2019-05-25, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Exakt, de promenerade sig genom matchen.
Mitt förra inlägg var ironiskt...
Citera
2019-05-25, 11:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Tycker mig känna igen snacket innan Sverige - Finland...

Redan innan turneringen startade. Detta Finland med bara amatörer kommer inte ha skuggan av en chans!

Detta blir verkligen som jämförelse Åshöjdens BK mot Barcelona. Ryssland som fick i princip alla de bästa av de möjliga mot ett Finland där de bästa inte ville vara med. Motivation slår klass åter igen eller det blir som det bör på pappret att ryssarna mest bara ställer ut skridskorna.

Finland - Tjeckien är ju finalen man hoppas på men det blir verkligen att tro på Åshöjden det.
Citera
2019-05-25, 11:31
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Mitt förra inlägg var ironiskt...
Jaha?
Citera
2019-05-25, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Jaha?
Jag menade det inlägget att det skulle ha varit en promenadseger för Kanad alltså. För jag anser inte att det var det. Men strunt samma
Citera
2019-05-25, 11:37
Medlem
-Mystics avatar
Jag la iaf lite pengar på en Tjeckien vinst ikväll, Tjeckien -1 till 4,25 i odds. Tjeckien har imponerat över hela VM:et, medan Kananda har haft det svårt mot lag som Slovakien/Schweiz.
Citera
2019-05-25, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Jag la iaf lite pengar på en Tjeckien vinst ikväll, Tjeckien -1 till 4,25 i odds. Tjeckien har imponerat över hela VM:et, medan Kananda har haft det svårt mot lag som Slovakien/Schweiz.
Ingen dum ide. Kanadas lag är överskattade
Citera
2019-05-25, 11:48
Medlem
jag tror tjeckien vinner över kanada

vad gäller finland-ryssland så borde ryssarna vinna lätt men risken är väl att ryssarna underskattar finland och kanske blir nervösa om finnarna lyckas få första målet

så ska finnarna ha en chans så måste man få första målet
Citera
2019-05-25, 11:54
Medlem
Tror Ryssland kommer vinna mycket enklare än Kanada (om dom vinner öht). Detta tror dom flesta iof säga vad man vill om Kanada men nog spelar de som ett lag alltid

Men om RYS får det motigt genom att spela överlägset utan att få utdelning blir dom lätt tjuriga och drar på sig utvisningar.
Citera
2019-05-25, 12:01
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Tre Kronors snöpliga förlust, vad berodde den på?

En av de största orsakerna var avsaknaden på centrar som håller på den här nivån och sedan omge dem med rätt spelare.

En annan stor anledning var att motståndarna läst sönder Tre Kronors offensiva taktik med backarna.

If you fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.

Går inte att köra den taktiken utan variation med offensiva backarna som kommer i hög fart och det ofta använda krosspasset i mittenzonen och blå linjen där motståndare vet precis vad som kommer hända.
Hur många gånger snodde motståndarna pucken där?

Sedan var det flera tveksamma uttagningar.

Kemparna? Ingen kommentar.

Elias Lindholm?

Ska Loui Eriksson med ska han spela i första kedjan med de bästa spelarna eller i alla fall en kedja med fysiska och/eller tekniska spelare som tex Sedinarna.

Annars är det ingen idé att ta med honom.

Varför tog Grönborg och Garpenlöv ut så många offensiva backar?

Räckt med två.

Sedan var sammansättningen av kedjorna underlig.

Men det kanske inte fanns bättre spelare att välja bland.

När Bäckström avböjde funderade jag på vilken center ska ta den platsen?

Nylander och Hörnqvist, Eriksson behövde en riktig bra center.

Dags att köra träningsläger med spelare från SHL två månader innan VM och fylla på med 3-4 från NHL? Ta fler från KHL och andra ligor?

Varför togs inte Magnus Paajärvi ut? Bra och stor tvåvägsspelare.

Marcus Kruger var bra i Chicago för längesen men han är inte tillräcklig för landslaget längre.

Hade Mattias Ekholm jetlag i alla sina matcher?

Tråkigt avslut för Henrik Lundqvist. Modigt att våga spela för Tre Kronor efter en dålig säsong.

Blir intressant att se var han kommer hamna nu? Tvivlar på att han stannar i NYR. Om inte Erik Karlsson kommer dit, då vill han nog stanna.
Senast redigerad av AtlasShrugged 2019-05-25 kl. 12:07.
Citera
2019-05-25, 12:19
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
Tre Kronors snöpliga förlust, vad berodde den på?

En av de största orsakerna var avsaknaden på centrar som håller på den här nivån och sedan omge dem med rätt spelare.

En annan stor anledning var att motståndarna läst sönder Tre Kronors offensiva taktik med backarna.

If you fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.

Går inte att köra den taktiken utan variation med offensiva backarna som kommer i hög fart och det ofta använda krosspasset i mittenzonen och blå linjen där motståndare vet precis vad som kommer hända.
Hur många gånger snodde motståndarna pucken där?

Sedan var det flera tveksamma uttagningar.

Kemparna? Ingen kommentar.

Elias Lindholm?

Ska Loui Eriksson med ska han spela i första kedjan med de bästa spelarna eller i alla fall en kedja med fysiska och/eller tekniska spelare som tex Sedinarna.

Annars är det ingen idé att ta med honom.

Varför tog Grönborg och Garpenlöv ut så många offensiva backar?

Räckt med två.

Sedan var sammansättningen av kedjorna underlig.

Men det kanske inte fanns bättre spelare att välja bland.

När Bäckström avböjde funderade jag på vilken center ska ta den platsen?

Nylander och Hörnqvist, Eriksson behövde en riktig bra center.

Dags att köra träningsläger med spelare från SHL två månader innan VM och fylla på med 3-4 från NHL? Ta fler från KHL och andra ligor?

Varför togs inte Magnus Paajärvi ut? Bra och stor tvåvägsspelare.

Marcus Kruger var bra i Chicago för längesen men han är inte tillräcklig för landslaget längre.

Hade Mattias Ekholm jetlag i alla sina matcher?

Tråkigt avslut för Henrik Lundqvist. Modigt att våga spela för Tre Kronor efter en dålig säsong.

Blir intressant att se var han kommer hamna nu? Tvivlar på att han stannar i NYR. Om inte Erik Karlsson kommer dit, då vill han nog stanna.
Hur hade ett SHL-lag stått sig mot Ryssland eller Kanada tror du? Om du tror att de hade klarat sig så är du jävligt naiv. Sverige vann guld -17 och -18, inte var det med SHL-spelare utan med NHL-spelare.
Citera
2019-05-25, 12:22
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Samtidigt så skulle du ju inte vilja ge tillbaka OS guldet från 2006? Rätt Nice känsla att Sverige har det inte sant

Hellre utan än att fega.
Citera
2019-05-25, 12:25
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Hur hade ett SHL-lag stått sig mot Ryssland eller Kanada tror du? Om du tror att de hade klarat sig så är du jävligt naiv. Sverige vann guld -17 och -18, inte var det med SHL-spelare utan med NHL-spelare.

Se på hur Finland tjänat på att spela ihop laget i två månader.

Bra chans för SHL att spelarna får testa högre nivåer.

Tycker att det borde räcka med ett backpar och en center och någon sniper från NHL och sedan ha en samtränad och samspelad kärntrupp.

Du måste väl ändå hålla med om att Tre Kronor inte var samspelta i VM?

Det var ständiga markeringsmissar och felpass, spelare som till och med var på fel planhalva.

Defensiven kan sammanfattas till virrvarr.

Sedan får Henrik och Markström ta smällen för det defensiva fiaskot.
Senast redigerad av AtlasShrugged 2019-05-25 kl. 12:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in