2019-05-21, 21:59
Medlem
JamesFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hubbabubbabubble
När jag hörde nyheten så hörde jag framförallt att 12 barn blivit utsatta av 6 stycken vidriga vuxna, men vi väljer ju väldigt olika såklart vad vi lägger fokus på att höra..... 🙄

Och vissa klarar två saker samtidigt
Citera
2019-05-21, 22:03
Medlem
Koddmongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag bad om fup:en digitalt. Svar från tingsrätten:

Hej

Du har begärt ut förundersökningar i B 11206-18. Innan vi behandlar er begäran om att lämna ut allmänna handlingar vill vi upplysa er om följande. Enligt 16§ avgiftsförordningen (1992:191) har tingsrätten rätt att ta ut en avgift för utlämnande av kopior av allmänna handlingar. Avgiften för en beställning av tio sidor är 50 kr. För varje sida därutöver är avgiften 2 kronor. Denna avgift tillkommer även för sekretessgranskade handlingar som skickas per e-post.

Då detta kommer kosta några tusentals kronor behöver vi veta om du fortfarande vill beställa handlingarna.

Med vänlig hälsning
Alexandra Kim
Domstolshandläggare, Avdelning 2, Stockholms tingsrätt

Mitt svar blev som ni kanske förstår: nej tack. Får jag inte någon digital kopia av fu:n så avstår jag helt.
Tråkigt att höra. Jag blev lite nyfiken då jag råkat hyra lägenhet på Malta av Carola en gång år 2017.
Citera
2019-05-22, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesF
Och vissa klarar två saker samtidigt

Att hålla fokus på det som är relevant verkar inte vara en av dem...
Citera
2019-05-22, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xaboco

Tycker det är intressant att de mesta handlar om Carola och inte de andra 5. Väldigt lite info om dem.

Kan ju bero på att Carola har valt att vara mer offentlig än övriga. Hon var extremt aktiv på facebook, både på sin sida och i mängder av olika grupper så det är lättare att få tag i bilder och info om henne.
Sen den ”lilla” porrdetaljen med..
Citera
2019-05-22, 08:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiiM
Kan ju bero på att Carola har valt att vara mer offentlig än övriga. Hon var extremt aktiv på facebook, både på sin sida och i mängder av olika grupper så det är lättare att få tag i bilder och info om henne.

Ja, jag känner absolut igen henne. Hon har förmodligen varit aktiv i grupper där man bett om hjälp med praktiska saker, men även pengar och mat. Så hon har synts mest av de åtalade och har dessutom haft ett minst sagt lite annorlunda liv.
Citera
2019-05-22, 11:36
Medlem
Är det någon nyhetskanal/tidning som rapporterar direkt från rättegången?
Citera
2019-05-22, 12:04
Medlem
SVT Blekinge skriver om flera nya detaljer från när officeren greps i höstas vilket gjordes när han var på väg till jobbet. Gripandet gick till under våldsamma former.
- Jag öppnade förardörren på NNs: bil, och sade att jag var polis. NN reagerade omedelbart genom att snabbt kliva ur bilen och attackera mig. Trots att jag flertalet gånger repeterade för honom att jag var polis fortsatte han att göra motstånd genom att brottas med mig utanför bilen, skriver polisen i en promemoria.
Officeren var nära att få tag på polismannens tjänstevapen men misslyckades.
- När han fick tag i min pistolkolv och började slita i denna utdelade jag två distraktionsslag mot hans ansikte varefter jag fick tag runt hans kropp och lyckades få ner honom på marken.
Citera
2019-05-22, 18:19
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiiM

Hon har tatuerat in sina barns namn på högerarmen, syns tydligt i porrvideon.

Hade hon tvingat alla sina 5 barn att posera på webcam ?

Vanessa liknar sin mamma och är redan tatuerad, stackars tjej.
Mamma Carola är ingen vidare förebild.
Citera
2019-05-22, 18:43
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Hon har tatuerat in sina barns namn på högerarmen, syns tydligt i porrvideon.

Hade hon tvingat alla sina 5 barn att posera på webcam ?

Vanessa liknar sin mamma och är redan tatuerad, stackars tjej.
Mamma Carola är ingen vidare förebild.

Finns det porrfilm med en av mammorna? Var kan man se den?
Citera
2019-05-22, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Två av sina barn. Vad jag förstår de äldsta
Citera
2019-05-22, 18:51
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt

Carola blir dubbelmackad av två karlar, rätt het scen. Finns länkar för att tanka ner 3 st filmer tidigare i tråden.

Carola ser ut som hon härdar ut och längtar efter att filmen ska ta slut. Hur mycket betalt fick hon för att ställa upp i 3 porrfilmssnuttar ?
Citera
2019-05-22, 18:52
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monsterbarbie
Två av sina barn. Vad jag förstår de äldsta

Vanessa är väl äldre än 15 år? Var det hon som sexade framför webcam ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in