2019-05-23, 10:00
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Jo men vafan, man har pratat om detta sedan början av veckan. Och först nu börjar gubben dyka upp i media. Samtidigt som SD gör en tarvlig film med herren i frågan samt den "enligt dem" utsatta kvinnan. För vi vet ju inte om kvinnan i filmen är samma person som blev utsatt.

Hahaha, och jag trodde jag var konspirationsteoretiker! Kvinnan är namngiven och är inte blurrad på Youtube - det klippet du sett är säkert det som man pixlat kvinnans ansikte - stämmer det? Om detta nu inte vore "rätt" kvinna, varför har då inte Kristina Winberg sagt något. Lägg ner nu och kom in i matchen...

PL har hela veckan varit med i MSM - du har inte ett rätt, han tog en paus på en dag.
Citera
2019-05-23, 10:00
Avslutad
Undra hur det hade varit om en kvinna tagit en man på ballen, det hade knappast skrivits om det.
Citera
2019-05-23, 10:02
Medlem
Beatriceaurores avatar
Alla ni här som aldrig gjort något riktigt dumt på fyllan - räck upp en hand!

-Och, bad ni om ursäkt när ni nyktrat till?
Citera
2019-05-23, 10:05
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Angående Aftonbladets nätsändning igår så var det som jag trodde - Peter L. hade inget att vinna på att vara med. Hyenorna bara väntade på att få kasta sig över honom med tarvligheter! Började direkt med Aschberg när han i ingressen direkt tar upp detta. Husnegern Kuhnke var bara så nöjd då hon stod där med sina galna, utspärrade ögon - usch, vilken obehaglig människa...

Tycker, trots allt, att PL skall ha heder för att han ställde upp då väl ingen kunnat missa att detta skulle ske?!
Citera
2019-05-23, 10:15
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Alla ni här som aldrig gjort något riktigt dumt på fyllan - räck upp en hand!

-Och, bad ni om ursäkt när ni nyktrat till?
Vi är säkert många som gjort lite dumheter på fyllan i vår ungdom men jag är inte säker på att så många personer som är en bit över 50 år tar kvinnor på brösten. Eller att dessa dumheter inbegriper sexuella trakasserier och jag tror inte heller att detta beteende är vanligt bland folk som vill representera Sverige.
Citera
2019-05-23, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Vi är säkert många som gjort lite dumheter på fyllan i vår ungdom men jag är inte säker på att så många personer som är en bit över 50 år tar kvinnor på brösten. Eller att dessa dumheter inbegriper sexuella trakasserier och jag tror inte heller att detta beteende är vanligt bland folk som vill representera Sverige.

Jodå, killar/män/ gubbar som passerat 30/40/50/60/70/80
tar tjejer/kvinnor/tanter som passerat 30/40/50/60/70/80 på tuttarna.

Först är det ungdomlig fumligheter ibland under spritinverkan, sen är det vuxen fumligheter ibland under spritinverkan, sen är det senil och tappat greppet och kanske även under medicinpåverkan och lite av jag skiter i vad som händer - sista chansen ta hene på tutttsen.
Det är en inbygd drift att ta på tuttsen men vi har ett avsteg från at vara djur och där säger vi at sååå ska vi inte göra om nu inte honan säger: ja ja ja ta mig på tuttsen.

Men om ingen tog någon på tuttsen så skulle vi dö ut som ras - inbygd drift som ibland tar överhand vid fel tillfälle och fel hona.
Citera
2019-05-23, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nu är jag ingen expert men är det inte just det som är definitionen?
Dock fattas det subjektiva rekvisitet. Eller är boxning olaglig om den ena boxaren blir så pass borta så denne inte kan försvara sig och får ett par extra smällar?
BO anser inte att hon blivit utsatt för ett brott och gm anser inte att han begått ett brott.
Har det subjektivt sett begåtts ett brott då menar du?
Eller är ett vanligt samlag egentligen en våldtäkt då du objektivt sett tycker det men de inblandade inte anser det?
Citera
2019-05-23, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej.
Fast det är den ståndpunkten du anför eftersom kvinnans och mannens subjektiva åsikter tydligen sak saknar betydelse.
Citera
2019-05-23, 10:38
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jodå, killar/män/ gubbar som passerat 30/40/50/60/70/80
tar tjejer/kvinnor/tanter som passerat 30/40/50/60/70/80 på tuttarna.

Först är det ungdomlig fumligheter ibland under spritinverkan, sen är det vuxen fumligheter ibland under spritinverkan, sen är det senil och tappat greppet och kanske även under medicinpåverkan och lite av jag skiter i vad som händer - sista chansen ta hene på tutttsen.
Det är en inbygd drift att ta på tuttsen men vi har ett avsteg från at vara djur och där säger vi at sååå ska vi inte göra om nu inte honan säger: ja ja ja ta mig på tuttsen.

Men om ingen tog någon på tuttsen så skulle vi dö ut som ras - inbygd drift som ibland tar överhand vid fel tillfälle och fel hona.
Bara att hoppas jag eller de som står mig nära aldrig träffar någon som du.
Citera
2019-05-23, 10:48
Avslutad
Någon på SD’s lista till EU-parlamentet har manipulerat Winberg att offentliggöra ljudinspelningen.
Smart. Slår 2 flugor i en smäll och chansen ökar för att själv komma till Bryssel
Citera
2019-05-23, 10:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Bara att hoppas jag eller de som står mig nära aldrig träffar någon som du.
Oroa dig inte, det ordnar sig automatiskt. MeToo-backlashen har börjat. På arbetsplatser upplevs det som ett växande problem att män inte vill samarbeta med kvinnor som förr, det finns för många inbyggda fällor som riskerar att utota ens karriärmöjligheter. Det är alltså enklare att ghosta kvinnan än riskera ett drev som existerar för sin egen skull. ”Kvinnor kan”... Ha så kul med era attackflator till allierade. 😄
Citera
2019-05-23, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SickSickSick
Oroa dig inte, det ordnar sig automatiskt. MeToo-backlashen har börjat. På arbetsplatser upplevs det som ett växande problem att män inte vill samarbeta med kvinnor som förr, det finns för många inbyggda fällor som riskerar att utota ens karriärmöjligheter. Det är alltså enklare att ghosta kvinnan än riskera ett drev som existerar för sin egen skull. ”Kvinnor kan”... Ha så kul med era attackflator till allierade. 😄
Kan du ge några exempel på arbetsplatser där "män inte vill samarbeta med kvinnor som förr"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in