2019-05-23, 23:25
Medlem
Mycket hat mot Grönborg - men har vi nånsin haft en coach som inte varit hatad, eller åtminstone blivit det förr eller senare, i modern tid?

Menar inte att det är oförtjänt, bara undrar.
Jag kan faktiskt uppskatta att folk vågar kritisera även Grönborgs tidigare insatser under de 2 raka VM-gulden.
Ibland tycker jag att fans är allt för resultatfokuserade och glömmer hur spelet/coachningen såg ut för att enbart vara hylla när vi vinner turneringar och hata när vi förlorar.
Citera
2019-05-23, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Mycket hat mot Grönborg - men har vi nånsin haft en coach som inte varit hatad, eller åtminstone blivit det förr eller senare, i modern tid?

Menar inte att det är oförtjänt, bara undrar.
Jag kan faktiskt uppskatta att folk vågar kritisera även Grönborgs tidigare insatser under de 2 raka VM-gulden.
Ibland tycker jag att fans är allt för resultatfokuserade och glömmer hur spelet/coachningen såg ut för att enbart vara hylla när vi vinner turneringar och hata när vi förlorar.

Karln slänger in kempe och loui eriksson i OT. Så jävla dåligt coachat. Varför inte använda sig av jesper bratt med sin fart? Vad gör eriksson där?
Citera
2019-05-23, 23:28
Medlem
MitchRapps avatar
Alltid roligt att håna finnarna under match men efter matchen är det bara att gratulera till en rättvis seger.

Ryssarna kommer hämta guldet enklare än enklast.
vilket jävla tv-spelslag dem har med en spelare som malkin i 4:e kedjan. Fyfan!
Citera
2019-05-23, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
I kvällens match fick han hela -3...

https://www.iihf.com/en/events/2019/wm/gamecenter/statistics/4235/59-fin-vs-swe

Så totalt -11 på 9 matcher... Då spelade han ändå i PP# 2 tillskillnad mot andra defensiva spelare som Krüger och Rasmussen.
Fast PP räknas väl bort från i +- stats? Det gör den inte i NHL i varje fall.
Det sägs väl att spelare med mycket tid i PP ofta får sämre +- stats, vilket nämns som en av nackdelarna med hela plus/minus-statistiken.

Jag tycker +- är ett överskattat mått.
Exempelvis ledde Ovechkin målligan i NHL 2013-2014 med 51 mål men hade ändå -35 i plus/minus.
Caps hade 235 mål gjorda, och 240 mål back det året så det stack ut.
Men bara för det tyckte jag inte att Ovechkin va sämsta defensiva spelaren.
Citera
2019-05-23, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Alltid roligt att håna finnarna under match men efter matchen är det bara att gratulera till en rättvis seger.

Haha Yes, hånade innan men nu skrev jag till dom och gratulerade till en rättvis vinst.

Svenskarna hade ju noll hjärta, förlorade varje närkamp, skakigt målvaktsspel och ett försvar under all kritik. Framåt hade vi dock ett kanonlag när dom väl fick en puck över röda linjen. Det blir en rysk slakt fram till ett guld, Tjeckien som tvåa och Kanada som trea.
Citera
2019-05-24, 00:13
Medlem
Geographicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Kan ändå föredra att vi va minuter från att vinna och förlorade på övertid jämfört med att bli totalt utklassade från början till slut rent målmässigt.

Det va värre 2016 när vi blev överkörda med 6-0 av Kanada i kvarten.

Förvisso svider det extra mycket att förlora mot ett Finland med bara 2 NHL-proffs, men de har ju spelat bra.

Jovisst så kan man se det men för mig sved detta mer då Sverige 2016 hade ett ganska svagt lag som inte imponerade i gruppspelet om jag minns rätt ,och förlorade mot supermakten Kanada som sedan gick och vann guldet, där visste man att Sverige med största sannolikhet skulle förlora.

Här däremot hade vi ett nästan renodlat NHL lag ( som i och för sig inte imponerat) och förlorar mot ett på pappret mediokert lag och gör en usel insats med sjukligt dålig coachning av Grönborg.
Citera
2019-05-24, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp

Malkin spelar verkligen inte i 4:e kedjan dock.
Citera
2019-05-24, 00:53
Medlem
appendixxivs avatar
Grattis finland,välförtjänd seger.ville mer än tre kronor helt enkelt.
återigen lamt intryck av sverige,samma upplevelse som mot tjeckien,lettland,schweiz o ryssland matcherna-
alltid att det känns som motståndaren vill mer i närkamper och med skridskoåkningen.allt ska göras så lugnt.
visst, hörnqvist var 1 skott mot öppen kasse ifrån att vinna matchen när finland tog ut målvakten men det hade inte varit rättvist. jag känner mig ok med resultatet.
sverige hade blivit överkörda mot ryssland i en semi så lika bra att bli besparad det o slippa grönborg prata om period 1 mot ryssland i gruppspelet ännu en gång.
att följa sverige detta vm var som att följa preds i nhl, bra lag på pappret men man har hela tiden känslan av att "det här laget har det inte i år"
Citera
2019-05-24, 01:03
Medlem
Vilka spelare får då godkänt om man ser till hela turneringen?
Nylander, producerar poäng och har blivit bättre i defensiven.
Adam Larsson, stabil back som sällan går bort sig.
Ekman-Larsson. Gör sällan en dålig match och gör både mål och assists!
Kruger, grym tekare och Sveriges bästa defensiva forward.
Landeskog. En av få svenskar som tacklar, kämpar och som mot Finland täcker skott.
Kommer inte på fler.
Vad tycker ni?

Kan inte sluta på tänka på varför Loui Eriksson blev uttagen.
Han har varit iskall sen han kom till Canucks!
Citera
2019-05-24, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liggist
Vilka spelare får då godkänt om man ser till hela turneringen?
Nylander, producerar poäng och har blivit bättre i defensiven.
Adam Larsson, stabil back som sällan går bort sig.
Ekman-Larsson. Gör sällan en dålig match och gör både mål och assists!
Kruger, grym tekare och Sveriges bästa defensiva forward.
Landeskog. En av få svenskar som tacklar, kämpar och som mot Finland täcker skott.
Kommer inte på fler.
Vad tycker ni?

Kan inte sluta på tänka på varför Loui Eriksson blev uttagen.
Han har varit iskall sen han kom till Canucks!

hörnqvist har väl kämpat på och gjort nylander lite bättre

synd bara att han missade det öppna målet hade varit hjälte om han satt den
Citera
2019-05-24, 01:25
Medlem
appendixxivs avatar
Petterssons mål var riktigt snyggt ikväll, och hans offensiva tackling på den storvuxna nr.12 var grym
Citera
2019-05-24, 01:38
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liggist
Kommer inte på fler.
Vad tycker ni?
Jag tycker Wennberg gjorde det godkänt också, och även Rasmussen, sett till hela turneringen alltså.
Men då jämför jag med de andra i laget, inte hur hela laget borde presterat.

Kanske att Lander bör nämnas också.

Men det känns lite som att greppa efter halmstrån. Hela laget, som en maskin, underpresterade.
Såg inte bra ut i princip varje match, mer eller mindre.
Senast redigerad av Bartman777 2019-05-24 kl. 01:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in