Citat:
Att hon inte skyltade med relation med den hemlige pojkvännen för 4-5 år sedan hade inte med SD att göra utan var p.g.a. att mannen var gift.
Precis som Lena inte skyltade med att hon hade en affär med SD m.a.o.
Jag tycker det är på tiden att vi slutar försöka
släta över hennes mindre bra sidor och skylla allting i hennes liv på SD. Hon gjorde sina egna val, en del var mindre bra och det var ingen som tvingade henne. Det spelar ingen roll om det var de gifta männen som var drivande i att inleda relationer, en kvinna har valet att säga nej.
Varför trycker du på att det kanske var männen som drivande i att inleda affärer? Befriar det Lena från ansvar menar du? Hade hon ingen möjlighet att säga nej? Blev hon hotad av dessa män och tvingad att inleda relationer?
Alla vuxna människor gör sina egna beslut och dessa leder till konsekvenser, ibland till bra och ibland till tragiska som i detta fall.
Precis som Lena inte skyltade med att hon hade en affär med SD m.a.o.
Jag tycker det är på tiden att vi slutar försöka
släta över hennes mindre bra sidor och skylla allting i hennes liv på SD. Hon gjorde sina egna val, en del var mindre bra och det var ingen som tvingade henne. Det spelar ingen roll om det var de gifta männen som var drivande i att inleda relationer, en kvinna har valet att säga nej.
Varför trycker du på att det kanske var männen som drivande i att inleda affärer? Befriar det Lena från ansvar menar du? Hade hon ingen möjlighet att säga nej? Blev hon hotad av dessa män och tvingad att inleda relationer?
Alla vuxna människor gör sina egna beslut och dessa leder till konsekvenser, ibland till bra och ibland till tragiska som i detta fall.
Är det så?
Och om det var så det låg till, har det med mordet att göra?
I nuläget finns ingen annan misstänkt än mgm.
Om det är han som är den skyldige, har mordet isf att göra med att hon hade relationer med gifta män?
Min tro är att det inte har någon betydelse för mordet vem som tagit initiativet till dessa relationer. Det kan mycket väl varit hon som tagit initiativet till en eller flera. När det gäller SD, vet jag inte. Men jag har mina misstankar.
Om det stämmer att hon varit med många gifta män, flera parallellt, då är det naturligtvis en riskfaktor. Jag skulle dock vilja veta med vilka och om de var gifta under den tid LW hade förhållande med dom. Stämmer detta? Finns det fler skribenter som hävdar samma sak? Finns det någon i tråden som lyckats luska ut hur det förhåller sig?
Om det skulle vara en annan gm än mgm, då faller bitarna bättre på plats i det pusslet att LWs död har att göra med hennes "mörka, farliga" sidor.
Men, det verkar inte vara ÅK huvudtes.
Ja, jag tror att hennes leverne har med hennes död att göra.
Men inte för att hon hade en mörk sida.
Utan för att gm inte klarade av att hon ville ha sin rätt att ha förhållande med vem hon själv ville.
Och att det var inte med honom hon ville ha ett förhållande.