2019-05-23, 17:58
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nämen!

Skulle ju leta reda på en artikel åt zilvereko om barnamördarna Hanna och Oskar, men se vad jag sprang på.

Så duktigt gjort att äntligen uppdatera sidan sen den 11 december. Det är ju bara den 23 maj nu.
Häromdan skrev jag till flashig78 om Höglunds fel på bloggen:
Samtidigt kan den felaktiga rubriken nämnas:
"Barnen i Bjärred ströps till döds av sina föräldrar."

Ett barn ströps, det andra kvävdes är korrekt fakta."

Nu är det fixat i allafall. Det är bara att hojta så hjälper jag till med korrekta uppgifter - för så undermålig kvalité ska det inte vara om Bjärredfallet:
Nån som minns om denna slash fanns förut gällande boken?

Tur att den här tråden finns så att såna bedrövliga sakfaktafel kan korrigeras.

Jag hade ungefär två timmar på jobb idag där jag mest satt och filade naglarna. Tillbringade tiden med att lusläsa EHs blogg angående Bjärred vad gäller faktafel. Orkade inte till slut. Det blev för mycket. Och jag blev bara förbannad. HUR kan man fabulera på det viset? Raderade skiten och gick hem.
Boken kommer dock lusläsas, och det blir mitt högst självpåtagna uppdrag i höst. Jag kommer inte tolerera att nån ljuger sig igenom en bok som skall vara ett journalistiskt grävande men som visar sig vara fabuleringar, gissningar och annat skit - om det inte står att det är just spekulationer, gissningar och fabuleringar.
Citera
2019-05-23, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Du tuggar om och om och om igen. Spotta ut nån gång. Att du inte ser det omaskat i fu:n är pga att EGW sa efteråt att det kan ha varit fel att nämna att morden skulle varit på grund av barnens ME, trots att det uppenbarligen stått i brevet. Och det skulle undersökas om man brutit mot en lag.

Därför kan man tänka sig att man maskade det. Därför att man inte visste om det var korrekt att låta det stå omaskat. Själva sjukdomen var offentlig, och troligen var det då också därför man lät citat ur journalutdraget hänga med i den fu som vi fick. Man har dock inte skrivit att just den informationen skulle stå omaskad i fu:n.

Du är envis som en åsna. Du borde blivit journalist...

Men vänta nu ... visste inte Malmöpolisen om huruvida de stod och avslöjade saker på en offentlig pressträff som det stred mot lagen att yppa?

Det måste vara jag som har missförstått något.
Citera
2019-05-23, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Bjärredfallet är sekretessbelagt. I typ 70 år. Men forskare kan använda det som objektivt mtrl. Kanske. "Nyfikna göre sig icke besvär". Tror du får dö nyfiken i detta fall :-).

Får jag inte någon förklaring så släpper jag givetvis fallet. Det finns annat att göra i livet än att hänga i en fb-tråd dygnet runt med oändliga upprepningar.

Hoppas bara att barnen i Bjärred får någon slags upprättelse nån gång och inte glöms bort. Personligen behöver jag inte veta några detaljer.
Citera
2019-05-23, 18:09
Medlem
Citat:
ÄR DU BLÅST?
Hon är en barnmördare på identiskt samma sätt som Oskar.

FÖR ATT;

De båda är formellt misstänkta för mord på sina döttrar som resultat av förundersökningen.

Det är dina utbrott mot Hanna som luktar jävligt illa.
Citera
2019-05-23, 18:14
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Får jag inte någon förklaring så släpper jag givetvis fallet. Det finns annat att göra i livet än att hänga i en fb-tråd dygnet runt med oändliga upprepningar.

Hoppas bara att barnen i Bjärred får någon slags upprättelse nån gång och inte glöms bort. Personligen behöver jag inte veta några detaljer.
Cred där!
Barnen behöver ingen s k upprättelse. Alla vet att dessa två är oskyldiga offer. Och som far-/morförälder glömmer man dom självklart aldrig. Men... de anhöriga vet varför detta skedde. Kanske har de förlåtit. Att inte förlåta gör en bitter. Att förlåta innebär inte att man tycker att detta var okey nånstans. Men vi kommer aldrig få tillgång till hela förklaringen. Om inte nån nära anhörig släpper ut det. Och jag tror ärligt talat inte de kommer göra det av den enkla anledningen att de inte har behov av det.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är dina utbrott mot Hanna som luktar jävligt illa.
Hahahaha - Utbrott?!

Jag skriver att de är precis lika skyldiga. Jag skriver till andra som inte begriper vad Fu:s resultat är att hon är en barnmördare.
Jag har skrivit att jag inte ser henne drivande utan snarare den som väcker frågan. Jag har inte skrivit ett förbannade negativt ord jämfört med Oskar.

Är det nån som ska knipa gällande moral så är det du - som du har spekulerat kring barnen, skrivit om deras vän och barnvakt och Oskars anhöriga.
Du är en hycklare av högsta rang.
Citera
Medlem
Citat:
Nämen!

Skulle ju leta reda på en artikel åt zilvereko om barnamördarna Hanna och Oskar, men se vad jag sprang på.

Så duktigt gjort att äntligen uppdatera sidan sen den 11 december. Det är ju bara den 23 maj nu.
Häromdan skrev jag till flashig78 om Höglunds fel på bloggen:
Samtidigt kan den felaktiga rubriken nämnas:
"Barnen i Bjärred ströps till döds av sina föräldrar."

Ett barn ströps, det andra kvävdes är korrekt fakta."

Nu är det fixat i allafall. Det är bara att hojta så hjälper jag till med korrekta uppgifter - för så undermålig kvalité ska det inte vara om Bjärredfallet:
Nån som minns om denna slash fanns förut gällande boken?

Tur att den här tråden finns så att såna bedrövliga sakfaktafel kan korrigeras.

Till skillnad mot dig så har jag, genom att väga olika uppgifter och andras kunskaper, fått revidera delar av min uppfattning under årets gång gällande bjärredmorden. Det är något jag inte tror att du skulle göra - eftersom du anser dig äga sanningen från början till slut. Du skulle aldrig ändra uppfattning och dessutom erkänna det. Trots att du inte har mer upplysningar om fallet än andra.

Eller har du kanske det?
Citera
2019-05-23, 18:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Till skillnad mot dig så har jag, genom att väga olika uppgifter och andras kunskaper, fått revidera delar av min uppfattning under årets gång gällande bjärredmorden. Det är något jag inte tror att du skulle göra - eftersom du anser dig äga sanningen från början till slut. Du skulle aldrig ändra uppfattning och dessutom erkänna det. Trots att du inte har mer upplysningar om fallet än andra.

Eller har du kanske det?
Har du döpt fallenhet för konspirationer till "revidera delar av min uppfattning"?
Ge dig nu att försöka framstå som om du vore redig och öppen, du framstår bara dummare.

Nej, jag anser mig inte äga sanningen:

Jag återger och tror på FÖRUNDERSÖKNINGENS RESULTAT.
Sen utgår mina reflektioner från bådas skuld.

Du verkar ha förirrat dig in i en sockervadd och begriper inte ens att Hanna enligt bevisningen är skyldig likaväl som Oskar.
Anser det som förtal mot anhöriga. Det var riktigt kul iofs.
Senast redigerad av develi 2019-05-23 kl. 18:54.
Citera
2019-05-23, 18:54
Medlem
Flashig78s avatar
Ska vi upprepa en sammanfattning?

Mamman hittades död i sin säng på bottenvåningen. Nedbäddad (med täcke över kroppen)
Barnen hittades döda i var sitt rum. Nedbäddade, men täcken över sina kroppar
Mannen hittades hängd i trappräcket mellan kök och vardagsrum
Förklaringsbrev där man berättade att man i samförstånd beslutat morden och självmorden. Daterat 3/1 2018 (jag fick datumet bekräftat via mail från ACA, vilket jag meddelat denna tråd). Låg på bord i vardagsrummet
Testamente finns daterat 3/1 2018. Låg på bord i vardagsrummet
USB-minne låg på bord i vardagsrummet
Pekdator med öppen inloggning där mailkonversation fanns (hittades i köket tror jag)
Iphonetömning där uppgifter som var ”relevanta för fallet” tillvaratogs
Två barn med diagnosticerad ME
Två föräldrar som inte såg framtiden med någon livskvalitet pga barnens sjukdomssituation
Mamma som ett par år tidigare haft bröstcancer
Pappa som (enligt pianolärarinnan) varit avmagrad och såg sjuk ut i årsskiftet 2016/2017. (Inte fakta – enbart hennes ord)
Ett barn med hemundervisning åtminstone sedan 2015
Ett barn med hemundervisning sedan hösten 2017
Beslut om mord och självmord sedan hösten 2017
Rykten om film finns – obekräftat
Rykten om att något hände runt 3 advent (cancerrecidiv för Hanna?)
Testamente bevittnat 3/1 av H*nssons, grannar till paret
Citera
2019-05-23, 18:56
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Hahahaha - Utbrott?!

Jag skriver att de är precis lika skyldiga. Jag skriver till andra som inte begriper vad Fu:s resultat är att hon är en barnmördare.
Jag har skrivit att jag inte ser henne drivande utan snarare den som väcker frågan. Jag har inte skrivit ett förbannade negativt ord jämfört med Oskar.

Är det nån som ska knipa gällande moral så är det du - som du har spekulerat kring barnen, skrivit om deras vän och barnvakt och Oskars anhöriga.
Du är en hycklare av högsta rang.

Ursäkta - men hur kan en vuxen individ sitta vid ett tangentbord och skriva något sånt här?.
Det är vedervärdigt! Enormt långt från hyffs och god ton. Dessutom i en tråd som handlar om något mycket tragiskt där två oskyldiga barn fått sätta livet till.

Alla dessa påhopp, raljerade hemska angrepp. Idiot, blåst, imbecill, hycklare, Dr Mengele, du kan inte ditt jobb, du missköter ditt jobb, du är oempatisk, du kränker, du är , du är, du är, du, du ,du......

Folk mår ibland skit ute i vårt samhälle, 40 personer per dygn försöker ta sina liv. Vi diskuterar ett fall där en eller två föräldrar inte såg att nästa dygn hade något värde att uppleva. Där det inte fanns en enda person som betydde tillräckligt mycket eller gav tillräcklig glädje för att den som tog sitt liv kunde motiveras att leva vidare.
Och ändå flödar näthatet och angreppen här likt en gröngul sörja som smetar ner var och varannat inlägg. Hat ger smärta och sorg - varför skada och göra illa någon under en diskussion om att folk gjort illa och suiderat?

Vi tycker och tänker olika kring vad som kan ligga bakom, vad som hänt och hur informationen om detta presenterats. Det är tillåtet att ha olika åsikter om Bjärredsfallet och just på FB också tillåtet att ventilera dem. Men hur kan det vara så förbannat svårt för vissa här att hålla en normal samtalston???

Ja det är självklart, Zilvereko, att det kommer att komma mer info om detta i framtiden.
Kanske inte all info men definitivt betydligt mer. Varje person och framför allt varje journalist som lägger ner kraft och tid på att försöka få fram sanningen som samhället kan lära och få del av borde få en särskild stjärna i himmelen, tycker jag.
I en himmel där förhoppningsvis de mördade barnen finns. För det är för dem som oskyldiga mordoffer - och för alla eventuella framtida barnoffer - som det som hände Agnes och Moa aldrig ska glömmas bort, aldrig ska gömmas undan och helst förhindras från att någonsin upprepas.
Senast redigerad av Solglittret 2019-05-23 kl. 18:59.
Citera
2019-05-23, 19:03
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ursäkta - men hur kan en vuxen individ sitta vid ett tangentbord och skriva något sånt här?.
Det är vedervärdigt! Enormt långt från hyffs och god ton. Dessutom i en tråd som handlar om något mycket tragiskt där två oskyldiga barn fått sätta livet till.

Alla dessa påhopp, raljerade hemska angrepp. Idiot, blåst, imbecill, hycklare, Dr Mengele, du kan inte ditt jobb, du missköter ditt jobb, du är oempatisk, du kränker, du är , du är, du är, du, du ,du......

Folk mår ibland skit ute i vårt samhälle, 40 personer per dygn försöker ta sina liv. Vi diskuterar ett fall där en eller två föräldrar inte såg att nästa dygn hade något värde att uppleva. Där det inte fanns en enda person som betydde tillräckligt mycket eller gav tillräcklig glädje för att den som tog sitt liv kunde motiveras att leva vidare.
Och ändå flödar näthatet och angreppen här likt en gröngul sörja som smetar ner var och varannat inlägg. Hat ger smärta och sorg - varför skada och göra illa någon under en diskussion om att folk gjort illa och suiderat?

Vi tycker och tänker olika kring vad som kan ligga bakom, vad som hänt och hur informationen om detta presenterats. Det är tillåtet att ha olika åsikter om Bjärredsfallet och just på FB också tillåtet att ventilera dem. Men hur kan det vara så förbannat svårt för vissa här att hålla en normal samtalston?

Ja det är självklart, Zilvereko, att det kommer att komma mer info om detta i framtiden.
Kanske inte all info men definitivt betydligt mer. Varje person och framför allt varje journalist som lägger ner kraft och tid på att försöka få fram sanningen som samhället kan lära och få del av borde få en särskild stjärna i himmelen, tycker jag.
I en himmel där förhoppningsvis de mördade barnen finns. För det är för dem som oskyldiga mordoffer - och för alla eventuella framtida barnoffer - som det som hände Agnes och Moa aldrig ska glömmas bort, aldrig ska gömmas undan och helst förhindras från att någonsin upprepas.
Äh, lägg ner. Lär dig stava. Du skriver "tipps", du skriver "hyffs". Har du inget rättstavningsprogram?
Nej, det är inte tillåtet att vare sig ljuga eller fabulera, och det borde du veta med ditt yrke. Här är det fakta som gäller. Du kan inte sitta och hitta på saker även om du råkar sitta på din kammare och skriva. Det är inte okey nånstans. Gör som jag, läs igenom tråden och läs vad du skrivit under året. Läs igenom bloggen och läs vad som skrivits där. Kanske det går upp ett ljus att polisen faktiskt gjort sitt jobb. Och denna märkliga empati du påstår att du har för barnen är bara vidrig. Du vill bara ha uppmärksamhet. De är offer. Föräldarna orkade inte. Kan du begripa det? Det är inte okey nånstans att ta livet av sina barn. Inte nånstans. Men det finns en psykologisk förklaring som du aldrig kommer begripa: föräldrarna orkade inte, och de orkade heller inte lämna barnen efter sig med den enorma livssorg det skulle innebära att förlora sina föräldrar i ett självmord - p g a att de inte pallade livet i den situation de var i.

Sluta vara så vidrigt självrättfärdig!
Citera
2019-05-23, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Vi tycker och tänker olika kring vad som kan ligga bakom, vad som hänt och hur informationen om detta presenterats. Det är tillåtet att ha olika åsikter om Bjärredsfallet och just på FB också tillåtet att ventilera dem. Men hur kan det vara så förbannat svårt för vissa här att hålla en normal samtalston???

Menar du att minnet över Bjärredsstryparna behöver vårdas bättre och att diskussionen om vad som hände bör ske med respekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in