2019-05-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Så när en politiker öppet erkänner brott är det plötsligt politiskt när åklagare inleder förundersökning?

Tillägg: I övrigt ser jag inte GWs poäng. Visst har han rätt att huvudregeln är att mål läggs ned om BO inte vill medverka då bevisläget blir klent. Här är dock bevisläget oerhört bra oavsett om BO vill medverka eller ej så ser ingen anledning att den skulle läggas ned.

Klart det är politiska skäl. Ingen normal åklagare skulle öppna en förundersökning när parterna säger att det är utrett och historia. T.o.m GW Persson säger det är döfött. Det handlar bara om att hålla liv i denna "icke" affär inför EU-valet.
Citera
2019-05-22, 16:47
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Förstår inte det heller. Han är ju ett riktigt sänke för (SD) snacka om självskadebeteende av partiet. Men som sagt för min del spelar det ingen roll efter som jag ej skall rösta på dom i EU valet.
Instämmer. Värsta bojstenen för SD.
Karn får ju knappt få ihop en kort mening utan att staka sig fram och leta efter orden.
Citera
2019-05-22, 16:47
Medlem
Citat:
Ändå ganska målande att SD:s väljare i regel efterfrågar hårdare straff för sexualbrott men det verkar inte gälla här?

Låt mig gissa, nu kommer en radda argument om "riktiga sexualbrott". Bespara mig den tack.
Nu är jag inte kvinna, men jag föreställer mig att om jag vore det så skulle jag tycka att det är viss skillnad på att bli tafsad på tuttarna av någon som slutar när jag säger "nej" och skäms efteråt, respektive att bli brutalt misshandlad och gängknullad av 14 nyanlända kvinnohatare tills ändtarmen spricker och de tycker att svennehoran fick vad hon förtjänade. Fast det ville du ju inte höra, så förlåt att jag lyfter fram sådana små bagatellartade nyanser.
Citera
2019-05-22, 16:48
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longballhitter
Innan sa retardet att han inte ska vara med i debatterna men nu har han ändrat sig. SD skitar brukar ju tråla på FB hela tiden för man själv är en skit att ingen normal vill ha med en att göra. Samma som med journalister och poliser. Nej, nu måste jag spy.

Jag tror Peter kommer att få många trånande blickar från kvinnliga tittare runt om i landet som mer än gärna skulle bli tafsade på av alfahannen Lundmark.

Den här är det bästa som skulle kunna hända Sverigedemokraterna. Normalt manligt beteende ska normaliseras, belönas och inte problematiseras. Om inte kvinnorna fattar detta bör de utvisas omedelbart från landet!
Citera
2019-05-22, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Klart det är politiska skäl. Ingen normal åklagare skulle öppna en förundersökning när parterna säger att det är utrett och historia. T.o.m GW Persson säger det är döfött. Det handlar bara om att hålla liv i denna "icke" affär inför EU-valet.

Nejnej. Det där att åklagaren är skyldig att inleda förundersökning enligt lag spelar naturligtvis ingen roll. Att åklagaren skulle begå tjänstefel om denne inte inledde förundersökning är naturligtvis också irrelevant. Klart det hela är politiskt...

Jösses...
Citera
2019-05-22, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Exakt. Det är en djävla skillnad på att klämma en tutte än att begå grova våldtäkter.

Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Nu är jag inte kvinna, men jag föreställer mig att om jag vore det så skulle jag tycka att det är viss skillnad på att bli tafsad på tuttarna av någon som slutar när jag säger "nej" och skäms efteråt, respektive att bli brutalt misshandlad och gängknullad av 14 nyanlända kvinnohatare tills ändtarmen spricker och de tycker att svennehoran fick vad hon förtjänade. Fast det ville du ju inte höra, så förlåt att jag lyfter fram sådana små bagatellartade nyanser.

Ni tycker alltså att det ska vara lagligt att hålla fast kvinnor och ta dom på brösten mot deras vilja?
Citera
2019-05-22, 16:54
Medlem
Citat:
Nejnej. Det där att åklagaren är skyldig att inleda förundersökning enligt lag spelar naturligtvis ingen roll. Att åklagaren skulle begå tjänstefel om denne inte inledde förundersökning är naturligtvis också irrelevant. Klart det hela är politiskt...

Jösses...

Det är dom inte alls det om de bedömer att det inte kan leda till åtal. Det är tonvis med polisanmälan som läggs ner innan det beslutas gå till en förundersökning. Majoriteten av polisanmälningar startar man aldrig en förundersökning på.

Du kan noll om detta så uttala dig inte så korkat utan att ha läst på.
Citera
2019-05-22, 16:55
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Hon har ju bestämt över sin egen kropp. Hon sade ifrån och då slutade han. Sedan har de pratat om det, han har bett om ursäkt, bättrat sig, och inte gjort om det, sedan har hon förlåtit honom och de har lagt den lilla trätan bakom sig.

Känns ju som ett betydligt värre övergrepp att hon nu blir uthängd inför hela svenska folket och tvångs-metoo:ad.

Hon har gett sig in i leken och får leken tåla! Hon skulle ha varit försiktigare med sin tutte och borde vetat att man blir uthängd av partiet i media om man inte passar sig. Där är i alla fall SD väldigt tydliga för att inte säga rättvisa!

Skönt att hon fick be Peter om ursäkt i videon på ett avslappnat och ganska trovärdigt sätt. Att hennes fula ansikte skulle vara med i filmen var det SD själva som valde.

Jag tycker hon borde vara försiktigare än att vistas tillsammans med män i rum med färre än 5 personer dessutom då hon inte kan hantera män bevisligen.

Peter är ett riktigt vallokomotiv för SD!
Citera
2019-05-22, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Enligt Soraya Post brukar hon och Lundgren umgås. Undrar om han får ta henne på pattarna?

vem vill spänna på en ful och kriminell zigenare som snoraya post? klart är peter lundgren depsperat och ingen vill ha honom så går han på henne också men då får han ju zigenarklanen efter sig.
Citera
2019-05-22, 16:57
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ni tycker alltså att det ska vara lagligt att hålla fast kvinnor och ta dom på brösten mot deras vilja?
Rättelse: BH,n satt ivägen så snushummern grävde sig under den.

Det tycker dom nog dvs, om det är förbehållet SD-toppar ......inga andra då ropas det på hårdare lagar.
Sen frågar man sig om det inte fanns någon karl bland ostronryggarna som kunde få stopp på'n.
Senast redigerad av Taggad 2019-05-22 kl. 17:01.
Citera
2019-05-22, 16:59
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

För att svara på din fråga: Vad är det för etnicitet och partitillhörighet på mannen i din fråga?

Peter Lundgren är SD-politiker och svensk så han har rätt att ta sig vilka friheter han vill med kvinnor. Ostraffad.
Senast redigerad av ursprungligen 2019-05-22 kl. 17:01.
Citera
2019-05-22, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Det är dom inte alls det om de bedömer att det inte kan leda till åtal. Det är tonvis med polisanmälan som läggs ner innan det beslutas gå till en förundersökning. Majoriteten av polisanmälningar startar man aldrig en förundersökning på.

Du kan noll om detta så uttala dig inte så korkat utan att ha läst på.

Får man rekommendera att du tar en titt i rättegångsbalken innan du uttalar dig?
Mer specifikt 23 kap § 1 st. 1
Citat:
Förundersökning skall inledas så snart det på grund av angivelse eller av annat skäl finns anledning att anta att ett brott som hör under allmänt åtal har förövats.

Undantagen stipuleras i st. 2 m. 1
Citat:
Förundersökning behöver dock inte inledas, om det är uppenbart att brottet inte går att utreda.

Det där med att kasta sten i glashus finns det ett fint ordspråk om.

Tillägg: Med risk att du har lite mindre juridisk skolning än mig (vilket ter sig sannolikt) kanske detta behöver förklaras något mer ingående. RB 23:1 st. 1 stipulerar en åklagares skyldighet att inleda förundersökning, detta framgår tydligt av skall. Det är alltså inte upp till åklagaren att göra den bedömningen, anledningen till detta är att det skulle ge åklagaren oproporionerlig makt i förhållande till rättsväsendet i övrigt. Undantagen i st. 2 (se även m. 2 om du vill men den är inte relevant i vårt fall) gäller då bevisläget är så värdelöst att det helt enkelt inte går att utreda. Exempelvis: Min mobil är stulen men jag vet inte när eller var den försvann. I detta fall finns det gott om bevis då erkännande skett offentligt samt ljudupptagningar från nära i tiden då detta skedde.

Frågor?
Senast redigerad av Nulb 2019-05-22 kl. 17:03. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in