2019-05-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du verkar inte riktigt förstå.

1. Du påstår att det inte handlar om att fria nån:
Det är direkt fel - Hanna försöker frias. Du har även försökt via att hon kanske ångrat sig.

2. Du får spekulerar om vad du vill:
Räkna med att bli ifrågasatt om det uppfattas helt ut i det blå alternativt rent omoraliskt.

3. Det finns en genomförd förundersökning:
Om uppgifter utgår från denna är det inte personer som hittar på saker i tråden:

- Hanna är suicidal enligt avskedsbrev likaväl som Oskar.
- Båda två vill mörda sina barn.
- Båda två är därmed skyldiga för mord på sina barn.
- Gemensamt och i samförstånd är inget mantra - det är sakfakta ur förundersökningen.
- Det är absolut inte till Hannas fördel att ha anstiftat mord. Hon är i klass med Fossmo om så vore.
- Om Hanna så anstiftat, mördat eller delaktig i medgärningsmannaskap så är hon i samma nisch som Oskar.
- Om man anser att en mordutredning och Fu är betydligt mer trovärdigt än tyckande, gissningar i tråden så har man således inte tagit parti för Oskar.
- Om man anser att båda är lika skyldiga så har man inte förtalat Hanna.

Det sistnämnda är påstående som konstant kommer från dig och andra. Sen när du blir ifrågasatt så är det synd om dig.

Det är du som inte förstår. Du missuppfattar avsiktligt det du läser över dem som inte är med i din lilla grupp. Pracka inte på mig sånt jag aldrig har sagt, sånt som du vänder och vrider på och till slut får det till just det negativa du vill att det ska låta som.

Det är så himla tråkigt - vi är flera som vill resonera och komma till en gemensam syn på det som har hänt. Kanske fortsätter vi med olika tankegångar? Men det är totalt omöjligt att resonera pga en vägg av hån och hat. Du är fan värst med dina snurriga uttalanden. Du nagelfar vartenda ord vissa skriver, vänder och vrider på det och skapar oreda.

De flesta vill komma till nån slags konsensus om det som hände i Bjärred. Hur det kunde hända. Varför.

Men du verkar inte vara intresserad av annat än att jävlas med dem som inte tycker och resonerar som du själv gör.

Sluta så att du inte bränner ut dig. Skaffa dig ett liv, är mitt tips till dig.
Citera
2019-05-24, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Glittret anklagar polisen för mörkande och att söka syndabockar. Du kommer aldrig få veta vad som hände. Eller när. Eller hur. Det är fakta. Inte ens poliser utanför utredningen vet varför. Det är skottsäkra väggar inom huset också.

Vilka är dina problem? Ska JAG ansvara för vad andra postare skriver i bjärredfallet?
Citera
2019-05-24, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag anklagar inte polisen! Var har jag gjort det? De har givetvis sina förhållningsorder.
Men Jag vill veta hur det gick till och alla i Sverige är knappast intresserade.
Vilka förhållningsorder har polisen och från vem?
Citera
2019-05-24, 22:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är du som inte förstår. Du missuppfattar avsiktligt det du läser över dem som inte är med i din lilla grupp. Pracka inte på mig sånt jag aldrig har sagt, sånt som du vänder och vrider på och till slut får det till just det negativa du vill att det ska låta som.

Det är så himla tråkigt - vi är flera som vill resonera och komma till en gemensam syn på det som har hänt. Kanske fortsätter vi med olika tankegångar? Men det är totalt omöjligt att resonera pga en vägg av hån och hat. Du är fan värst med dina snurriga uttalanden. Du nagelfar vartenda ord vissa skriver, vänder och vrider på det och skapar oreda.

De flesta vill komma till nån slags konsensus om det som hände i Bjärred. Hur det kunde hända. Varför.

Men du verkar inte vara intresserad av annat än att jävlas med dem som inte tycker och resonerar som du själv gör.

Jag tror nog ditt grundläggande problem är att du inte har en susning om vad som gäller när det kommer till nedlagda förundersökningar och påföljande sekretess.
Du jämför felaktigt med de rättsfall du läst som gått till åtal och tycks tro att du har nån sort rättigheter gällande Bjärred.
Sen blir då följdtanken snarlikt andra konspiratörer såsom du skriver här:
Citat:
OK.
Förr eller senare kommer det ändå fram, det som nu släkten har haft så mycket att säga till om så att det har maskats hej vilt. "Av hänsyn till anhöriga"...? Är det nåt skamligt man vill dölja eller är det något som är av avgörande betydelse för hur det stod till i famoiljen tiden före morden?

Vad tror DU, Develi, att det kan vara för nåt man inte vill ska komma ut? En gissning bara.
Citat:
Ja, för det är märkligt om inte släkten märkte någonting alls. (DET behöver inte jag veta, däremot.) Men vissa har rätt att se saker och ting på vårt eget sätt. Liksom andra i tråden ser det på sitt. Polisen har lagt fram de bevis de anser sig kunna gå ut med - "av hänsyn till anhöriga".

Men ett FUP maskat till 90% kunde de lika gärna ha besparat oss som vill veta mer och som inte tror på händelseförloppet sås om det har framställts.

Men det är så med alla fula hemligheter: förr eller senare sipprar de ut. På ett eller annat sätt. Inte sällan av en grävande journalist.
Citat:
Hs familj kan ha känt sig nedtryckta av Os familj - den tjusiga och juridiskt mäktiga, men inte minst som förlamade av sorg. Inte lätt att då stå emot påtryckningar från olika håll mitt i sorgen av påstridiga människor - och/eller orka kräva glasklara besked då.
Senast redigerad av develi 2019-05-24 kl. 22:21.
Citera
2019-05-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vilka förhållningsorder har polisen och från vem?

Nu börjar du också! Helt galet. Du borde begripa att jag imenar just de förhållningsorder man som polis har att förhålla sig till gällande upplysningar till allmänheten. Alltid. Inte minst då det gäller sekretess, naturligtvis! Det har nog de flesta här begripit för länge sen.

Varför vill du OCKSÅ vända och vrida på vartenda ord postare skriver här? Varför gör du samma sak som Rikshäxan i tråden?

Nu börjar jag tro att själva bjärredfallet är av underordnad betydelse för ett flertal här, däribland dig. Söndra och härska är uppenbarligen modellen.
Citera
2019-05-24, 23:37
Medlem
Citat:

Men vi kommer inte att nå konsensus. Om ingen närstående med insyn berättar så kommer vi inte att få veta fler detaljer.
Jag kommer fortsätta att tro att det var en rätt vanlig familj till dess att sjukdomar och kanske annat jobbigt sänkte familjen. Sen i någon desparat uppgivenhet fattade de ett makabert och oförlåtligt beslut.
Jag kommer aldrig att tro att misshandel och incest förekom i familjen. Vi bär alla med oss olika erfarenheter och utifrån det gör vi olika tolkningar. Så till dess annat bevisas kommer inte jag ingå något konsesustänk med de som klurar ut olika deckarscenarier.
Citera
2019-05-25, 00:33
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
FDör dig spelar det ingen roll, men andra skribenter måste ha rätt och HAR rätt att ställa sig den frågan. Men det begriper du inte.
Citat:
Du verkar inte riktigt förstå.

1. Du påstår att det inte handlar om att fria nån:
Det är direkt fel - Hanna försöker frias. Du har även försökt via att hon kanske ångrat sig.

2. Du får spekulerar om vad du vill:
Räkna med att bli ifrågasatt om det uppfattas helt ut i det blå alternativt rent omoraliskt.

3. Det finns en genomförd förundersökning:
Om uppgifter utgår från denna är det inte personer som hittar på saker i tråden:

- Hanna är suicidal enligt avskedsbrev likaväl som Oskar.
- Båda två vill mörda sina barn.
- Båda två är därmed skyldiga för mord på sina barn.
- Gemensamt och i samförstånd är inget mantra - det är sakfakta ur förundersökningen.
- Det är absolut inte till Hannas fördel att ha anstiftat mord. Hon är i klass med Fossmo om så vore.
- Om Hanna så anstiftat, mördat eller delaktig i medgärningsmannaskap så är hon i samma nisch som Oskar.
- Om man anser att en mordutredning och Fu är betydligt mer trovärdigt än tyckande, gissningar i tråden så har man således inte tagit parti för Oskar.
- Om man anser att båda är lika skyldiga så har man inte förtalat Hanna.

Det sistnämnda är påstående som konstant kommer från dig och andra. Sen när du blir ifrågasatt så är det synd om dig.
Oerhört tydliggörande inlägg precis som de övriga som jag läst utav dig både i denna tråd, samt på övriga Flashback.
Tragiska konspirations- samt andra märkliga teorier som lett till att denna tråd snart passerar 61 tusen inlägg.

Två personer är gemensamt och i samförstånd skyldiga till mord på sina barn. Ett FUP är inte mindre värt för att allmänheten inte informeras till 100% i samband med en familjetragedi el likn.
Sverige har en väl fungerande rättsskipning där ärenden prövas efter ett enligt omvärlden berömvärt juridiskt system.

Denna tråd blir bara för mycket, så jag fokuserar vidare på övriga ABoK.
Citera
2019-05-25, 01:47
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är definitivt inte polisens uppgift att falskeligen uppge att en person är misstänkt för att handgripligen mördat två barn - när utredning är klar och visat att någon annan ensam begått morden.

Man ska inte kunna hålla en presskonferens och uppge att en viss avliden person är misstänkt för att ha dödat två barn, när man samtidigt från polisen genom utredningen vet att den personen inte begått morden. Det är ett medvetet falskt utpekande. Det ska inte en polismyndighet syssla med.

Polisen har ingen skyldighet att uppge vem som gjort vad eller gå in på detaljer. Polisen är i sin fulla rätt att sekretessbelägga detta.

Men polisen får inte peka ut någon som misstänkt för att att ha dödat två barn om polisen har bevis för att någon annan gjort det.
En avliden person kan inte försvara sig och ska inte vara tvungen att ha efterlevande aktiva anhöriga som för dennes talan för att inte efter sin död bli falskt utpekad för att ha dödat någon.

Enligt uppgift kommer ansvariga att utredas för detta. Efter anmälan.

Även det felaktiga agerandet med maskningen av FUP kommer att granskas.
Polisen har maskat uppgifter från PT som man tydligt beslutat ska vara omaskade i FUP.
Det gäller framförallt uppgifterna i avskeds/förklaringsbrevet där polisen påstår att föräldrarna uppgivit mordorsak relaterat till barnens ME-diagnoser, men där inget sådant text framgår omaskad.
Citera
2019-05-25, 02:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Man ska inte kunna hålla en presskonferens och uppge att en viss avliden person är misstänkt för att ha dödat två barn, när man samtidigt från polisen genom utredningen vet att den personen inte begått morden. Det är ett medvetet falskt utpekande. Det ska inte en polismyndighet syssla med.

Polisen har ingen skyldighet att uppge vem som gjort vad eller gå in på detaljer. Polisen är i sin fulla rätt att sekretessbelägga detta.

Men polisen får inte peka ut någon som misstänkt för att att ha dödat två barn om polisen har bevis för att någon annan gjort det.
Nu är det förvisso fablernas värld från dig sen drygt 1.5 år som tema - att älta Hanna som oskyldig.
Det samma gäller att det endast är en mördare beträffande barnen. Det sammanfaller ypperligt med din "Bjärredstrypar-trippelmördare" konspiration och en stackars förtalad Hanna.

...men krasst sett så kan man släppa ut Möller.
Hon lär vara falskt utpekad då hon "handgripligen" inte mördat sin far. Hon har inte ens efterlämnat ett signerat brev på att hon ville döda sina föräldrar.

Hanna, som även signerat testamente där hennes barn är uteslutna, ska givetvis inte betecknas som barnmördare.

Att hon planerat mord på barnen sen hösten och skriver att det är hennes önskan att de ska dö kan man givetvis bortse från.

Utöver detta finns ju digital bevisning via dator och mobil som vittnar och stärker brevets innehåll om att hon var medveten om det som skulle ske. Sen finns ett usb, dock okänt innehåll.
Sånt är ju bara bagateller.
Citera
2019-05-25, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidar17
Men vi kommer inte att nå konsensus. Om ingen närstående med insyn berättar så kommer vi inte att få veta fler detaljer.
Jag kommer fortsätta att tro att det var en rätt vanlig familj till dess att sjukdomar och kanske annat jobbigt sänkte familjen. Sen i någon desparat uppgivenhet fattade de ett makabert och oförlåtligt beslut.
Jag kommer aldrig att tro att misshandel och incest förekom i familjen. Vi bär alla med oss olika erfarenheter och utifrån det gör vi olika tolkningar. Så till dess annat bevisas kommer inte jag ingå något konsesustänk med de som klurar ut olika deckarscenarier.

Så du säger det, att bara den som själv upplevt incest eller haft det in sin närhet kan ta upp det. Bara de som har ME i familjen kan förstå. Du agerar osnyggt.

Under den välpolerade ytan döljer sig något manipulativt som tittar fram då och då...

Min tanke om incest baserar sig på att flickorna var trötta, båda två:

https://www.mimersbrunn.se/article?id=5417

Du är ju läskunnig. Det går snabbt att hitta länkar kring varningstecken för incest.
Några tecken: Stannar länge i skolan, undviker att gå hem. Eller skolkar mycket.
Trötthet. Somnar på lektionen...

Räkna nu ut vad två tjejer kan ha lidit av. Det började i ungefär samma ålder. Båda får svårt att gå till skolan. De är väldigt trötta.

Teori: En dag kommer mor H på alltsammans. Då går hennes livsluft ur kroppen. Hon vill dö. Hon gör ett misslyckat självmord. Skriver varför. Lurad av sin kärlek. Barnen förstörda. Hon känner oändlig skuld.
Sen rafsar O ihop en lämplig förklaring och tar livet av sina barn i pseudaltruistisk style.

Innan dess har han haft ett barn med sig till H-ssons som skrev på testamentet. H hade redan skrivit på i förväg. Hon låg och "sov" när O gick iväg med M till H-ssons. Senast sedda.

Att H ville dö är klart. Även O. Och barnen fick åka med. Bara ME? Glöm det...

Polisen har ju faktiskt sagt att båda föräldrarna dövat sig med sömnmedel, men inte vem som gjort vad. H kan ha tagit mycket sömnmedel för att dö och sen när hon inte lyckades "hjälper" O henne. Någon annan utväg finns inte. Det är ett drama.

Planeringen "tidig höst" existerar inte, tror jag, däremot har O mått allt sämre då han (teori) nu har fått mer och mer tvång kring allt möjligt. Han "skrev klart" en momssaga, som han påstår påbörjades flera år tidigare när barnen var små. I sagan måste barnen vara små, enligt O. De fick inte växa upp (påminner om det verkliga livet). I sagan lekte flickorna med "smådockorna". Polisen noterar i villan en slängd nalle och lego... det är inte normalt för 10-14-åriga tjejer.

Att det var något skevt med barnen som blev sängliggande i samma ålder kan kanske om 100 år förklaras hormonellt, men just nu pekar alla pilar på föräldraskapet.

Mor H sålde av lite tjejiga barnmöbler. På mäklarbilderna syns två mörkblåa väggar i de båda flickrummen. De helt mörklagda rummen tror jag skapats enligt råd från ME-föreningen. Enligt den är mobilen "fönstret" mot världen... endast två, talande meddelanden från respektive tjej finns kvar på nätet. Ett handlar om isolering och det andra handlar om att inte bli lyssnad på...
Senast redigerad av rappytt 2019-05-25 kl. 03:57.
Citera
2019-05-25, 03:21
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Nu är det förvisso fablernas värld från dig sen drygt 1.5 år som tema - att älta Hanna som oskyldig.
Det samma gäller att det endast är en mördare beträffande barnen. Det sammanfaller ypperligt med din "Bjärredstrypar-trippelmördare" konspiration och en stackars förtalad Hanna.

...men krasst sett så kan man släppa ut Möller.
Hon lär vara falskt utpekad då hon "handgripligen" inte mördat sin far. Hon har inte ens efterlämnat ett signerat brev på att hon ville döda sina föräldrar.

Hanna, som även signerat testamente där hennes barn är uteslutna, ska givetvis inte betecknas som barnmördare.

Att hon planerat mord på barnen sen hösten och skriver att det är hennes önskan att de ska dö kan man givetvis bortse från.

Utöver detta finns ju digital bevisning via dator och mobil som vittnar och stärker brevets innehåll om att hon var medveten om det som skulle ske. Sen finns ett usb, dock okänt innehåll.
Sånt är ju bara bagateller.

Du är så tröttsam.
Återigen:
Det är inte viktigt att fria Hanna för handgripliga mord om hon begått dem.
Det är inte heller viktigt att fria Oskar för handgripliga mord om han begått dem.

I ett rättssamhälle är det däremot väldigt viktigt att polisen inte pekar ut en avliden person som misstänkt för att ha dödat två barn - om denne inte gjort det.

Polisen ska endast offentligt peka ut en avliden person som misstänkt för det som en färdig nedlagt utredning funnit bevis för att denne gjort.
Polisen är av sekretesskäl inte tvungen att peka ut någon misstänkt person alls - men polisen får faktiskt inte tvärt emot funna bevis peka ut någon för handgripliga mord denne inte begått.
Det är falskt utpekade - förtal. Det ska polisen inte syssla med!
Senast redigerad av Solglittret 2019-05-25 kl. 03:26.
Citera
2019-05-25, 03:58
Bannlyst
Citat:
Du är så tröttsam.
Återigen:
Det är inte viktigt att fria Hanna för handgripliga mord om hon begått dem.
Det är inte heller viktigt att fria Oskar för handgripliga mord om han begått dem.

I ett rättssamhälle är det däremot väldigt viktigt att polisen inte pekar ut en avliden person som misstänkt för att ha dödat två barn - om denne inte gjort det.

Polisen ska endast offentligt peka ut en avliden person som misstänkt för det som en färdig nedlagt utredning funnit bevis för att denne gjort.
Polisen är av sekretesskäl inte tvungen att peka ut någon misstänkt person alls - men polisen får faktiskt inte tvärt emot funna bevis peka ut någon för handgripliga mord denne inte begått.
Det är falskt utpekade - förtal. Det ska polisen inte syssla med!

Fråga, handlar inte fallet om medgärningsskap? Dvs att det är deras gemensamma krafter som möjliggjorde morden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in