Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Någon av dom måste ha väckt den förbjudna tanken första gången. Det bör rimligen ha varit den som slöt sig som en mussla. Det borde vara svårt att planera dödandet av sina barn samtidigt som man pratar om deras sjukdomar och går på utvecklingssamtal på skolan. Så jag tror också på ambivalensen.
I tråden har ju agendan varit att fria Hanna från skuld och upprätta hennes heder.
Kryddat med rättshaverism och konspirationer.
Det kan man helt kan bortse ifrån:
Förundersökningen påvisar bådas skuld varav inledande mening i avskedsbrevet behöver inte ens funderas kring.
Förundersökningen gäller mord på två helt oskyldiga stackars barn och Hanna vill dö.
Vill man mörda sina barn vill man garanterat inte överleva heller.
Det är gemensamt familicide och inte att en av barnmördarna ska frias.
Sen är det ett uttalande att
båda har kunnat agera trots stor mängd läkemedel i kroppen. Det lär stå i relation till skuldfrågan och det handlar om mordutredning på två barn.
Med tanke på att
mordmetoderna skiljer sig så kan jag inte tro annat än att Hanna har varit lika aktiv som Oskar gällande att döda barnen.
Det är kvävning och strypning (som Höglund förvanskat i rubricering på bloggen).
Hennes beteende innan morden (jämfört med Oskars) säger mig att hon är betydligt mer drivande än vad konspiratörerna i tråden vill ge sken av.
Gällande boken som troligen är som en copy cat från tråden i brist på annat:
Det är väl den där stora scoopfaktorn som kräver ett annat resultat än Fu:s. Annars uteblir ju skandalerna som är mörklagda.
Det jobbas frentetiskt men det misslyckas uppenbart. Mer pinsamt än moget med andra ord.