2019-05-23, 22:34
Medlem
Tråkigt att VM tar slut så här fort och plötsligt men Grönborg har misslyckats grovt denna turnering. Det har varit så dåligt spel så många matcher utan att det blivit bättre.
Citera
2019-05-23, 22:35
Medlem
Kaustis avatar
Rättvist, vilja slår klass varje dag i veckan. Nu kan NHL-tjockisarna svälja stoltheten och inse att det krävs mer än en fet lön för att vinna ett till guld.
Citera
2019-05-23, 22:36
Medlem
Geographicas avatar
Fyfan värsta förlusten sen Vitryssland 2002, brutalt bottennapp !

All heder åt Finland men sjukt dålig insats från Tre Kronor
Citera
2019-05-23, 22:36
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Tråkigt att VM tar slut så här fort och plötsligt men Grönborg har misslyckats grovt denna turnering. Det har varit så dåligt spel så många matcher utan att det blivit bättre.

Ja. Enda segern mot någorlunda bra motstånd kom mot Schweiz.
Citera
2019-05-23, 22:38
Medlem
JAAA!!! Sverige krossar inte Finland trots att Finland inte hade ett enda NHL-proffs och Sverige hade massa!
Citera
2019-05-23, 22:38
Moderator
Ancistruss avatar
Suck! Vilken pina att titta på matchen. Sverige förlorar i stort sätt varenda närkamp och låter finnarna helt föra matchen. 3:e perioden liknade den 2:a, med spel mot ett mål. Det svenska försvarsspelet känns paralyserat. När vi får pucken slänger de bara ut den och låter finnarna börja om.

Varför i helsike valde Grönborg att forsätt spela en formation som uppenbarligen inte fungerat undrer hela matchen? Först efter 50 min förstod han det inte funkade! In istället med W. Nylander, G. Landeskog Elias Pettersson och de få som funkar om vi skall ha en chans.

Edit: Nä, det gick åt helvete! Grönborg må vara bra på att få NHL-spelarna att ställa upp i VM, men i övrigt vet jag inte vad hans kvalité som tränare är...

Grattis Finland! Ni var bättre den här matchen!
Senast redigerad av Ancistrus 2019-05-23 kl. 22:43. Anledning: Edit
Citera
2019-05-23, 22:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Helt otroligt dålig insats från Sveriges sida. Finland ska gratuleras.
Citera
2019-05-23, 22:46
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Bra jobbat Grönborg. Jättefint arbete att hårdarbeta dina sämsta spelare och inte göra ett jävla skit när luften pyser ur laget.

Grönborgs kommentar att han inte tog en förbannad jävla timeout, när Ryssland krossade Sverige i 2:a perioden: "Det är inte alltid det förändrar matchbilden att ta timeout." Absolut, låt oss istället stå där med fingrarna i skägget och inte göra ett skit istället.

Låt oss även matcha den sämsta hockeyspelaren i ett svenskt landslag på otroligt länge - Loui Eriksson - jättehårt. Karln lyckades för fan inte med någonting under hela matchen, utom att döda sitt eget lag. Låt oss dessutom matcha honom 3 mot 3 i övertid. Grym fingertoppskänsla.

Tur att hans clownadept Garpenlöv ska ta över, så att vi cementerar den svenska traditionen med absoluta jävla clowner i båset.

Loui Eriksson hade näst mest istid av ALLA forwards i tredje. HUR I HELVETE KAN HAN VARA LANDSLAGSCOACH? Jag hade hellre haft en basketboll med keps och två tärningar i båset! Vi kan limma på ett skägg också så är redan basketbollen mer värdefull än Grönborg.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2019-05-23 kl. 22:51.
Citera
2019-05-23, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica
Fyfan värsta förlusten sen Vitryssland 2002, brutalt bottennapp !

All heder åt Finland men sjukt dålig insats från Tre Kronor
Kan ändå föredra att vi va minuter från att vinna och förlorade på övertid jämfört med att bli totalt utklassade från början till slut rent målmässigt.

Det va värre 2016 när vi blev överkörda med 6-0 av Kanada i kvarten.

Förvisso svider det extra mycket att förlora mot ett Finland med bara 2 NHL-proffs, men de har ju spelat bra.
Senast redigerad av MarcoBolan 2019-05-23 kl. 22:51.
Citera
2019-05-23, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Loui Eriksson hade näst mest istid av ALLA forwards i tredje. HUR I HELVETE KAN HAN VARA LANDSLAGSCOACH?
Skulle va intressant att höra en förklaring. Men jag skulle gissa att det handlade om "rutin" eller nåt sånt.
Citera
2019-05-23, 22:55
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Skulle va intressant att höra en förklaring. Men jag skulle gissa att det handlade om "rutin" eller nåt sånt.
Han tyckte väl Loui såg imponerande ut som inte vann en enda närkamp, åkte i sirap, förlorade varje närkamp, slog icing på varje rensning och... ja, han var väl imponerad av att han hittade till rätt bås efter varje patetiskt byte helt enkelt.

Jag såg att Loui lyckades med en helt sopren kortpassning i egen zon. Det var väl ungefär vad han lyckades med den här matchen. Jag skulle också VÄLDIGT gärna vilja höra hur Grönborg tänker. Mutor? Hjärnsläpp? Stroke? Droger?
Citera
2019-05-23, 23:02
Moderator
Ancistruss avatar
Varför kunde Anders Grönborg inte se det alla andra såg, Loui Eriksson var urusel matchen igenom, likförbannat släppte han in honom på isen om och om igen. Visst var han en stjärna för ett antal år sedan, men inte nu längre och definitivt inte denna match. Kempe + några till var ju heller inte bra, men där förstod han ju det, efter typ 50 minuter... suck!

Varför inte matcha de som faktiskt åstadkommer något av värde? T.ex. vinner några puckar ibland och inte bara slår ut dem. T.ex. W. Nylander och E. Pettersson G. Landeskog?

Var det sista gången vi fick se L. Eriksson i landslaget tro? H. Lundqvist gjorde en helt OK turnering tycker jag, men jag betvivlar att vi kommer få se honom mer i Tre kronor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in