2019-05-24, 13:09
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Jag ser många paralleller i Tre kronor till Tysklands insats mot Sydkorea i fotbolls- Vm förra året. Regerande mästare med all press på sig. Mättnadskänsla från vissa av spelarna efter tidigare segrare. Man spelar en match som man ska vinna. Vinner man möter man förmodligen Brasilien i åttondel som kommer köra över en. Alla bara väntar på att någon annan ska styra upp det. Till slut hittar man ett sätt att slinka ut bakvägen.
Senast redigerad av Dr.skalmanski 2019-05-24 kl. 13:13.
2019-05-24, 14:15
Medlem
ForumApaches avatar
Ishockey är en lagsport och Finland har de senaste 20 åren visat att den finska modellen, att faktiskt spela som ett lag, fungerar. Alla stora nationer har i olika turneringar med de allra bästa på plats åkt på däng mot Finland som alltid varit uträknat på förhand. Särskilt av svenska förståsigpåare i svensk skitmedia.

Igår kunde inte ens Tre Kronors otroliga och orättvisa tur och de traditionsenligt värdelösa VM domarna stå ivägen för det som faktiskt var väntat. Det enda underliga var att trots att Sverige blev utklassade i allt igår i 3/4 av matchen så lyckades laget göra fyra mål.

Såg förresten att Lundqvist sade i intervju att Sverige var det bättre laget igår. Bara det är ju ett bevis på att mannen inte riktigt var med på isen igår. Lät ungefär som svenska folket som inte inser att landet är i fritt fall.
2019-05-24, 14:51
Medlem
Trötta omotiverade miljonärer med dålig inställning, nyss utslagna ur Stanley Cup-slutspelet,
göra sig icke besvär ...

"Hungriga vargar (lejon) jagar bäst"
2019-05-24, 14:58
Medlem
Nu är dom på väg hem
https://www.flightradar24.com/SAS7014/20a12d1d
2019-05-24, 16:43
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amphibious
Jag är av samma uppfattning, Ryssland tar detta. Så sjukt bra spelar dem.

Går det beta på Ryssland redan nu att de tar segern?

"Redan" nu? Man kunde betta på Ryssland innan VM började om man ville.
2019-05-24, 16:49
Medlem
Kul för Finland att de fick slå Sverige i alla fall. Tyvärr så tar det brutalt stopp mot Ryssland. 6-2 till Ryssland är mitt tips.
2019-05-24, 16:51
Medlem
Razouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Ishockey är en lagsport och Finland har de senaste 20 åren visat att den finska modellen, att faktiskt spela som ett lag, fungerar. Alla stora nationer har i olika turneringar med de allra bästa på plats åkt på däng mot Finland som alltid varit uträknat på förhand. Särskilt av svenska förståsigpåare i svensk skitmedia.

Igår kunde inte ens Tre Kronors otroliga och orättvisa tur och de traditionsenligt värdelösa VM domarna stå ivägen för det som faktiskt var väntat. Det enda underliga var att trots att Sverige blev utklassade i allt igår i 3/4 av matchen så lyckades laget göra fyra mål.

Såg förresten att Lundqvist sade i intervju att Sverige var det bättre laget igår. Bara det är ju ett bevis på att mannen inte riktigt var med på isen igår. Lät ungefär som svenska folket som inte inser att landet är i fritt fall.

Jaja, chilla lite. Tre Kronor har två VM-titlar i rad. Inget fritt fall där inte. Finland var det bättre laget i år och Sverige var helt under ytan. Ändå gjorde de 4 mål.

Det håller inte mot ryssen som har både kämparviljan och spetskompetensen. Jalonen kommer behöva på snudd till perfekt taktik imorgon och spelarna måste fullfölja det till punkt och pricka, ända tills benen ramlar av dem.

Och även om de skulle lyckas göra en perfekt match så är fördelen på Rysslands sida.

Högst pirrig match, ger mig av idag för att kunna se den på finsk mark.
2019-05-24, 17:08
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
Nu är dom på väg hem
https://www.flightradar24.com/SAS7014/20a12d1d

De är helt öde på torget sen...
2019-05-24, 17:12
Medlem
Bundes-Niggas avatar
Tog mig friheten att kolla upp påståendet att Ryssland har svårt för Finland.
Från år 2000 och fram till nu har jag kollat upp resultaten lagen emellan i VM, OS och World Cup.
Finland och Ryssland har mötts 21 gånger under dessa år.
Finland 11 vinster, Ryssland 10.
Målskillnaden är 50-54.
Intressant i sammanhanget är att Finland vunnit över Ryssland i deras samtliga OS-möten (2002, 2006 samt 2014).
2019-05-24, 17:56
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razoul
Jaja, chilla lite. Tre Kronor har två VM-titlar i rad. Inget fritt fall där inte. Finland var det bättre laget i år och Sverige var helt under ytan. Ändå gjorde de 4 mål.

Det håller inte mot ryssen som har både kämparviljan och spetskompetensen. Jalonen kommer behöva på snudd till perfekt taktik imorgon och spelarna måste fullfölja det till punkt och pricka, ända tills benen ramlar av dem.

Och även om de skulle lyckas göra en perfekt match så är fördelen på Rysslands sida.

Högst pirrig match, ger mig av idag för att kunna se den på finsk mark.
Jag menar givetvis Sverige som nation med alla jävla samhällsproblem från no go zoner via feministisk politik till islamiseringen.
2019-05-24, 18:01
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bundes-Nigga
Tog mig friheten att kolla upp påståendet att Ryssland har svårt för Finland.
Från år 2000 och fram till nu har jag kollat upp resultaten lagen emellan i VM, OS och World Cup.
Finland och Ryssland har mötts 21 gånger under dessa år.
Finland 11 vinster, Ryssland 10.
Målskillnaden är 50-54.
Intressant i sammanhanget är att Finland vunnit över Ryssland i deras samtliga OS-möten (2002, 2006 samt 2014).
Det som är intressantast i den statistiken är just det att Finland fällt Ryssland flest gånger när ryssarna fått de allra bästa med.
Precis som i år.
Kan sluta hur som helst men kom ihåg att detta finska lag spöade detta ryska lag precis innan VM så att tro på att Finland har en riktig möjlighet att göra det igen är inte vilda fantasier.
Det tajta finska lagspelet har alltid frustrerad ryska superstjärnor.
2019-05-24, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Tre Kronor har nog bara en tid framför sig att rannsaka svensk hockeykultur, Man har oerhört mycket bredd och spetskompetens.
Ofta snurrar man upp dem svagare nationerna,medans djupdykningar sker mot starkare lag. Detta händer givetvis alla stornationer inom hockeyn.

Sett i spegeln,kanske 3K/media proffsen inte ska leva i tron att dem är "Bäst,Bättre än alla andra"

Det tror jag inte man gör heller. Man var nog väldigt medveten om att man inte hade det starkaste laget på pappret denna turnering.

Man borde dock ha spöat Finland som saknar alla sina bästa spelare.. Barkov, Laine, Aho, Teräväinen, Granlund, Ristolainen, Heiskanen, Rantanen m.fl.

Finland har fått fram ruskigt mycket bra spelare på senare år och jag skulle nästan vilja säga att Finlands A-trupp för första gången på väldigt länge ser läskigare ut än den Svenska.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in