM "DÅ HADE VI INGET SKRIVIT HÄR" MEN HON VAR KVAR I BILEN GÄNGET KOM UT EFTER EN TID R***** FORTSATTE IN TILL CENTRALA GÖTEBORG DOM KÖRDE RUNT STANNADE FÖR ATT TANKA PÅ SHELL ULLEVI MALIN GICK UR BILEN STÄLLDE SIG UTANFÖR OCH TÄNDE EN CIGARETT. OCH FICK EN TYKEN MEN RÄTT I SIG KOMMENTAR AV XxxxX MEN ÄR DU DUM I HUVUDET HÄR KAN VÄL INTE STÅ OCH RÖKA. DÅ LÄMNADE HON ALLA INKL SIN VÄN XxxxX SOM SPRANG EFTER FÖR ATT FÅ HENNE ATT ÄNDRA SIG DÅ ROPADES ATT NU DRAR VI OM DU INTE KOMMER TILLBAKA VARPÅ XxxxX KOM MALIN FÖRSVANN OCH INGEN MER AV DEM HAR ALDRIG SETT HENNE SEN.

Läser igenom och lägger till att vissa tillhörigheter inte alls hittades i LUNDEN utan på Kyrkogården och vid en spårvagnshållplats i Kortedala och ev Friggagatan och just Friggagatan igen är jättekonstigt för hon hade ju slagit följe med en därifrån.

Det är detaljer som ligger som en dimridå kanske medvetet eller ja jag har ingen förklarning alls.
Kan ju vara så att hon tappat en viss del av detta när hon var på Friggagatan från första början.
Senast redigerad av Fire666 2019-05-24 kl. 15:49.
Citera
2019-05-24, 17:15
Medlem
Kom igen nu
Alla som varit ute och rest , har ni någongång sett ett linkande bälte på någon lokal marknad i Europa mm.

Sen tror jag inte att en ensam flicka från landsbygden genar över en okänd kyrkogård varken dag eller natt
Citera
2019-05-24, 17:28
Medlem
Fire666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Kom igen nu
Alla som varit ute och rest , har ni någongång sett ett linkande bälte på någon lokal marknad i Europa mm.

Sen tror jag inte att en ensam flicka från landsbygden genar över en okänd kyrkogård varken dag eller natt
Vad vill du ha sagt?
Citera
2019-05-24, 18:19
Medlem
Jeansjackan försvann också och det var en killmodell enligt upplysning av MO polare. Kan ev finnas med på någon gammal bild av MGM?

Sen undrar jag om det verkligen är bekräftat att GM gick ut via Kyrkåsgatan, Kärralundsgatan, Danska vägen och inte omvänt genom kyrkogården ut på Danske vägen, Kärralundsgatann och en bit upp på Kyrkåsgatan?

[quote=Fire666|67666318]
Citat:
Mordkvällen börjar i en röd Cadillac med vännerna
• Drygt tolv timmar efter att Malin avled, vid 13-tiden på söndagen, hittades hon av en man som promenerade på kyrkogården och utspridda i ett buskage återfanns hennes kläder.

Läser igenom och lägger till att vissa tillhörigheter inte alls hittades i LUNDEN utan på Kyrkogården och vid en spårvagnshållplats i Kortedala och ev Friggagatan och just Friggagatan igen är jättekonstigt för hon hade ju slagit följe med en därifrån.

Det är detaljer som ligger som en dimridå kanske medvetet eller ja jag har ingen förklarning alls.
Kan ju vara så att hon tappat en viss del av detta när hon var på Friggagatan från första början.
Senast redigerad av viperstyle 2019-05-24 kl. 18:37.
Citera
2019-05-24, 18:40
Medlem
Citat:
Kom igen nu

Skärpet liknar något som överlevt 80-talets hårdrocksera...
Citera
2019-05-24, 18:53
Medlem
kejsarinnakanels avatar
[quote=Fire666|67666010]
[/SPOILER
Citat:
[/spoiler]
[/QUOTE NU SKRIVER JAG MED STORA BOSTÄVER FÖR ATT DETTA ÄR DET RÄTTA I EN DEL 100%
Hej jag hittar inte nu men någonstans finns anvisningar om hur du gör inlägg, citerar och lägger in spoilers. Det blir knas på tråden om du gör på fel sätt - alla börjar bråka om vem som sagt vad. När du citerar så börja bara med att klicka på "citera" nere till höger om inlägget. Nog om det.
Lite märkligt av kompisarna att inte vänta på henne vid macken, vet ifs inte hur länge de var kvar där. Skulle gärna läsa polisförhören, är det riktigt säkert att de här kompisarna är helt oskyldiga allihop? Undrar också varför hon skulle gå tillbaka till Ullevi från Redbergsplatsen? och hade inte gänget något mål vart de skulle ta vägen i Göteborg, eller skulle de bara glida runt i bilen?
Senast redigerad av kejsarinnakanel 2019-05-24 kl. 18:54. Anledning: För mycket följde med
Citera
2019-05-24, 19:26
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Kom igen nu

Nej, bältet är inget i ögonenfallande men om min pojkvän skulle haft ett liknande vid den tiden skulle jag kommit ihåg det, bättre än bara en brun livrem. Kan det vara inköpt i Spanien t ex? Anders Eriksson hade väl kopplingar dit.
Ensam flicka från landet hade mycket väl kunnat gå in bland träden för att kissa eller köpa röka, om det inte vore för att hennes mamma sagt att hon absolut inte skulle gått in där själv. Mamma bör ju känna henne.
Citera
2019-05-24, 19:48
Medlem
Fire666s avatar
[quote=kejsarinnakanel|67667810]
Citat:
[/SPOILER[spoiler]]Mordkvällen börjar i en röd Cadillac med vännerna
Hej jag hittar inte nu men någonstans finns anvisningar om hur du gör inlägg, citerar och lägger in spoilers. Det blir knas på tråden om du gör på fel sätt - alla börjar bråka om vem som sagt vad. När du citerar så börja bara med att klicka på "citera" nere till höger om inlägget. Nog om det.
Lite märkligt av kompisarna att inte vänta på henne vid macken, vet ifs inte hur länge de var kvar där. Skulle gärna läsa polisförhören, är det riktigt säkert att de här kompisarna är helt oskyldiga allihop? Undrar också varför hon skulle gå tillbaka till Ullevi från Redbergsplatsen? och hade inte gänget något mål vart de skulle ta vägen i Göteborg, eller skulle de bara glida runt i bilen?

JAG HÅLLER MED DIG JAG KNASAR TILL"VÄL MEDVETEN OM DET" HUR JAG POSTAR BEROENDE PÅ VAD JAG ANVÄNDER FÖR DATOR/MOBIL/PLATTA SORRY

Varför dom inte väntade jadu dom struntade väl i hur hon gjorde. Jag vet ju inte om dom är helt oskyldiga men samtliga har ju hörts och jag tror till 99% att det med säkerhet utretts vissa blev trots allt anhållna, men samstämmiga uppgifter och snack än i dag gör att ingen i det sällskapet skulle vara fortsatt inblandad med något alls om den stackars Tösen. "Lider med mamman som inget får veta"
Huruvida natten förflöt var dom väl ute åkte på Avenyn runt om en 300 ggr haha.

Målet är/va väl bara att tjoa ut visa röva "moonshine i rutan" och supa i bilen stanna pissa spy stanna på "Övre" som det hette ovanför bakom en parkering Avenyn där andra Jänkebilar och volvoraggare samlades pippa i bilar supa köpa öl byta hembränt ja det fanns även seriösa där med bilintresse också.

Varför hon valde att eventuellt ta sig tillbaka ja hon hade ju noll lokalkännedom och hon kanske hade hopp om att finna alla eller åtmistonde Bilen, men jag vet inte om hon har haft avsikt att ta sig dit hur vet du detta?
Senast redigerad av Fire666 2019-05-24 kl. 19:57.
Citera
2019-05-24, 20:21
Medlem
Fire666s avatar
[quote=viperstyle|67667549]Jeansjackan försvann också och det var en killmodell enligt upplysning av MO polare. Kan ev finnas med på någon gammal bild av MGM?

Sen undrar jag om det verkligen är bekräftat att GM gick ut via Kyrkåsgatan, Kärralundsgatan, Danska vägen och inte omvänt genom kyrkogården ut på Danske vägen, Kärralundsgatann och en bit upp på Kyrkåsgatan?

Möjligt att Polis har bild men om man hittar misstänkt så vill man kanske visa upp för vittnen om man kan knyta jackan till att någon fått den eller sett den på någon i omgivningskretsen eller sålts.

Det är väl en tes man har huruvida gärningsman tagit sig ut. Det finns trots 3 stycken som inte är helt avförda från misstanke.

Jag har skrivit detta innan man vet till 75 till 80 % vem men man kommer ingenstans men dom kan ju ha fel också. Så man vet ju inte substans i vad dom vet alls. Jag däremot tror på vad hälften av utredarna tror.

Det som kan styrkas av den tekniska undersökningen på brottsplatsen är att det uppstått kraftigt tumult mellan Malin och mördaren. Malin har kämpat för sitt liv. Överfallet skedde vid en gammal grav som är tämligen insynsskyddad av både höga buskar och träd. Gärningsmannen har tillslut fått övertag genom fysiskt våld och stryper därefter Malin till döds med hjälp av ett läderbälte. Mordplatser brukar i polistermer beskrivas som ”rena” eller ”stökiga”. Malins mordplats på kyrkogården var stökig. Enligt teorier som är baserade på fynd som hittats har gärningsmannen efter mordet slaget sig till ro på en bänk i anslutning till brottsplatsen. Där har han letat igenom Malins plånbok. Han har även lugnt tvättat av sig vid en vattenkran inne på kyrkogården, tämligen helt orädd för att bli påkommen. Fynd från Malins plånbok hittas även av en grupp Gothia Cupspelare vid 03-tiden på mordnatten utefter Danskavägen och Kärralundsgatan. Fynd görs även senare utefter Kyrkåsgatan. Gärningsmannen har troligtvis sökt igenom plånboken medan han rört sig från platsen. Inne på Danskavägen upphör alla spåren från Malins plånbok.
Senast redigerad av Fire666 2019-05-24 kl. 20:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in