Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
De doser som O respektive H hade i sig uppges vara ”stora doser men ej så stora att O och H inte kunde agera”. Det är inte doser som ens är i närheten av förgiftningsdoser. Dessa doser kräver inte sjukhusvård som de fall du räknar upp.
Ja - precis.
Båda kunde agera och Fu berör skuldfrågan gällande mordutredning på två barn.
Sen så skiljer sig mordmetoderna - det är intressant i sig.
Citat:
Varken O eller H kan ens övervägt om de skulle dö av den mängden sömnmedel de fått i sig - de har ju för sjutton inte ens somnat! De kunde ju fortsätta att vara aktiva, att agera!
Det kan inte vara frågan om någon ”missbedömning”.
Jättebra att du skriver att de kunde vara aktiva - det är vad jag också vill betona gällande de båda mördarna.
De är fullt kapabla att mörda barn.
Citat:
Det är skillnad på vad man petar i sig. Tar man stora doser av hjärtmediciner, av psykofarmaka, betablockerare mm kan man mycket väl dö av detta. Dessutom - i vanlig läkar FASS som finns på nätet står uttryckligen exempel på doser av olika preparat som i olika fall lett till lindrig, allvarlig respektive dödlig förgiftning.
Nog hinner man ta reda på vad som behövs på 3 månader efter att man fattat sitt belut.
Men av sömnmedel avlider/förgiftas man inte om man bara tagit en dos som inte ens gör personen sömnolent och oförmögen att agera.
Nähä? Kan man dö av överdos?
Dr Dolittle - det finns ingenting som heter "läkar Fass".
Jag tror inte att det var ett
gemensamt beslut sen tidig höst. Det är för lång tid i förhållande till hur det sen sker. Däremot tror jag det aktualiseras tidig höst för att M får diagnos - och jag tror det är Hanna som sagt.
För att O verkar snarare vara fram och tillbaka under hösten.
- allt signerande sker inte förrän den 3 januari.
Jag tror oavsett att Hanna planerat en tablettintox. men att det är väldigt dåligt organiserat - för att O är ambivalent oavsett om han är suicidal. Det drar ut på tiden och sen går det väldigt fort.
Såtillvida hon inte är "apart" som du skrev och gillar stryplekar sen innan. Höglund kan väl kolla med nåt gammalt ex hur det låg till på den fronten.