Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Mycket plausibelt. Men var fan kommer Oskar in då? Att han inte pallade att leva utan Hanna när han fick veta hur starkt hon önskade livet ur sig? Och ingen av dom ville lämna barnen behind? Som de självmordsbrev du citerade.
För det första lär nån part ha väckt tanken. Det tror jag som sagt är Hanna som suicidal; att inte orka mer. Jag tror att det beror på M:s diagnos. Livet har ingen egentlig mening. Längre.
Om de vore så förfärligt överens sen tidig höst så hade barnen varit döda för länge sen - snarare än att allt sker runt den 3 januari.
Via hans beteende kan man se en ambivalens under hösten. Detta kan vara "peaks" som man talar om i en självmordsprocess - personen vacklar även om det är relativt målmedvetet.
Framförhållning - säger det är jobbigt. Framförhållning - sorg i ögonen. Framförhållning - smärta över hemsituation.
Den här är troligen inte lika långt fframme som en som tystnat och dragit sig in i sig själv.
Ja, jag tror att det startar med en självmordsbenägen part och att de enas över tid. I grunden finns oavsett barnens sjukdomssituation som tärt på alla till djup kris. Pseudoaltruismen har de som gemensam komponent, överfokus på barnen. Barnen lider, föräldrarna lider. Tystnar musiken?
”Ingen av oss kommer någonsin kunna leva ett liv i någon egentlig mening.”