2019-05-24, 23:20
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimsktSverige
Ja men då förstår man att man lever 2019. När det här mest bara blir en notis, jaapp då var det bara cirkulera till nästa nyhet om bombdåd som om det var 1995 och man satt och läste om bomber i Asien eller Afrika

Ja lite så!
Detta är ju tyvärr dagens samhälle vi har. Folk börjar bli avtrubbade, sorgligt men sant.
Dessa som knappt bryr sig om x dåd runtomkring borde kanske besöka (FB) Mondo, gore och bizarre forumet lite, för att få en verklighets-check.

Ptja eller andra siter med för den delen. Försöker hålla mig bortom dylika sidor då man bara mår dåligt. Men likväl dras man dit, då det finns video "bevis" osv osv. Kanske lite luddigt förklarat.

Men det får en att vakna upp och inse vad som försiggår världen över. Än mer det som börjar närma oss i EU och säkerligen här i sverige med.

Men media gillar ju att undanhålla så mycket det bara går, för att det inte passar in i deras agenda. Som högst blir det en liten notis.

Det finns ju viktigare saker att rapportera om...
Citera
2019-05-24, 23:23
Medlem
systems avatar
TS har varit registrerad i över två år, troligen läst en hel del i ABoK, men tror att ”05/24-19” är ett bra sätt att datera i en rubrik.

Jag blir fan mörkrädd.

OnT:
Några verkar tro det är en arbetsplatsolycka med en exploderande spikpistol. Ok. Hur många exploderande spikpistoler som orsakat olyckor kan ni referera eller länka till?
Citera
2019-05-24, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Ja lite så!
Detta är ju tyvärr dagens samhälle vi har. Folk börjar bli avtrubbade, sorgligt men sant.
Dessa som knappt bryr sig om x dåd runtomkring borde kanske besöka (FB) Mondo, gore och bizarre forumet lite, för att få en verklighets-check.

Ptja eller andra siter med för den delen. Försöker hålla mig bortom dylika sidor då man bara mår dåligt. Men likväl dras man dit, då det finns video "bevis" osv osv. Kanske lite luddigt förklarat.

Men det får en att vakna upp och inse vad som försiggår världen över. Än mer det som börjar närma oss i EU och säkerligen här i sverige med.

Men media gillar ju att undanhålla så mycket det bara går, för att det inte passar in i deras agenda. Som högst blir det en liten notis.

Det finns ju viktigare saker att rapportera om...

För brukade man beskriva ingående vid brott vad som hade hänt, kunde vara långa reportage om hur förövaren styckade kroppen och dylikt. På tiden när förövarna var svenska eller i vart fall vita män. Idag är förövaren "iklädd jacka och människa".
Citera
2019-05-24, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
TS har varit registrerad i över två år, troligen läst en hel del i ABoK, men tror att ”05/24-19” är ett bra sätt att datera i en rubrik.

Jag blir fan mörkrädd.

OnT:
Några verkar tro det är en arbetsplatsolycka med en exploderande spikpistol. Ok. Hur många exploderande spikpistoler som orsakat olyckor kan ni referera eller länka till?

Inga vad jag vet, har aldrig hänt typ,
I spikpistolerna sitter krutladdningen i en liten kapsel, som sitter i en kraftig hållare av stål.

Krutladdningen i spikpistoler är bara liten, typ som en ärta eller jordnöt.

Men cykelbudet kan ju ha varit ett miljöpartistiskt pizzabud ? Som hade en sprängdegspizza med sig ?

Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Var det inte Frankrike som antog maskeringsförbud på allmänna platser?
Maskeringsförbud är något som bör gälla på alla offentliga platser, överallt.

Men det är ju meningslöst i detta fallet, eftersom mannen måste ha maskerat sig straxt innan.
Lika klyftigt som att förbjuda cyklar, det var säkert en miljöpartist som var framme ?
Citera
2019-05-24, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Men det är ju meningslöst i detta fallet, eftersom mannen måste ha maskerat sig straxt innan.
Lika klyftigt som att förbjuda cyklar, det var säkert en miljöpartist som var framme ?

I så fall finns han förhoppnings på bild någonstans. Möjligheten för ordningsmakter att misstänka, visitera och identifiera maskerade personer skulle förmodligen underlätta deras arbete.
Citera
2019-05-24, 23:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
I så fall finns han förhoppnings på bild någonstans. Möjligheten för ordningsmakter att misstänka, visitera och identifiera maskerade personer skulle förmodligen underlätta deras arbete.

Bild på misstänkt GM finns.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/opwg8W/explosion-i-lyon--flera-skadade

Ser inte ut som en muslim precis. Men vad fan vet jag?
Citera
2019-05-25, 00:03
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system

Jag blir fan mörkrädd.

OnT:

Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Inga vad jag vet, har aldrig hänt typ,
I spikpistolerna sitter krutladdningen i en liten kapsel, som sitter i en kraftig hållare av stål.

Krutladdningen i spikpistoler är bara liten, typ som en ärta eller jordnöt.

Men cykelbudet kan ju ha varit ett miljöpartistiskt pizzabud ? Som hade en sprängdegspizza med sig ?

Ja inte en chans att en spikpistol skulle vara problemet här.
Kraften är så liten så att även om du modifierar den att kunna avfyra utan att ha ett tryck emot sig, så kommer spiken knappt en meter framför dig. Ptjong säger det sedan ligger spiken på backen framför dig.
Sedan OM det nu mot all förmodan var en felande spikpistol så skulle den endast avfyrat en spik sen var det bra med det.
Men så var ju inte fallet här.

Bara dåliga bortförklaringar.
Citera
2019-05-25, 00:08
Medlem
Baalzamons avatar
Fredag är ju favoritdagen för muslimska terrorister att utföra sina dåd, en chans på sju att det är en tillfällighet...
Citera
2019-05-25, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand

På cykel? Då måste det vara en eko-fascist, även om den förra dåren visserligen körde en fossilbil.
Citera
2019-05-25, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
På cykel? Då måste det vara en eko-fascist, även om den förra dåren visserligen körde en fossilbil.

Eko-facist måste vara den nya generationens våldsbejakande extremism
Citera
2019-05-25, 00:30
Medlem
Anusiktets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand

Om man zoomar bilden skulle det kunna vara en nordafrikansk albino. Men också något annat.

Ska ha varit ett riggat paket enligt Googles översättning.
Citat:
Explosion d'un colis piégé
http://www.francesoir.fr/actualites-france/explosion-dun-colis-piege-lyon-des-blesses-legers
Citera
2019-05-25, 00:34
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Fredag är ju favoritdagen för muslimska terrorister att utföra sina dåd, en chans på sju att det är en tillfällighet...

I vanliga fall skulle jag säga "JA" till vad du säger men i detta fall..

-Muslimer "gömmer sig inte undan".., dvs man skulle ta cred..
-Det är ingen självmords-attack, vilket är mera kutym bland dessa stollar..
-Inte några slagord som "allans snackbar" gapas ut..
-Detta är mera "stealth", vilket Islamister inte är förknippade med..

Givetvis så utvecklas även terrorism, och vi kommer att så småningom veta vem/vilka som ligger bakom, men tillsvidare så tror jag på "något annat" än Islamistisk terror.

Men vilken vardag detta har blivit, en bomb smäller av och det blir bara fyra sidor av det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in