2019-05-24, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Felet ligger i de lika odugliga svenska sportjournalisterna som skriver upp laget och får spelarna att tro att de verkligen är lika bra som murvlarna i tabloiderna skriver. De seglar på superlativen som de läser om sig själva och glömmer att kämpa. Nylander t e x var VM:s mest överlägsna forward, skrev en sportjournalist i Expressen efter några vinster mot B-nationer där Nylander glänst.
.

Spot on.

Laget som inte spelade:

Lehner

Strålman-Hedman
Lindholm-E Karlsson
Klefbom-Edler
Dahlin

Rakell-Zibanejad-Johnsson
Forsberg-Bäckis-Arvidsson
Johansson-W.Karlsson-Nyquist
Silfverberg-Backlund-Johansson
Burakovsky/Söderberg

Ffa centerlinjen var svag i årets VM-upplaga av Tre Kronor.

mvh
Citera
2019-05-24, 10:02
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
För att få igång Elias x2 och ha två producerande kedjor såklart.

Loui mer istid än Nylander igår, vilket skämt.

Men herregud är det sant?! Bland det mest inkompetenta jag har hört?
Citera
2019-05-24, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja

Grönborgs kommentar att han inte tog en förbannad jävla timeout, när Ryssland krossade Sverige i 2:a perioden: "Det är inte alltid det förändrar matchbilden att ta timeout." Absolut, låt oss istället stå där med fingrarna i skägget och inte göra ett skit istället.

Låt oss även matcha den sämsta hockeyspelaren i ett svenskt landslag på otroligt länge - Loui Eriksson - jättehårt. Karln lyckades för fan inte med någonting under hela matchen, utom att döda sitt eget lag. Låt oss dessutom matcha honom 3 mot 3 i övertid. Grym fingertoppskänsla.

Loui Eriksson hade näst mest istid av ALLA forwards i tredje. HUR I HELVETE KAN HAN VARA LANDSLAGSCOACH? Jag hade hellre haft en basketboll med keps och två tärningar i båset! Vi kan limma på ett skägg också så är redan basketbollen mer värdefull än Grönborg.

Grönborg verkar sakna helt förmåga att träna laget i båset denna turnering. Jag gillar honom skarpt, men denna turnering höll han inte. Har han haft tankarna i Zug? Tyvärr är jag inte så positivt inställd på Garpenlöv som Förbundskapten heller.
Citera
2019-05-24, 10:06
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Men herregud är det sant?! Bland det mest inkompetenta jag har hört?
16:51 Loui -3
15:57 Nyllet +1
Citera
2019-05-24, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Grönborg verkar sakna helt förmåga att träna laget i båset denna turnering. Jag gillar honom skarpt, men denna turnering höll han inte. Har han haft tankarna i Zug? Tyvärr är jag inte så positivt inställd på Garpenlöv som Förbundskapten heller.
Denna turnering? Han höll inte i U18, U20, World Cup, fake OS och nu denna turnering. Dom två senaste gulden är spelarnas förtjänst. Inte hans. Jag skulle vara riktigt orolig om jag var svensk, nu kommer Garpenlöv som är ännu sämre.
Citera
2019-05-24, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Denna turnering? Han höll inte i U18, U20, World Cup, fake OS och nu denna turnering. Dom två senaste gulden är spelarnas förtjänst. Inte hans. Jag skulle vara riktigt orolig om jag var svensk, nu kommer Garpenlöv som är ännu sämre.

Jag tycker Grönborg var bra i J20 och 2 av 3 VM.

Min sammanfattning om honom:

J20 VM: Väldigt bra men tyvärr ofta sämst när det gällde.
World Cup: Tyvärr en liten underprestation.
Fake OS: Här underpresterar Sverige.
VM 2017: Succé.
VM 2018: Guld tack vare spelarna han fick hem.
Vm 2019: Inte godkänt alls.

Jag har hållit Grönborg högt, tycker han är en av våra bästa tränare. Oerhört kompetent. Men denna turnering får han inte godkänt. Det är nog bra att han lämnar. Det blev nog ett år för mycket som Förbundskapten.
Citera
2019-05-24, 10:31
Medlem
Citat:
Jag tycker Grönborg var bra i J20 och 2 av 3 VM.

Min sammanfattning om honom:

J20 VM: Väldigt bra men tyvärr ofta sämst när det gällde.
World Cup: Tyvärr en liten underprestation.
Fake OS: Här underpresterar Sverige.
VM 2017: Succé.
VM 2018: Guld tack vare spelarna han fick hem.
Vm 2019: Inte godkänt alls.

Jag har hållit Grönborg högt, tycker han är en av våra bästa tränare. Oerhört kompetent. Men denna turnering får han inte godkänt. Det är nog bra att han lämnar. Det blev nog ett år för mycket som Förbundskapten.

Tror man ska dela upp det.

Ledarskapsmässigt sannolikt bland de bästa vi haft. Inkluderar spelarrelationerna.

Men, hockeymässigt rätt så medelmåttigt. Grönborg var en brunkare med mycket begränsad/t kreativitet och hockey-IQ som spelare, det lyser igenom.

mvh
Citera
2019-05-24, 10:36
Medlem
Jag har noll koll på turneringen - tycker inte man ska hålla på med hockey mitt i sommaren - men igår slängde jag mig framför TV:n inför sudden. Fy fan, det finns inte många grejer i världen som ger samma eufori som att slå Sverige i idrottssammanhang. Hela kroppen bara skakar av skadeglädje.
Citera
2019-05-24, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minarstorreandin
Men, hockeymässigt rätt så medelmåttigt. Grönborg var en brunkare med mycket begränsad/t kreativitet och hockey-IQ som spelare, det lyser igenom.

mvh

Jag kan faktiskt köpa detta lite. Därav har jag velat haft detta stabet:

Förbundskapten: Grönborg
Assisterande: Garpenlöv
Assisterande: Rönnberg/Hallam/Bullan
Hjälptränare 1: Monthen
Hjälptränare 2-4: Lidström, Sundin, Alfredsson

Ingen risk för att det taktiska faller bort här.

Nu tycker jag visligen du underskattar Grönborgs taktiska förmåga rätt mycket, men jag förstår din poäng. Med detta stab ovan ingen risk att något faller bort. Varken det taktiska eller coachningen i båset. Detta VM har vi stått med 3 zombies i båset som lägger allt krut på att prata med spelarna innan match, paus 1, paus 2 och efter match.

Popovic håller inte, han passar bättre i SHL som assisterande, Garpenlöv kan jag köpa som assisterande men inte som Förbundskapten. Grönborg verkar vara klar med landslaget och det innan detta VM.
Senast redigerad av 400Ben 2019-05-24 kl. 10:41.
Citera
2019-05-24, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif

Skulle inte Grönborg till NHL, men det sprack? Istället blev det Schweiz. Om det är så kan besvikelsen förklara hans likgiltighet i båset. Då är det illa. Så uselt som Sverige spelade mot Finland finns inte hos dessa spelare i normala fall. Grönborgs destruktiva vibbar förlamade spelet?
Att begära videogranskning på Lettlands kvittering liknade nästan önskan om förlust, men det kanske är att ta i.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2019-05-24 kl. 10:53.
Citera
2019-05-24, 10:51
Medlem
Citat:

ett problem tror jag är att nhl-spelarna är lite av primadonnor och grönborg vågar kanske inte styra och ställa för hårt, ändra speltid m,m då blir någon kanske ledsen och vägrar spela igen för sverige?

vad var det för fel på dahlin som inte var med i vm?

var han snuvig?
Citera
2019-05-24, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
ett problem tror jag är att nhl-spelarna är lite av primadonnor och grönborg vågar kanske inte styra och ställa för hårt, ändra speltid m,m då blir någon kanske ledsen och vägrar spela igen för sverige?

vad var det för fel på dahlin som inte var med i vm?

var han snuvig?

Kan ligga nåt i det.

Buffalo stoppade honom. De ansåg att 82 matcher + ett VM var för mycket för en sådan stor talang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in