Citat:
Ursprungligen postat av
AtlasShrugged
Knack, Knack.
Vem där?
Den finska prestationsångesten.
----
En en annan variant, från Ingemar Bergmans "det sjunde inseglet":
Halonen sitter med händerna mot hakan och tänker och det kommer in en gammal man i svarta kläder och Halonen frågar:
Vem är du?
"Det är jag som är den finska prestationsångesten och det är jag som gör att ni alltid hittar en väg att förlora".
Halonen suckar och svarar: "ja, det är du som alltid följt vid vår sida".
Ikväll hoppas jag verkligen att Lejonen är trogna sin vana att alltid vara sämst när det gäller.
Må hockeygudarna stå Ovetjkin, Anisimov, Malkin och resten av "the red machine" bi idag och verkligen köra över Lejonen.
Hade inte finska spelarna hållit på med sina låga kommentarer och hån hade svenska fansen hejat på Lejonen, men nu tror jag majoriteten håller tummarna för Kovalchuk och resten av ryska landslaget så att Lejonen sätter sig på rumpan.
Du förstår väl att det finska laget har killar från FINLAND, killar som har spelat i Finland, inga stjärnor från NHL? Det är Finland's Lejon, från ett litet land med ett stort hjärta. Några år sedan rankades den finska ligan Kärpät som världens bästa hockey team - i USA.
Och tack Sverige, vi fick massor med "förhandsinformation" från Sveriges media, där finnarna trodde på riktigt att vi är dom sämsta av alla i VM och hur Tre Kronorna skulle ta vinsten hur lätt som helst. Många finnar vågade inte ens se Finland-Sverige matchen, dom var säkra på att vi blir spöade direkt av all 21 NHL-stjärnor.
Hur har finska spelarna hållit på med 'sina låga kommentarer"? Jag förstod att det var svenska spelarna som gjorde samma som tidigare...
Men Jalonen sade att Rysslands lag är mycket bättre än Sveriges lag, och han har inte ännu kommit på hur Lejonen borde spela emot ryssarna.
Finnarna vet redan att Ryssland kommer att vinna, oberoende om vem som är bäst. Finska spelarna kommer att få penalty bara dom står nära ryska spelarna:
https://www.youtube.com/watch?v=lQgzLzOcYpk
Men håll ni tummarna för Ryssland i stället, det kommer faktiskt inte som en shock till finnarna