2019-05-24, 15:48
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
När gjorde han det?
Du har rätt, man borde satt Gabbe i fjärde.
Citera
2019-05-24, 16:15
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Lunkans räddningsprocent landade på 84.38%.

Vad hade han sett över hela turneringen då?
Citera
2019-05-24, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag tycker Wennberg gjorde det godkänt också, och även Rasmussen, sett till hela turneringen alltså.
Men då jämför jag med de andra i laget, inte hur hela laget borde presterat.

Kanske att Lander bör nämnas också.

Men det känns lite som att greppa efter halmstrån. Hela laget, som en maskin, underpresterade.
Såg inte bra ut i princip varje match, mer eller mindre.
Nu tittade jag väldigt slarvigt på matcherna men såg det verkligen dåligt ut när vi satte resultat som 8-0, 9-1 och 9-1 mot blåbärslagen?

Som sagt, jag missade stora delar av matcherna så jag undrar uppriktigt
Sen vet jag att det givetvis inte betyder så mycket att göra stora siffror mot skräplag som Italien. De förlorade ju med minst 7-1 mot alla storlagen.
Men ändå: såg man redan då att svenska laget inte va på topp trots den goda målskörden?
Citera
2019-05-24, 17:18
Medlem
Offside

https://twitter.com/grischen/status/1131876321880100865?s=09
Citera
2019-05-24, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica
Jovisst så kan man se det men för mig sved detta mer då Sverige 2016 hade ett ganska svagt lag som inte imponerade i gruppspelet om jag minns rätt ,och förlorade mot supermakten Kanada som sedan gick och vann guldet, där visste man att Sverige med största sannolikhet skulle förlora.

Här däremot hade vi ett nästan renodlat NHL lag ( som i och för sig inte imponerat) och förlorar mot ett på pappret mediokert lag och gör en usel insats med sjukligt dålig coachning av Grönborg.
Visst- årets trupp va vassare än snitt-Tre Kronor så förväntningarna va höga.
Men om man ska se det från ljusa sidan så är det ju fint att så många NHL-spelare ställer upp, måste ju betyda att de åmtinstone har nån slags förtroende för coachen eller organisationen som helhet.
Känns som det va en vända tidigare när Tre Kronors stab inte lyckades locka så många NHL-spelare till VM även när många va utslagna ur NHL-slutspelet.
Senast redigerad av MarcoBolan 2019-05-24 kl. 17:34.
Citera
2019-05-24, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Offside

https://twitter.com/grischen/status/1131876321880100865?s=09
Hahaha. Så oerhört magstarkt att säga "hur Grönborg inte kan utmana deras 4-4 mål är bortom min förståelse"

efter att hela svenska folket gallskrek förra gången de utmanade ett mål på en hårfin offside.

Till och med kommentatorerna sa ju efter 6-7 repriser att de inte kunde se om det va offside eller inte.

Och efter incidenten sa de "Det va bra att vi inte utmanade, för den där var tveksam" då de kollat ytterligare några gånger.

Det är ju helt enkelt så att det inte spelar roll om det går att komma fram till att det va offside 2 dagar senare - om det inte går att konstatera det 100% säkert inom nån minut efter blåsning utan det finns minsta osäkerhetsfaktor - kommer domaren döma mål.
Senast redigerad av MarcoBolan 2019-05-24 kl. 17:45.
Citera
2019-05-24, 18:01
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Nu tittade jag väldigt slarvigt på matcherna men såg det verkligen dåligt ut när vi satte resultat som 8-0, 9-1 och 9-1 mot blåbärslagen?

Som sagt, jag missade stora delar av matcherna så jag undrar uppriktigt
Sen vet jag att det givetvis inte betyder så mycket att göra stora siffror mot skräplag som Italien. De förlorade ju med minst 7-1 mot alla storlagen.
Men ändå: såg man redan då att svenska laget inte va på topp trots den goda målskörden?

Jag tyckte mig iallafall se negativa tendenser, framförallt i försvarsspelet, även mot blåbärsnationerna.
Visst, vi spöade dom med stora siffror, men jag tyckte mig se någonting där som gav mig känslan att det inte skulle gå så bra när vi skulle ställas mot bättre motstånd.
Citera
2019-05-24, 18:32
Medlem
Score123s avatar
Sverige skulle ha slagit Finland med den trupp vi hade, men hockey är inte alltid realistiskt!

Sverige har redan 2 vm-titlar på raken innan dethär, det skapar en viss mättnad. Kanske en viss underskattning också!

Medan Finland inte vunnit sedan 2011, den gången var det i just Slovakien, vart spelas det nu? Juste i Slovakien, med samma coach som 2011, även såna saker skapar mer vilja att vinna i laget, som ett drömscenario. En mätt varg mot en helt utsvulten varg, det är lite så det hela ser ut.

Kritiken mot Grönborg är som den är..När laget vinner, då är han kung, när vi förlorar som igår, då är han toksämst..Det är alltid så med den som är ytterst ansvarig, inget konstigt egentligen!
Citera
2019-05-24, 18:40
Medlem
Har det hänt något mer spektakulärt än Kanadas avslutning mot Schweiz??!!
Citera
2019-05-24, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Nej.

Men intressant att prata mer om det. Såååå nära att slå ut Kanada! Oflyt att de inte gjorde det.

Tidigare i tråden har folk snackat om "Jovisst, vi vann guld förra året - men vi torskade nästan mot Schweiz ju" och "Javisst, för 3 år sen blev vi ägda med 6-0 i kvarten men det va ju mot supermakten Kanada så det räknas inte"

Men nu har ju Schweiz visat att de kan slå de bästa, och Kanada har visat att de inte är så överlägsna.
Citera
2019-05-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar

nä kanske inte ens nära men kommer ihåg när sverige vann över finland en gång i tiden då masken carlsson hade stor show

minns inte exakt hur det gick men det var lite extra ordinärt och sverige vann till slut

hittade det

"Idag för exakt 30 år sen stod Anders ”Masken” Carlsson för en klassisk bedrift. Det var 40 sekunder kvar på matchklockan och ställningen var 4-2 till Finland i Luzjnikihallen, Moskva. När de flesta tänkte hopplöst läge, hade Masken Carlsson andra tankar. Först gjorde han 3-4 via en styrning och endast nio sekunder senare frispelades han av Robert Nordmark och ensam med den finländska målvakten gjorde han processen kort."

https://www.sportbibeln.se/hockey/den-gangen-anders-masken-carlsson-hamtade-upp-mot-finland-pa-egen-hand/

kommer även ihåg foppas solomål mot finland

han bet ihop och gav sig fan på att göra mål

"VM 2003

Du minns:

Lasse Granqvist kvider ”Jag orkar inte mer” när Tre Kronor vänder 1–5 till 6–5 mot Finland i kvartsfinalen.

Du har glömt:

Mest grundläggande är det du inte vill minnas. Att Sverige inte vann detta VM. Det var tyvärr inte i finalen som Tre Kronor gjorde den djävulska vändningen mot Finland – inklusive ”Foppas” soloraid vid 5–5 och ”Pebben” Axelssons seger-mål."

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/ng9Bvo/vm-hojdarna-hela-sverige-snackade-om

vi får glädjas åt svunna segrar
Senast redigerad av klinkerhofen 2019-05-24 kl. 18:53.
Citera
2019-05-24, 18:45
Avslutad
Alltid 50/50 mellan Sverige och Finland. Det är det som gör VM värt att kolla på oavsett spelartrupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in