Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Hahahaha - Utbrott?!
Jag skriver att de är precis lika skyldiga. Jag skriver till andra som inte begriper vad Fu:s resultat är att hon är en barnmördare.
Jag har skrivit att jag inte ser henne drivande utan snarare den som väcker frågan. Jag har inte skrivit ett förbannade negativt ord jämfört med Oskar.
Är det nån som ska knipa gällande moral så är det du - som du har spekulerat kring barnen, skrivit om deras vän och barnvakt och Oskars anhöriga.
Du är en hycklare av högsta rang.
Ursäkta - men hur kan en vuxen individ sitta vid ett tangentbord och skriva något sånt här?.
Det är vedervärdigt! Enormt långt från hyffs och god ton. Dessutom i en tråd som handlar om något mycket tragiskt där två oskyldiga barn fått sätta livet till.
Alla dessa påhopp, raljerade hemska angrepp. Idiot, blåst, imbecill, hycklare, Dr Mengele, du kan inte ditt jobb, du missköter ditt jobb, du är oempatisk, du kränker, du är , du är, du är, du, du ,du......
Folk mår ibland skit ute i vårt samhälle, 40 personer per dygn försöker ta sina liv. Vi diskuterar ett fall där en eller två föräldrar inte såg att nästa dygn hade något värde att uppleva. Där det inte fanns en enda person som betydde tillräckligt mycket eller gav tillräcklig glädje för att den som tog sitt liv kunde motiveras att leva vidare.
Och ändå flödar näthatet och angreppen här likt en gröngul sörja som smetar ner var och varannat inlägg. Hat ger smärta och sorg - varför skada och göra illa någon under en diskussion om att folk gjort illa och suiderat?
Vi tycker och tänker olika kring vad som kan ligga bakom, vad som hänt och hur informationen om detta presenterats. Det är tillåtet att ha olika åsikter om Bjärredsfallet och just på FB också tillåtet att ventilera dem. Men hur kan det vara så förbannat svårt för vissa här att hålla en normal samtalston???
Ja det är självklart, Zilvereko, att det kommer att komma mer info om detta i framtiden.
Kanske inte all info men definitivt betydligt mer. Varje person och framför allt varje journalist som lägger ner kraft och tid på att försöka få fram sanningen som samhället kan lära och få del av borde få en särskild stjärna i himmelen, tycker jag.
I en himmel där förhoppningsvis de mördade barnen finns. För det är för dem som oskyldiga mordoffer - och för alla eventuella framtida barnoffer - som det som hände Agnes och Moa aldrig ska glömmas bort, aldrig ska gömmas undan och helst förhindras från att någonsin upprepas.