2019-05-22, 18:29
Medlem
Fint tiebreak av Ymer. Har hela publiken emot sig, men det verkar inte störa honom.
Citera
2019-05-22, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Fint tiebreak av Ymer. Har hela publiken emot sig, men det verkar inte störa honom.
Fransmannen ser ut som en stel pinne. Måste vara skadad.
Citera
2019-05-22, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Eurosport har köpt rättigheterna till alla stora atp-turneringar plus en drös 250-turneringar. Hoppas bara detta inte innebär att tennistv.com geblockas i Sverige. Kvalitén dom streamar med är svårslagen. Nästan i klass med parabol. Eurosport till chromecast har alltid inneburit problem, plus att kvalitén (när det väl fungerar) är långt ifrån tennistv.com
https://www.eurosport.se/tennis/eurosport-utokar-sitt-starka-tennisutbud-sakrar-atp-touren-till-2023_sto7284677/story.shtml

Har däremot inga invändningar mot Eurosport-appen i Apple TV. Den är riktigt stabil, men inte lika högupplöst som TennisTV. Är väl kul att nån svensk kanal tar på sig att sända lite mer tennis(även om jag märkt att Viaplay börjat sända mer och mer).

Geoblock existerar nästan inte på TennisTV så det behöver man nog inte oroa sig för att Sverige av alla länder skulle åka på värsta niten. Kolla här hur få turneringar som blockas på en hel säsong trots att en massa andra länder faktiskt har rejäla TV-avtal: https://www.tennistv.com/help/?post_type=post&p=3429
Citera
2019-05-22, 19:09
Medlem
Alltså! Vilken otrolig vändning av Micke, 6-3 5-2 och dubbelbreak mer mot Tatlot, räddar 4 matchbollar ingen serve vid 5-3 , och sedan 2 i tatlot:s serve vid 5-4 , vinner sedan set: et i tiebreak och blåser hem 3:e med 6-1.
Otroligt, ska inte gå, möter Laaksonen i kvalfinal.
Citera
2019-05-22, 19:09
Medlem
Mikael räddade sex matchbollar i andra set och vände 2-5 dubbelbreak. Vann enkelt i avgörande. Vinner han kvalfinalen ligger bröderna inom 2p på årsracet, men jag vågar nog säga att Elias får svårt att hålla undan härifrån och för en lång tid framöver så länge inte skador sätter käppar i hjulen för Mikael.
Citera
2019-05-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Alltså! Vilken otrolig vändning av Micke, 6-3 5-2 och dubbelbreak mer mot Tatlot, räddar 4 matchbollar ingen serve vid 5-3 , och sedan 2 i tatlot:s serve vid 5-4 , vinner sedan set: et i tiebreak och blåser hem 3:e med 6-1.
Otroligt, ska inte gå, möter Laaksonen i kvalfinal.
Men nog måste det väl ha varit nåt fel på Tatlot i tredje set. Stel i uppkastet, orörlig, chansade med en massa misslyckade stoppbollar etc.
Citera
2019-05-22, 19:38
Medlem
Citat:
Men nog måste det väl ha varit nåt fel på Tatlot i tredje set. Stel i uppkastet, orörlig, chansade med en massa misslyckade stoppbollar etc.
https://twitter.com/erktennis/status/1131243303750574080?s=21
Citera
2019-05-22, 19:55
Medlem
Citat:

Såg inte matchen, vart sänds kvalet?
Citera
2019-05-22, 19:58
Medlem
Citat:
Såg inte matchen, vart sänds kvalet?
Eurosport player. Går att se matcherna i efterhand också.
Citera
2019-05-22, 20:09
Medlem
Citat:
Eurosport player. Går att se matcherna i efterhand också.

Ok 🙂 hur var matchen då? Spela Tatlot bra eller var Micke under isen i början av matchen?
Citera
2019-05-22, 20:15
Medlem
Citat:
Ok 🙂 hur var matchen då? Spela Tatlot bra eller var Micke under isen i början av matchen?
Jag såg en del av första set. Tycker att Tatlot spelade bra och smart. Varierade tempo med loopar, och det var Micke som tappade tålamodet först. Så fortsatte det i början av andra med snabbt break, så jag stängde av. Sen hände då allt det där spännande, när Micke vänder matchen. Som jag inte såg. Jag slog på igen vid tiebreaket i andra. Micke spelade jättebra. Mötte en av Tatlots loopar med drive-volley, väldigt effektivt. Men redan i första gamet i tredje var Tatlot så uppenbart skadeskjuten att det bara kunde gå på ett sätt. Jag tänkte faktiskt aldrig på om Tatlot hade problem även i tiebreaket.
Senast redigerad av psonpson 2019-05-22 kl. 20:34.
Citera
2019-05-23, 00:11
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Starkt att vända men snacka om tung förlust för fransmannen....5-2 servar för matchen har dubbelbreak och sammanlagt SEX matchbollar. Underbart att komma tillbaka från döden och vinna en sån match men brutalt hemskt att förlora på det där sättet.

Nu blir det Laaksonen i kvalfinal och där får nog Schweizaren vara knapp favorit. Grejen med Micke är att han har en tendens att spela jämna tuffa matcher oavsett kvalitet på motstånd. Han kan slå en topp 50 spelare ena dagen som går till tiebreak i skiljeset och dagen efter vinna en lika tuff match mot en spelare rankad 300 i världen. Han gör det inte enkelt för sig om man säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in