Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Superettan har ju inlett helknas och kommer säkert fortsätta vara helknas. Nu har jag visserligen bettat på Varberg (topp 3, 20 ggr pengarna) redan före säsongen då jag visste att dom var enormt underskattade, men jag kvarstår i min uppfattning att dom inte kommer nå direktuppflyttning. Kanske kanske kval, som bäst. (obs att jag ser de flesta matcherna och sitter inte bara och killgissar på måfå)
Jag tror många lag underpresterat kraftigt i inledningen av säsongen medan en del överpresterat. Varberg har så stort försprång att de kanske klarar topp 5. Mjällby, Brage, Norrby kommer samtliga landa på undre halvan så småningom. Jönköping, ÖIS, Halmstad, Öster och Trelleborg kommer alla sluta på övre halvan och ett par av dom till och med topp 3. Kommer alltså jämnas ut ju längre säsongen går och jag tror vi kan få den jämnaste sluttabellen någonsin. Typ som t ex direktuppflytt på 48p, kvalplats på 44p, nedflyttningskval på 38p och direktnedflyttning på 32p. Kan till och med bli så att det finns lag som efter 27-28 omgångar fortfarande har chans på Allsvenskan men även riskerar nedflyttning. ("klipp ut och spar" detta inlägg till november, så får vi se då om jag hade rätt eller fel)
20 gånger pengarna på Varberg topp 3? Du måste fått betydligt mer. Särskilt med tanke på att laget aldrig varit bättre än 5a i Superettan, åkte nästan ut ifjol och att laget "på pappret" var den sämsta truppen i Superettan enligt alla så kallade experter.
Jag förstår inte riktigt om du tror på dem eller inte. Med den här starten efter du visste att dem var underskattade, spelat på dem topp 3 men sen ändå att dem "kanske" slutar topp 5? Hur ska du ha det? 😂 Klart som fan dem slutar topp 5.
Problemet med ditt resonemang är att lagen som redan har 15+ poäng behöver förlora så ofantligt mycket resten av säsongen samtidigt som några av lagen du nämner behöver vinna mer eller mindre allt för att bli topp 3.
62, 61, 63, 61, 62 och 63 är poängen för segrarna senaste 6 säsonger.
54, 52, 54, 58, 60 och 58 har varit kvalpoängen.
Det är SJUKT mycket poäng för ex Halmstad och Öster att ta på 21 omgångar.