Citat:
Ursprungligen postat av
DFrost
Rätta mitt minne ifall jag har fel, men Adnilson kom väl på delad förstaplats med CS på den enda tävlingen CS han vara med i innan han gav upp? Adnilsion (som jag för övrigt inte gillade) fortsatte sedan att prestera bra i lagtävlingarna och lyfte verkligen lag Syd.
Så att påstå att CS levererade men inte Adnilsion kan jag inte hålla med om, en tävling räcker inte som underlag för ett sådant påstående. Det enda CS faktiskt levererade i Robinson var pinsamhet över total saknad av social kompetens.
Det är det såklart möjligt att han hade fortsatt leverera om han hade hållit ut, men det är också möjligt att han hade underpresterat lika mycket som Emilio.
Borde kanske förtydliga Hamilton, jag tänker på tiden innan han började lägga sig, även om detta också kan kallas att "leverera" om målet just var att misslyckas och man sedan gör så. Hamilton hann dock förutom den tävlingen du nämner också att leverar i första avsnitten där han var en av de som tog flaggorna när de simmade från flotten. Han slog bland annat Sebbe i simningen mot den flagga han siktade in sig emot. Vilket dessutom var den flagga som var längst bort. Därefter är han en av få som presterar från Lag Syd tillsammans med framförallt Anna W, genom att kasta ner porslin, och därmed bärga segern för sitt lag Syd i laghinderbanan.
Adnilson, som den ö-bo han varit (?), kunde knappt inte simma. Var en av de sista in från flotten kort före Jannika och Mathias. Han hade med andra ord fått stora problem om han hade blivit kvar längre i tävlingen. Det är därför jag skriver att Adnilson blandade och gav. Hyftsat bra på land, men värdelös i vattnet.
Men mitt inlägg handlade ju om att det i årets Robinson var ytterst få som hade tävlingskarraktär. Detta hade definitivt Hamilton, medan det av ovanstående skäl var mer tveksamt gällande Adnilson. Sedan kan diskuteras om Hamilton använde den på rätt sätt eller ej. Själv tycker jag inte det, då han lämnade tävlingen på det sätt han gjorde och inte finns kvar när tävlingen avgörs i finalveckan.
Däremot byggde han sin egen "legend". Precis som Månsson och Jan Bonnevier kommer han för alltid att debatteras när Robinson omtalas. Vågar lova att han på olika sätt dyker upp i tråden vid tillfällen även nästa år.