E28 Bmw kostade inget för 10 år sedan. Idag verkar priser vara nästan 10x mera än då. Dvs 2009 gentemot 2019. Varför?
Jag har haft några e28 och dom var väl varken bra eller dåliga skulle jag säga. Hårda stolar, svårt köra 20 mil för då blev det obekvämt.
Saab 900 tycker jag är bättre än Bmw E28 nuförtiden.
Varför undrar jag? Då få personer egentligen varit intresserade av e28?
Förklaringen ligger i att de börjar bli få och att intresset ökat i Tyskland vilket gjort att många exporterats. Samma fenomen som gör att priset på 240 börjar öka i sverige dvs en äldre generation will ha sina gamla drömbilar och har kommit upp i en ålder som gör att mna kan betala en slant för ett välvårdat exemplar eller har råd att renovera dem.
En annan sak, som typ tillägg till mitt förra inlägg, är att BMW som enda tysk faktiskt hade en designavdelning värd namnet. BMW står ut som en tysk tillverkare som faktiskt byggde bilar vars design håller, hur rolig är en 80-talsmerca? Eller en Opel, eller Audi, om man räknar tyska Ford som en tysk tillverkare, hur står sig deras design? Inte så mycket, det varierar från aptråkigt till skitfult (vilket förstås inte bara gäller tyska bilar, hur snygg är exv en 740 idag?), BMW står ut med en hållbar design som väl matchar italienare och fransmän från samma tid.
Tyvärr tycker jag att de har tappat stinget, skedde väl nån gång för 20 år sen, undantag finns förstås, 5-seriebilar är ju rätt ok, men det finns många bottennapp från de senaste decennierna.
En sådan (M535i eller M5) i mint condition. Vad kostar en sådan i Sverige ?
M5 finns det ju bara några enstaka av i landet så de är svåra att värdera. Men en riktigt fin M535i kan nog kosta 200.000kr nu. Har väl aldrig varit billiga men gick att hitta för under 50k för en som kanske inte var mint, men ändå fin
M5 finns det ju bara några enstaka av i landet så de är svåra att värdera. Men en riktigt fin M535i kan nog kosta 200.000kr nu. Har väl aldrig varit billiga men gick att hitta för under 50k för en som kanske inte var mint, men ändå fin
M5 kanske det inte finns så många av men M535i kan det finnas flera av och borde finnas några i Sverige som fortfarande kan rulla.