2019-05-23, 15:26
Medlem
Så här svarade @Schazz 18/7:

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Nej, UW och LW var inte med i samma församling. UW var medlem i Betelkyran och LW var medlem i Hagakyrkan. UWs fru efter LW jobbade aldrig i församlingen, hon bodde väl inte ens i Örebro?
LW lämnade Betelkyrkan efter en kontrovers hon hade med församlingen.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tack. Så hon lämnade aldrig Hagakyrkan?
Hur har jag fått för mig att hon lämnade två församlingar då. 🤔

Kan hon då ev ha jobbat i någon annan kyrka innan Betelkyrkan,
eftersom du har för dig att hon lämnat två församlingar?
Citera
2019-05-23, 15:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Så här svarade @Schazz 18/7:

Kan hon då ev ha jobbat i någon annan kyrka innan Betelkyrkan,
eftersom du har för dig att hon lämnat två församlingar?

Nej, jag minns ingen innan Betelkyrkan.
Jag kanske tänkte att hon lämnade sin andra församling (Hagakyrkan) i samband med att hon slutade som pastor och bytte till ensamkommande ungdomar.
Citera
2019-05-23, 16:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Man kan ju undra hur Medinsyn kan veta
allt detta om LWs intima relationer.
Den enda som kan veta det var väl LW
och männen själva?

Ja, det kan man fundera över...
Citera
2019-05-23, 16:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
;

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Enligt @Schazz så är mannen hon var till Edinburgh med,
den man som Schazz försökte lyfta i tråden, men som tystades
ner, se inlägg av skribenten.

Mannen på bilden har alltså initialerna JH - dock inte att blanda
ihop med B*hold*erX som har samma initialer.

Den här mannen heter J*n i förnamn, om jag minns helt rätt.

EDIT; ser att @gloriouslife redan skrivit mannens namn!

Tack för att ni rett ut det hela.
Ska läsa igenom när jag får tid.
Får försöka lägga ihop mitt eget pussel och reda ut vem/vilka som är ursprungskällan till att LW hade det förhållandet med JH medan han var ännu gift. Det verkar allt lite rörigt just nu (för mig).
Schazz, EGT (?) och Honan?
Citera
2019-05-23, 17:01
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för att ni rett ut det hela.
Ska läsa igenom när jag får tid.
Får försöka lägga ihop mitt eget pussel och reda ut vem/vilka som är ursprungskällan till att LW hade det förhållandet med JH medan han var ännu gift. Det verkar allt lite rörigt just nu (för mig).
Schazz, EGT (?) och Honan?

Det är Schazz som först nämnde JH den 22/5 -18 http://www.flashback.org/sp64122280
Citera
2019-05-23, 17:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Standardsvar från advokaten.
Tycker du att det ger någon som helst information?
Jag är inte helt säker på om jag förstår din fråga rätt nu, och jag förstår inte riktigt varför du ställer den till just mig. Men på frågan svarar jag i alla fall ja. Visst är den misstänktes egen inställning till det han anklagas för att betrakta som information, ganska relevant sådan dessutom.

Ännu mer intressant är kanske ett tidigare inlägg från 'EnGodTanke', om att SD skall ha sagt sig ha uppgett i förhör att han var hemma den aktuella tiden under kvällen. Om det stämmer att SD var hemma så skulle ju det här kunna vara den naturliga förklaringen till att det verkar vara så besvärligt för åklagaren att koppla honom till brottet.
Senast redigerad av Draifos 2019-05-23 kl. 17:13.
Citera
2019-05-23, 17:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det är Schazz som först nämnde JH den 22/5 -18 http://www.flashback.org/sp64122280

Ok, tack!
Så Schazz är källan till den informationen att både JH och ML var gifta under tiden för deras relation med LW?

Eller har det (att de var gifta då) rotats fram av någon i tråden?
Som sagt, har inte satt mig ner ordentligt nu för att tänka och läsa, så mina frågor kanske är självklara.
Minns också att Cloudedcrystalbeam och Banannn (blev det rätt där?) rotade fram en hel del hårdfakta. Kanske var det någon av dom som hittade uppgifter på om och när de var gifta/skilda?
Citera
2019-05-23, 17:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ok, tack!
Så Schazz är källan till den informationen att både JH och ML var gifta under tiden för deras relation med LW?

Eller har det (att de var gifta då) rotats fram av någon i tråden?
Som sagt, har inte satt mig ner ordentligt nu för att tänka och läsa, så mina frågor kanske är självklara.
Minns också att Cloudedcrystalbeam och Banannn (blev det rätt där?) rotade fram en hel del hårdfakta. Kanske var det någon av dom som hittade uppgifter på om och när de var gifta/skilda?

Uppgiften om att ML var gift fick Schazz av någon annan i tråden om du läser de två inlägg Ozzie citerade tidigare idag.

Viktigt att påpeka är att ingen av de som kände Lena och kom med uppgifter om att "det finns mer" eller andra skribenter har någonsin dementerat att Lena hade något förhållande med ML och JH medan de var gifta.

Tror du inte att de hade skrivit till oss i tråden att "vänta nu, det ni anklagar Lena för är falskt. Hon hade ingen relation med dessa herrar, åtminstone inte under tiden de var gifta".?

Varför har det inte kommit sådana dementier?
Det har även kommit bekräftelser till Schazz inlägg från ytterligare skribenter som t.ex. EGT och någon/några andra som tydligen också hade koll på att även ML var gift.

Ska du börja ifrågasätta dessa uppgifter efter 1 år nu när inte ens de som kände de inblandade har förnekat dem ?

Om du är en sådan strikt källkritisk och ifrågasättande person undrar jag varför du inte ifrågasatt uppgifter som kommit om SD på detta vis också?
Citera
2019-05-23, 18:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Uppgiften om att ML var gift fick Schazz av någon annan i tråden om du läser de två inlägg Ozzie citerade tidigare idag.

Viktigt att påpeka är att ingen av de som kände Lena och kom med uppgifter om att "det finns mer" eller andra skribenter har någonsin dementerat att Lena hade något förhållande med ML och JH medan de var gifta.

Tror du inte att de hade skrivit till oss i tråden att "vänta nu, det ni anklagar Lena för är falskt. Hon hade ingen relation med dessa herrar, åtminstone inte under tiden de var gifta".?

Varför har det inte kommit sådana dementier?
Det har även kommit bekräftelser till Schazz inlägg från ytterligare skribenter som t.ex. EGT och någon/några andra som tydligen också hade koll på att även ML var gift.

Ska du börja ifrågasätta dessa uppgifter efter 1 år nu när inte ens de som kände de inblandade har förnekat dem ?

Om du är en sådan strikt källkritisk och ifrågasättande person undrar jag varför du inte ifrågasatt uppgifter som kommit om SD på detta vis också?

Ja, jag tycker alltid att det känns skönt att veta varifrån uppgifterna ursprungligen kommer.Det är nu länge sedan man läste dessa inlägg och ett tag tyckte jag att jag hade lite koll.
Nu när det återigen kommer inlägg om LWs "mörka" sidor, vill jag försöka så gott det går att bilda mig en uppfattning om hur det ligger till.

Just nu finns det i tråden uppgifter på tre förhållanden som LW ska ha haft där mannen ska ha varit gift under förhållandet. Det är rätt många det. Särskilt många blir det för en pastor.

Är det fel att försöka utröna sanningshalten? Stämmer dessa uppgifter eller inte?

Samlade ihop några inlägg från 3 juli:

Citat:
Ursprungligen postat av Dahliabelle
Angående m.g.l. (ML) så har jag hört att han och LW delade hotellrum i början av november 2016, när de deltog på ett stort event (som kallas FAD) i Linköping.

En bekant till mig pratade mycket med LW under den här tiden, och LW anförtrodde hen mycket om SD. Min bekant tyckte att det var lite jobbigt då hen var vän med ML, och samtidigt visste att LW gick bakom hans rygg med SD.

Vad jag minns, så var det vid den tiden någonting om att LW ville avsluta med SD, men SD ville inte, och hotade med att sprida vissa bilder och filmsnuttar (?) som LW hade skickat till honom. Kan det vara detta som låg till grund för ofredandeanmälan som hon sedan inte gick vidare med?

Min bekant har också fått sin telefon genomsökt av Örebropolisen. Om hen lämnade in den frivilligt eller om de beslagtog den vet jag inte. Mycket möjligt att det var frivilligt, då hen var vän med LW.

Hen har dessutom ordentligt styrkt alibi, så tänk inte ens tanken.

EDIT: Ändrade lite, jag vet inte säkert att de delade hotellrum. Jag var inte där.

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Lite om ML. Vet inte om det är av värde.

ML var gift med MO 1997-08-23 till 2016-02-02. De vigdes av Svenska Baptistförbundet i Västerås.

De har ett barn som föddes 1998.

Boendehistorik:

1995-09-29 till 1996-12-01 (sammanboende)

1996-12-01 till 2003-03-01
(sammanboende på ny adress, de gifter sig, sedan flyttar ML ut och MO bor kvar)

2003-03-01 till 2004-09-08 (ej sammanboende)

2004-09-08 till 2015-12-23 (sammanboende igen tills ML flyttar ut och MO bor kvar)

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag ställer frågan igen, för nått känns fel!
Jag har två uppgifter om ML (m.g.l.) och LW:s relation. Den ena är att den ligger längre tillbaka i tiden och den andra är att den var nu under våren.
Det som talar för att dom hade nått mellan sig under våren är loggar och att ML vart irriterad att LW skulle till Norge med BeholderX. Kan vara så enkelt att dom är bra vänner och hans irritation var att han ville med eller att dom pratat om att han och LW skulle åka, men det lät inte så enligt vittnet.

Sedan kommer vi till att ML tydligen är nyskild, NÄR? Då stämmer det eventuellt bättre att han kan haft en relation under våren.
Om hans relation var längre tillbaka i tiden, när i så fall och hur länge var han gift. Var det med en otrohetsaffär i så fall? Otäckt lik dom förutsättningarna SD har....

Sedan gillade jag inte dimridån som kom här i tråden att "glöm ML, han var i USA", men det visade sig att han kom hem den helgen.

Snälla, skriv inte nu "Sluta, SD sitter skäligen". Om vi släcker denna bubbla, kanske vi även kan närma oss SD om han är skyldig.... Tills SD är dömd så tror jag att vi ska spåna öppet om möjligheter.

Hur var det nu, ML, visst fanns det två med samma initialer?
Och när var det som LW skulle ha haft en relation med ML?
Enligt Dahliabelle ska de bokat hotellrum på FAD Linköping nov -16.
23/12-15 flyttar ML ut från sin fru och skiljer sig 02-16.
Senast redigerad av notknapparen 2019-05-23 kl. 18:10.
Citera
2019-05-23, 18:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ja, jag tycker alltid att det känns skönt att veta varifrån uppgifterna ursprungligen kommer.Det är nu länge sedan man läste dessa inlägg och ett tag tyckte jag att jag hade lite koll.
Nu när det återigen kommer inlägg om LWs "mörka" sidor, vill jag försöka så gott det går att bilda mig en uppfattning om hur det ligger till.

Just nu finns det i tråden uppgifter på tre förhållanden som LW ska ha haft där mannen ska ha varit gift under förhållandet. Det är rätt många det. Särskilt många blir det för en pastor.

Är det fel att försöka utröna sanningshalten? Stämmer dessa uppgifter eller inte?

Samlade ihop några inlägg från 3 juli:

Hur var det nu, ML, visst fanns det två med samma initialer?
Och när var det som LW skulle ha haft en relation med ML?
Enligt Dahliabelle ska de bokat hotellrum på FAD Linköping nov -16.
23/12-15 flyttar ML ut från sin fru och skiljer sig 02-16.

Jag tror att det var efter att LW och MgL delat hotellrum i Linköping
som det började skära sig mellan LW och SD.

Det finns foton på dem tillsammans strax efter det
och SD ser eländig ut.
Det kanske var då han började förstå att han var
på väg att förlora LW.
Jag tror att det var det bråket i bilen handlade om.
Sedan följde anmälan och HD och JG fick reda på
otroheten.
Sedan dess gick allt bara utför för SD medan LW
lekte vidare tillsammans med andra manliga vänner.
Han hade ingen kontroll på henne längre.
Visste inte vilka som var vänner och vilka som var mer
än vänner.
Från år 2016 finns det massor av foton på LW och Mgl
tillsammans Kanske hade LW sagt till SD att de bara
var vänner och han trodde på det tills han fick veta
att de delat hotellrum?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-05-23 kl. 18:34.
Citera
2019-05-23, 18:59
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Tack för länken till Honans sammanställning.
Det känns som många av dessa män börjat falla i min hjärnas vindlingar. Får väl sätta mig ner och gå igenom Honans fina sammanställning och jmf med Medinsyns inlägg:

" Intima relationer har hon haft med Stefan D, Joakim S, Mats L, Jan H och Peter N efter sin skilsmässa. JS, ML och PN var alla mycket korta perioder av intimitet."

https://www.flashback.org/p65394656#p65394656

Några svaga minnesbilder har jag, men jag tror jag la upp dom på hatthyllan för att någonstans så har jag aldrig tänkt att det har med mordet att göra, mer än att det kan ha irriterat mgm att hon hade relationer med män i allmänhet.

Tillägg:
enligt Medinsyn, samma inlägg so:
"Det fanns heller aldrig något intimt med Speedlinkan."

Citat:
Man kan ju undra hur Medinsyn kan veta
allt detta om LWs intima relationer.
Den enda som kan veta det var väl LW
och männen själva?

Kanske ännu mer intressant vilka av alla ovanstående män som sinsemellan kände till de andras intima relationer med LW. Kanske har tråden varit en obekväm ögonöppnare för dem. För att inte tala om deras eventuella nuvarande respektive fruar och flickvänner
Citera
2019-05-23, 18:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Jag tror att det var MgL som stöttade
henne att göra anmälan för trakasserierna
och att det var han som uppmuntrade henne
att fullfölja anmälan om misshandel när hon
först tvekade om hur hon skulle göra.

Han måste i så fall ha blivit väldigt förvånad
när han mötte LW och SD tillsammans när de
var ute på sin skridskotur någon månad senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in